דניאל נדרס על קורקינט לעיני אחותו, האם לא האמינה לבשורה - וניתקה
אחותו של דניאל כהן, שנדרס למוות על-ידי מערבל בטון אמש בעת שרכב על קורקינט בת"א, עמדה סמוך לזירת התאונה וחזתה במתרחש. היא התקשרה לאמה - שתחילה סברה כי מדובר בהלצה, ורק אח"כ הבינה את גודל הטרגדיה. הבוקר התברר כי הקורקינט הושכר עם פרטים של אדם אחר. הנהג שחזר את התאונה
היום (חמישי) נודע כי אחותו הקטנה של דניאל כהן בן ה-13, שנדרס למוות על ידי מערבל בטון בת"א, עמדה סמוך לזירת התאונה - וחזתה באימה. היא התקשרה מיד לאמה והזעיקה אותה למקום. תחילה סברה האם שמדובר בבדיחה - אך בפעם השנייה שבתה התקשרה כשהיא נסערת - הבינה האם את גודל האסון ומיהרה לבית החולים.
כהן, שלמד בתלמוד תורה "פיתוחי חותם" בתל אביב, הובא למנוחות אתמול בלילה בבית העלמין ירקון. בני משפחתו סיפרו כי לפני חודשיים הוא חגג בר מצווה. "הוא היה ילד טהור ועניו", אמר אחד מקרובי משפחתו. "כולנו שבורים מהאסון הזה. ההורים שבורים, לא מעכלים את זה".
בינתיים ממשיכה המשטרה בחקירת התאונה ואתמול בשעת ערב מאוחרת, הובא נהג מערבל הבטון לזירת התאונה כדי לשחזר את האירוע. בחקירתו במשטרה אמר שלא הבחין ברוכב הקורקינט יורד אל הכביש. לאחר חקירתו בשטח על ידי בוחני התנועה שוחרר הנהג לביתו בתנאים מגבילים.
מזל מלחי, שכנתם של משפחת כהן, סיפרה: "הם מדהימים, הורים נפלאים, האמא אם השנה. ילדים מחונכים וטובים. קשה לי עם זה, אני לא מאמינה שזה קרה להם. אין קושי כזה, לא יודעת איך קרה האסון, זו טרגדיה".
היא סיפרה ששוחחה עם אמו של דניאל: "כששמעתי מי זה הלכתי למות. התקשרתי אל האמא ושאלתי מה קורה, היא אמרה שהיא בדרך לבית חולים לראות מה מצבו, הוא שבר את הרגל. אמרתי לה שאם היא צריכה משהו אני פה בשבילה, זהו".
בתוך כך, מבדיקה במערכת של חברת הקורקינטיים השיתופיים "ליים", התברר הבוקר שבעת השכרתו של הקורקינט שעליו נסע אתמול דניאל כהן בן ה-13 כשנדרס למוות, הוזנו פרטי כרטיס אשראי ופרטי זהות של אדם אחר, שאפשרו לכהן לשכור את הכלי על אף גילו הצעיר.
החברה פתחה אחרי תאונת הדרכים הקטלנית בתחקור פנימי כאמור, כדי לברר כיצד הצליח הנער לעלות על הכלי שכדי לשכור אותו נדרשת הוכחה מצולמת שגילו מעל 18. על פי החוק נסיעה על הכלי מותרת מגיל 16 ומעלה. המשתמש, שצריך להזין פרטי כרטיס אשראי, נדרש עם הפעלת האפליקציה לצלם רישיון נהיגה או תעודת זהות כדי להוכיח שהוא בגיל המותר.
מחברת ליים נמסר כי "אנו כואבים את הטרגדיה הנוראית וליבנו יוצא אל משפחתו של הנער. הרכיבה אסורה מתחת לגיל המותר על פי חוק. לקורקינטים השיתופיים של ליים מערכת הסורקת את התעודה המזהה של המבקשים לרכב על הכלים בהתאם להוראות עיריית תל אביב. כמו כן, חל איסור מוחלט להזין תעודה או פרטי תשלום של אדם אחר וכן אסור לפתוח כלי לרכיבה עבור קטין. אנו ממשיכים לחקור את המקרה ונעמוד לרשות כל גורם רשמי שיבקש את עזרתנו. נכון לשעה זאת אף גורם רשמי לא פנה לחברה, גם לא המשטרה".
כהן הוא הוא ההרוג הראשון על קורקינט חשמלי ב-2020, בשנה שעברה נהרגו שלושה בני אדם על קורקינטים. בסך הכול מתחילת השנה נהרגו 27 בני אדם בכבישים, לעומת 42 אשתקד. מתחילת השנה נהרגו ארבעה בני אדם בתאונות עם משאיות מעל 3.5 טון.
במשך שנים הייתה אנרכיה בתחום הקורקינטים החשמליים השיתופים. בשנים האחרונות פועלת עיריית תל אביב על מנת להסדיר את הנושא מול 3 חברות הקורקינטים. אלו נדרשו לעמוד בתנאים מחייבים כדוגמת הגבלת מהירות במקומות עם צפיפות וזיהוי כלים עם מספרי רישוי שיאפשרו לדווח על עבירות.
בנוסף נאסרה רכיבה על מדרכות ונקבעו חניות במקומות ייעודיים בלבד. מלבד זאת חייבה העירייה הורדת מהירות אוטומטית במקומות הומי אדם, אסרה הפעלת צפצפה בשעות הלילה ואף חייבה את החברות להציב קסדות על הכלים, תנאי שייכנס לתוקף בחודש יוני הקרוב.