לצד המאבק בקורונה: המפעלים בסין מנסים לחזור לשגרה
במדינה שבה התפרץ הנגיף מבינים שאין ברירה אלא לחזור לשגרה מסוימת כדי לא לסכן את הכלכלה המקומית והעולמית כולה. יצרנית המטוסים האירופית איירבוס ויצרניות רכב גדולות כמו מרצדס ופורד החלו להפעיל בקצב איטי את המפעלים, שנאלצים להתמודד עם מחסור בכוח אדם ובחלפים
התפשטות הקורונה: מנורה מצטרפת למגדל - לא תבטח נוסעים למזרח הרחוק
החבילות מתעכבות בגלל הקורונה, אבל הישראלים שומרים אמונים לסין
אפקט הקורונה: האתגרים של התעשייה הישראלית
בשלושת השבועות האחרונים סובלת כלכלת סין מהשבתה מוחלטת, כשעשרות מיליוני אנשים בהסגר ביתי מלא. אתמול (ב') גם דווח כי הממשל הסיני שוקל לבטל את כינוס הפרלמנט השנתי בבייג'ינג, שצפוי להתקיים במרץ עם אלפי משתתפים, וגם את הכינוס השנתי של הוועדה השלטונית המייעצת של המפלגה הקומוניסטית, שאמורה להתקיים במקביל.
עם זאת, בממשל בבייג'ינג מבינים כי אין ברירה אלא לנסות לחזור לשגרה מסוימת כדי לא לסכן את הכלכלה המקומית ואת הכלכלה העולמית כולה.
ענף הרכב יספוג נזק
נשיא סין, שי ג'ינפינג, שרק לפני יומיים הודה כי ידע על התפרצות הנגיף הקטלני בעיר ווהאן שבועיים לפני ההודעה הרשמית הראשונה לציבור ועורר תמיהה לגבי מאמצי ההסתרה של הממשל, הורה למפעלים הגדולים והחיוניים להחזיר את פסי הייצור לעבודה. זאת, למרות שהם נאלצים להתמודד עם מחסור חמור בכוח אדם ועם אספקה נמוכה במיוחד של חלפים, מאחר שרוב העובדים עדיין מורחקים ממקומות העבודה או נמצאים בהסגר.
מלבד טויוטה וג'נרל מוטורס, גם פולקווסגן החזירה לפעולה מפעל אחד מתוך 15, כשהשאר צפויים לחזור בהדרגה לפעילות. גם פורד, מרצדס ויצרניות מקומיות החלו להפעיל מחדש את פסי הייצור. ניסאן תפעיל את המפעלים שלה בהמשך השבוע. גם מקאו אישרה לבתי הקזינו לחזור בהדרגה לשגרה, אחרי שבועיים של השבתה.
יצרניות הרכב הבהירו כי ידאגו לבדוק את העובדים תכופות כדי לוודא שאינם מפתחים תסמינים של המחלה, ולא יאפשרו לאנשים מבחוץ לבקר במפעלים. ועדיין, פרשנים כלכליים רבים מעריכים שלמרות החזרה לעבודה של חלק מהתעשיות, המחסור החמור בכוח אדם ישפיע ישירות על האספקה הגלובלית. בנק יו-בי-אס ציין כי סין מספקת 8% מכל חלקי הרכב בעולם, ועצירת העבודה בתקופה האחרונה צפויה לפגוע קשות בענף.