שתף קטע נבחר

 

משה חוגג ביטל את מיזם אוהדי בית"ר: "התכנית תחזור למגירה"

בעלי בית"ר ירושלים התאכזב מההיענות הנמוכה לאסיפה שתיכנן בנושא, והחליט לסגת מתכניותיו: "רציתי להוריד את מחירי הכרטיסים בצורה דרסטית בתמורה להתחייבות שלכם להגיע למשחקים"

בשל ההיענות הנמוכה לאסיפה שתיכנן משה חוגג, בה רצה להציג את תוכניתו לשיתוף הקהל בניהול ומימון בית"ר ירושלים, הוא החליט לבטל את התוכנית הזו ו"להחזיר אותה למגירה", לדבריו.

 

התוכנית שחוגג רצה ליישם כפי שנחשפה ב"ידיעות אחרונות"

 

"לאחר שהשקעתי 90 מיליון שקלים בפחות משנתיים, לא קיבלתי אפילו את הקרדיט להציג בפניכם את התוכנית שלי למלא את טדי למען המועדון", כתב חוגג בפוסט שהעלה בפייסבוק. "במקום לבוא ולהקשיב הועלו ספקולציות, נמתחה ביקורת על רעיון שעוד לא הוצג (רק בישראל) ובעיקר הצבעתם ברגליים, רק 1,200 התכוונו להגיע לאירוע ביום חמישי. אני מכבד את הצבעתכם, מאוכזב אבל מכבד. האירוע מבוטל, התוכנית תחזור למגירה".

 

משה חוגג (צילום: עוז מועלם)
משה חוגג. ביטל את התוכנית(צילום: עוז מועלם)

 

 "למקרה שזה מעניין מישהו, תכננתי להוריד את מחירי הכרטיסים בצורה דרסטית בתמורה להתחייבות שלכם להגיע למשחקים או לתרום את הכרטיסים לילדים וחיילים. זהו שיעור מעניין עבורי, אלמד ממנו, תודה", סיכם חוגג. מתוך 1,200 כרטיסים שנמכרו לאירוע, כ-400 היו הזמנות.

 

הבעלים של בית"ר ערך לאחרונה שיחות רבות עם האוהדים ואף הזמין סקרים בנושא. הוא רצה שמנייה אחת תעלה 500 שקל בשנה, ואוהד בעל מנייה יוכל לקנות כרטיס למשחק תמורת חמישה שקלים. חוגג אף הציב יעד של 50 אלף בעלי מניות, אבל האוהדים שדיברו איתו ניסו להוריד אותו מהעניין.

 

"יש לי פנטזיות על הרבה דברים, אבל אנחנו צריכים את הקהל של בית"ר. כל מה שאתם תביאו, אביא כפול מכם", אמר חוגג לאוהדים במהלך שיחות מיקוד שעשה איתם, אבל הם מצידם לא היו משוכנעים שהתוכנית תעבוד.  אוהדי בית"ר אף הבהירו לו כי אחת הבעיות שמשחקי הקבוצה לא משוחקים בשבתות."תקנו מניות, תהיו חלק מהדירקטוריון , תקבלו החלטות גם לשבתות", ענה להם.  כעת נראה כי תקציב בית"ר בעונה הבאה יקוצץ ל-35 מיליון שקל, המגעים שנערכים עם שחקנים לגבי עונה הבאה הופסקו.

 

שער "ידיעות אחרונות" עם החשיפה על תכנית חוגג
שער "ידיעות אחרונות" עם החשיפה על תכנית חוגג

 

המודל הגרמני של חוגג

משה חוגג החליט להוציא לפועל תוכנית דרמטית לעתיד המועדון, שבמסגרתה לאוהדי הקבוצה תהיה השפעה ישירה על הניהול, ובכלל זה על התקציב. המטרה הייתה בסופו של דבר לאמץ את מודל הבעלות הנהוג בליגה הגרמנית, לפיו האוהדים מחזיקים ברוב מניות הבעלות.

 

לפי המודל, שנקרא 50+1, האוהדים יחזיקו ב-50 אחוזי בעלות פלוס מניה אחת, ואילו חוגג או כל בעלים אחר שיהיה בבית"ר יחזיקו ב-50 אחוז פחות מניה אחת. כלומר, לנציגי האוהדים בהנהלה יהיה יתרון קטן בהצבעות, מה שהופך את המועדון לקהילתי יותר ונותן לאוהדים תחושה של השפעה על הנעשה במועדון השייך להם, ומצד שני משלב את ההון הפרטי של הבעלים או חברות מסחריות..

 

בשנתיים האחרונות חוגג הוציא מכיסו 40 מיליון שקל בממוצע לעונה, סכומים שהוא אינו מתכוון להמשיך ולפזר החל מהעונה הבאה. תקציב בית"ר נושק ל-80 מיליון שקל, מתוכו 33 מיליון שכר שחקנים, מהגבוהים בליגה. אלא שלמרות ההשקעה הגדולה של חוגג, מעבר לכך שאין הישגיות, אוהדי בית"ר לא מגיעים למגרשים. מסקרים שהזמין המועדון עולה כי לבית"ר יש הכי הרבה אוהדים בישראל, כ-400 אלף, אבל הוא מייצר ההכנסות הנמוך ביותר מבין הקבוצות הגדולות. לבית"ר יש כמעט 9,000 מנויים וכ-16 אלף מחזיקי כרטיס בית"ריסט המקנה הטבות, אבל היא לא מתקרבת למספר המנויים של הגדולות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ראובן שוורץ
משה חוגג
צילום: ראובן שוורץ
מומלצים