לראות את הניצוץ בעיניים
להיות אשת חינוך מהווה חלק משמעותי מהזהות שלי כאדם. אני משתדלת להיות כזו גם מחוץ לכותלי בית הספר, במפגשים עם אנשים וכמובן כשאני עם הילדים הפרטיים שלי
בשיתוף מפעל הפיס והסתדרות המורים
להיות מחנכת משמעותו לראות את האנשים הקטנים גדלים מולי, על כל גוניהם וכישרונם, חוזקותיהם וחסרונותיהם, ולזכור תמיד שהם שונים ומיוחדים. וכל אחד מהם הוא עולם ומלואו.
להיות מחנכת משמעותו להצליח לקדם אותם מבלי לוותר להם, לעניין אותם אבל לא לבדר אותם, לחבק ולעטוף אבל גם לנזוף כשצריך, לעורר את הניצוץ בעיניים ודרכו להוביל לפעולה, לגרום להם לשאוף להישגיות ומצוינות ובו-זמנית גם להכיל את הקשיים שבדרך. להבין שההורים שלהם ואני צועדים בדרך משותפת שמטרתה קידום הילדים שלהם - התלמידים שלי, לשאוף יחד ולחלום אילו אנשים הם יגדלו להיות, ולעשות הכל כדי להגשים.
היכנסו והמליצו על המורים של המדינה לשנת 2020
להיות מורה בשנת 2020 זה אתגר לא פשוט, זה ללמוד חינוך אך לעסוק בהרבה יותר מזה - להיות אחראית בכל זמן נתון לכ-40 נפשות בכיתה, להתמודד עם אירועי משמעת, לבלות לא מעט זמן בכתיבת דוחות ובדיקת אירועי הערכה, להיות זמינה הרבה יותר מ"שעות התפקיד".
כל זאת תחת תנאי העסקה מעליבים ומעמד ציבורי שרק הולך ונשחק, ותוך השתדלות לשים את האגו מחוץ לדלת בית הספר. באמת שיש לא מעט קשיים אמיתיים בתפקיד, ועדיין - אין זכות גדולה מלהשתתף בעיצוב דור העתיד יום-יום ולחזות בפלא הזה קורה לנגד עיניי.
הילדים האלה הם העתיד שלנו, של החברה הישראלית. הם אלה שידאגו לעולם המחר, להמצאות שיומצאו, לסביבה שבה נחיה, להנהגה שתתעצב ותוביל, לערכים ולנורמות בעוד כמה עשורים.
כדי להצמיח אותם להיות אנשים טובים לעצמם ולסביבה נעזור להם לסלול את הדרך, נחזק אותם במשברים, ניתן להם במה ליצירתיות ולהתנסויות, נפתח את סקרנותם, נלמד אותם להכיר בטוב שבהם ונעזור להם להאמין בעצמם.
אחיותיי ואחיי לדרך החינוך, אני מאחלת שתמיד נלמד בעצמנו, נתפתח, נשאף, נבקר ונצמח ושאף פעם לא נפסיק להאמין.
המפעל החשוב הזה, אירועי המיונים והטקס המרגש בפרויקט המורה של המדינה, הוא חג אמיתי עבורנו המורים. התלמידים שלנו והוריהם בוחרים להעניק לנו מתנה חשובה › אמונם והערכתם. אני יודעת שבקרב מורי ישראל קיימים אלפי "המורים של המדינה" ששמים את תלמידיהם במרכז.
אני מודה לתלמידיי ולקהילה שלנו בגני תקווה שראו בי "המורה של המדינה". תחרות חשובה זו מעודדת מצוינות בקרב אנשי ההוראה ומדגישה את חשיבות המקצוע.
הגר ארבל היא מורה לאזרחות והיסטוריה וזכתה בתואר "המורה של המדינה" אשתקד
ממליצים על המורים של המדינה
תחרות "המורה של המדינה", הנערכת זו השנה ה-12, היא יוזמה של מפעל הפיס, הסתדרות המורים, "ידיעות אחרונות" ו-ynet בשיתוף בנק מסד, ומהווה פרויקט חברתי שנועד לתת במה לעבודתם של אנשי חינוך מצטיינים ויוצאי דופן. מבין כ-160 המורים שעלו עד היום לשלב הגמר, זכו 68 בתואר המכובד "המורה של המדינה".
בפעם הבאה זה יכול להיות אחד או אחת מהמורים האהובים שלכם. כל מה שאתם צריכים לעשות זה להמליץ על המורה שראוי לדעתכם לתואר בעזרת טופס הרשמה .
וגם השנה: פרס מפעל הפיס למורה המבטיח. ניתן להגיש כמועמדים בקטגוריה זו מורים העוסקים במקצוע ההוראה שלוש שנים ומטה בלבד. בנוסף, ששת המורים הזוכים יקבלו כל אחד מלגה בסך 15 אלף שקל מתנת מפעל הפיס ואותה יוכלו לתרום לקהילה.
- הקריטריונים לבחירת המורה של המדינה
תהליך המיון וסינון המועמדים ייעשה בכמה שלבים בליווי ובפיקוח צמוד של חברת קינן שפי. לאחר שייבחרו 15 המועמדים הסופיים, תראיין אותם ועדה ציבורית המורכבת מאישים בכירים בתחומי החינוך, החברה, התעשייה והכלכלה ותבחר מביניהם את ששת המורים שיזכו בתחרות. תהליך הבחירה על כל שלביו ייעשה בכלים מקצועיים בלבד, ובשום מקרה לא לפי כמות הטפסים שיישלחו עבור מועמד מסוים.
הזוכים יוכרזו בטקס חגיגי במעמד נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, שייערך בחודש מאי. כל 15 המועמדים שיגיעו לגמר יקבלו תעודת הוקרה ומחשב נייד אישי מתנת בנק מסד. ששת המורים הזוכים יזכו בנוסף גם בהשתלמות יוקרתית בארה"ב, מתנת תלמ"א (תוכנית לאומית למצוינות באנגלית), הממומנת על ידי קרן משפחת שטיינהרט בישראל וקרן שוסטרמן, וכאמור, במלגה מתנת מפעל הפיס, אותה יוכלו לתרום.
זה הזמן להמליץ על המורה של המדינה
הכתבה פורסמה ב"ידיעות אחרונות"
בשיתוף מפעל הפיס והסתדרות המורים