יחידת התנועה של המשטרה בירושלים בסכנת סגירה: "מצוקת תקציב"
משרד התחבורה לא העביר תקציב בסך 3.5 מיליון שקלים ליחידה, שאחראית בין היתר למנוע הפעלת מוניות לא חוקיות בעיר - בדגש על מזרח ירושלים. המשרד: "הוחלט לתעדף משימות אחרות"
יחידת התנועה של המשטרה בירושלים נמצאת בסכנת סגירה בעקבות אי העברת תקצוב מצד משרד התחבורה, שמחויב להעביר ליחידה 3.5 מיליון שקלים בשנה. מטרותיה של היחידה, בין היתר, הן למנוע הפעלת מוניות לא חוקיות בעיר - בדגש על מזרח ירושלים - ולשמור על הסדר בנתיבי התחבורה הציבורית בבירה.
רק בשנת 2019 תפסה היחידה 83 מוניות ללא רישיון במזרח ירושלים. כמו כן, זיהתה היחידה 1,819 רכבים פרטיים שנסעו בנתיבי התחבורה הציבורית בירושלים.
סגירת היחידה יכולה להוביל להגדלת מספר המוניות הפיראטיות בעיר. מוניות לא חוקיות מסוכנות גם מההיבט התחבורתי, מכיוון שיכולים לנסוע בהן נהגים ללא רישיון נהיגה, וגם מההיבט הביטחוני, שכן אחד הקריטריונים לקבל רישיון מונית הוא עבר ללא דופי.
גורם במשרד התחבורה אמרה ל-ynet כי "תפקיד משרד התחבורה אינו לממן משטרה פרטית. זה תפקידו של המשרד לביטחון הפנים". בדיונים שהתקיימו בין משרד התחבורה למשטרה, טענו במשרד כי הם לא מקבלים דיווחים על פעולות היחידה, והם מטילים ספק כללי לגבי פעילותה.
יחידת התנועה שפועלת בשנתיים האחרונות בבירה הוקמה בעקבות דרישה של משרד התחבורה לאכיפת המוניות הלא חוקיות והנסיעה בנתיבי התחבורה הציבורית בעיר. במשטרה דרשו שמשרד התחבורה יתקצב את הפעלת היחידה, אך כעת, לאחר שנתיים של תקצוב, במשרד התחבורה מתכוונים לחדול מהעברת הכספים.
הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, המפקחת מטעם משרד התחבורה, מסרה בתגובה: "במצוקת התקציב הקיימת, ולצד מחסור במשאבים להוספת קווי תחבורה ציבורית, הוחלט לתעדף משימות אחרות שנמצאות לפתחה של הרשות. כל זאת תוך בחינת שיקולים מקצועית וצורך להשקיע את עיקר התקציב בתפקידה של הרשות, שהוא טיפול בנוסעי התחבורה הציבורית. החלטנו מפאת שיקולי תקציב להפסיק את מימון פעילות היחידה".