ערבים זה לזה
משבר הקורונה והבידוד שנכפה עלינו מובילים למצוקה כלכלית עבור רבים שעד שהגיע הוירוס ניהלו עסקים ושירותים מצליחים ומשגשגים. בכל יום נפרסם כאן כמה עסקים ושירותים של ישראלים מקומיים שמספרים על המציאות החדשה ומציעים דרכים אלטרנטיביות לספק לכולנו שירות. ביחד נצליח לעבור גם את זה
דנה דדוש וענבל הורניק
רוז בוקס
בעוד כמה ימים אמורות היו דנה דדוש וענבל הורניק לחגוג שנתיים ל׳רוז בוקס׳. ״אנחנו מוכרות ורדים משומרים בסידורים ועיצובים שונים לכל ארה"ב ולכל העולם״, הן מספרות. ״ממש לפני הגעת הקורונה היינו בשיא העונה עם מכירות הוולנטיינס והאפטר אפקט שלאחר החג״.
איך השתנתה המציאות מאז הקורונה?
״אנחנו מקבלות את החדשות מהארץ, והחלטנו ליישם את אותן הנחיות שהיו בארץ עוד לפני שהן הגיעו לכאן, מה שהפך את הייצור לקצת יותר מסובך. שימוש בכפפות, מסיכות, שמירת מרחק ומשמרות שונות כדי שלא יהיו יחד באותו החדר. השינוי קורה לאט לאט, נכון לעכשיו, כבר רובנו עובדים מהבית וכבר רואים היטב את הכיוון. אנשים גם חוששים בגלל כל הגזרות שלא נמשיך לפעול ולייצר, אבל בינתיים בנינו תוכניות לכל תרחיש וממשיכים עסקים כרגיל עד כמה שניתן״.
מה זה אומר בשבילכן להישאר במצב הזה לאורך זמן ?
״המצב הקיים מאוד מאתגר כי בכל יום לא יודעים מה יהיה מחר. חלק מהלקוחות מתקשרים לוודא האם באמת נכבד את ההזמנה שלהם והאם אנחנו מסוגלים להמשיך לייצר״.
איך בתוך המציאות הזו אתן מנסות לעשות שיפט ולהמשיך בעשייה ובהכנסה?
״דווקא העשייה הזאת מוציאה אותנו מהמחשבות על המצב וגורמת לנו למצוא דרכים יצירתיות להמשיך, לצאת עם מסר חזק ללקוחות שלנו ויש לנו עכשיו יותר מתמיד רצון עז לשמח אנשים באמצעות המשלוחים שלנו. יש לנו סיפורים על לקוחות ששולחים לבת זוג שהיא רופאה בתחום, בני משפחה שהם לא יכולים לראות, הסיפורים האלה מאוד מרגשים אותנו ואנחנו דואגות להוסיף גם מתנה מאיתנו עם מכתב קטן״.
האם קיבלתן עזרה או שמעתן על סיוע או תמיכה לעסקים שיכולה לעזור לכן?
״כרגע לא מסתמן שום סיוע רציני משום מקום. אנחנו מקבלות אי מיילים מארגון העסקים אך בנתיים, זה רק מידע כללי. אנחנו נחושות להמשיך לקיים את החברה בתקופה הזאת ולהחזיק מעמד עד שכל העולם יצא מהמצב המשוגע הזה״.
איך אפשר להתחבר אליכן ולהזמין שירות?
אנחנו עושות משלוחים לכל מקום בארה"ב, וגם לקנדה וישראל.
האתר לרכישה: roseboxnyc.com
להזמנות בטלפון: +1-646-374-1711.
אלעד נויזדה
Global Solutions Appliance Repair
לפני חמש שנים הקים אלעד עסק מיוחד המתמחה בתיקון מוצרי חשמל ביתיים כגון מקררים, תנורים, מדיחים, מכונות כביסה ומייבשים. ״אני עוסק במקצוע קרוב ל- 10 שנים. התחלתי כשכיר והתאהבתי בעבודה עד שפתחתי את העסק בניו יורק. מאז״, הוא מספר, ״העסק היה בצמיחה מתמדת. נהנינו ממאגר לקוחות שהלך והתרחב והלקוחות שלנו נהנו משירות מצויין במחירים הגיוניים. מאז הקורונה כמות השיחות ירדה דרסטית ולטכנאים כמעט אין עבודה. כולנו רוצים לקום בבוקר וללכת לעבוד, לשרת את הלקוחות שלנו בצורה הטובה ביותר ולהביא משכורת הביתה. המצב קשה, אך מנסים לשמור על אופטימיות ומחכים לימים טובים יותר״.
איך השתנתה המציאות מאז הקורונה?
״השינוי היה מהיר וחד. יום אחד הטלפון צלצל ללא הפסקה כמו תמיד, וביום שאחרי - דממה. כולם בסוג של פאניקה, הלקוחות מפחדים לפתוח את הדלת לטכנאים. אנחנו מקפידים לשמור על כל אמצעי הזהירות הנדרשים. הטכנאים מצויידים במסיכות, כפפות לייטקס ואלכוג'ל. אנחנו מורים גם לטכנאים וגם ללקוחות לשמור מרחק של מטר וחצי אחד מהשני בזמן הביקור כדי לשמור על עליהם ועלינו״.
מה זה אומר בשבילך להישאר במצב הזה לאורך זמן?
אם נשאר במצב הזה לאורך זמן, עתיד החברה שלנו בסיכון גדול. אנחנו מפחדים מאוד שנגיע למצב שנצטרך לפטר טכנאים. אנחנו מאוד אוהבים את המקצוע, אוהבים את העשייה ומקווים להמשיך בה. יהיה לנו קשה מאוד לסגור את העסק שבנינו וטיפחנו במו ידינו כל כך הרבה זמן. אנחנו מאוד מקווים שלא נצטרך להגיע לידי קבלת החלטות קשות״.
איך בתוך המציאות הזו את מנסה לעשות שיפט ולהמשיך בעשייה ובהכנסה?
״אנחנו יודעים שבזמן הקיצוני והפכפך הזה, אנחנו חייבים להיות ערבים זה לזה. כשכולם סגורים בבתים, זה הרבה יותר חשוב שמכשירי החשמל שבבית יעבדו כמו שצריך. אנחנו לא מעלים מחירים בגלל שאנשים יכולים להיות נואשים כשהמקרר או התנור מפסיקים לפעול, במיוחד בבתים בהם יש ילדים. החלטנו גם לתת מענה ללקוחות במקרי חירום, כלומר לשלוח טכנאי מיידית כשמשהו מתקלקל״.
האם קיבלת עזרה או שמעת על איזשהו סיוע או תמיכה לעסקים שיכולה לעזור לך?
״חוץ מהפלטפורמה הזו, עד כה לא שמענו על משהו ספציפי שנותן לנו סיוע ותמיכה. מה שכן, אנחנו מסווגים כנותני שירות חיוניים ולכן יכולים וצריכים להמשיך לפעול בזמן הזה״.
איך אפשר להתחבר אלייך ולהזמין שירות?
אנחנו עובדים בניו יורק וגאים לשרת את כל אזור קווינס, ברוקלין, מנהטן ונסאו קאונטי- לונג איילנד.
ניתן ליצור איתנו קשר במספר
212-300-2875
במייל:
gsappliancerepairnyc@gmail.com
באתר: gsappliancerepairnyc.com
ודרך עמוד היילפ שלנו. פשוט חפשו
Global Solutions Appliance Repair
נועה פינברג לנדאו
ליווי אישי, הנחיה אימון וריפוי
בשלוש עשרה השנים האחרונות, עוסקת נועה בליווי והעצמה. ״אני מתמקדת בחיבור לתודעה ויצירת כלים להגברת המודעות ויישומם בחיי היום יום, בפן האישי והמקצועי״.
איך השתנתה המציאות מאז הקורונה?
״לפני הקורונה, רוב המפגשים התקיימו פנים אל פנים. חלק מהטיפולים האישיים היו גם אונליין. השינוי העיקרי הוא מול קבוצות ההנחיה והסדנאות. קבוצת הלימוד והמטופלים עברו לאונליין. כך ששם היתה הסתגלות מהירה. נראה שהמעבר מחייב תקופת הסתגלות נוספת. אני מאמינה שיש מקום וגם רצון לקבל את הפעילויות האלו גם אם הן באונליין״.
מה זה אומר בשבילך להישאר במצב הזה לאורך זמן?
״נדרשת תקווה שהתקופה הזו תחלוף מהר. לזהות את חלונות ההזדמנות שהקורונה הביאה לפתחינו. להיות וירטואוזים וגמישים עם הבאת התכנים. במקרה שלי, הבאתם דרך טכנולוגיה לראות שהחיבורים בלב יכולים להיות גם בשלט רחוק״.
איך בתוך המציאות הזו את מנסה לעשות שיפט ולהמשיך בעשייה ובהכנסה?
״אני ממשיכה להתפתח בעצמי ומה שמניע אותי בעשייה, זו הידיעה שכל אחד יכול לעשות שינוי בחייו על מנת לחיות ברווחה בכל תחום. אני אוהבת אנשים, רואה את הטוב שבהם ומאמינה שאם נחיה בטוב, העולם יהיה יפה יותר. כל מה שנדרש ממני בתקופה נוכחית, זה להסתגל להתקשרויות אונליין. יש מצב שללא קשר לקורונה, עסקים יתנהלו יותר ויותר במרחב הקיברנטי״.
האם קיבלת עזרה או שמעת על איזשהו סיוע או תמיכה לעסקים שיכולה לעזור לך ?
״לא״.
איך אפשר להתחבר אלייך ולהזמין שירות?
באימייל. noafeinberg@gmail.com