שתף קטע נבחר
 

מוסף הרכב: ליסינג פרטי: כמו בהיי-טק, רק בלי השעות

חברות הליסינג, ולעתים גם יבואני הרכב עצמם, מציעים היום מכוניות חדשות בעסקאות ליסינג ללקוחות פרטיים. למי זה מתאים ולמה כדאי לשים לב

המילה "ליסינג", החכרה בעברית, הייתה נחלתם של חשבונאים הרבה שנים, עד שבשנות ה־90 הפכה מכונית צמודה לאחד מרכיבי השכר הקבועים בעולם ההיי־טק. החברות חיפשו דרך לתגמל את העובדים בלי להשקיע מיליונים ברכישת צי רכב חדש, וחברות הליסינג פתרו להן את הבעיה: מכוניות חדשות תמורת תשלום מקדמה ותשלומים חודשיים, שאחר־כך נמכרות לשוק המשומשות.

 

קיה פיקנטו (מימין) ושברולט ספארק ()
קיה פיקנטו (מימין) ושברולט ספארק

 

שלמה סיקסט הייתה חברת הליסינג הגדולה הראשונה שסימנה גם את הקהל הפרטי כלקוח. "יש לנו כבר כמעט 20 אלף לקוחות בצי הליסינג הפרטי, שממשיך לגדול בקצב של 600 מכוניות בחודש", אומר אייל גור, מנכ"ל שלמה אחזקות. "הלקוח מקבל הזמנה למוסך ובוחר את המועדים המועדפים, מתקשר בווטסאפ עם שירות הלקוחות. כמו שהצי העסקי עבר מתשלום על רכישה לתשלום על שימוש, נראה יותר לקוחות פרטיים עושים את זה".

 

החברות מציעות ליסינג מימוני, רק הלוואה לרכישת הרכב, או ליסינג מימוני, הכולל גם ביטוח וטיפולים. שלמה סיקסט מציעה במסלול "פרטיתפעולי" סיאט איביזה חדשה בתשלום מקדמה בסך 8,900 שקל, ו־36 תשלומים חודשיים בסך 1,899 שקל. המחיר כולל ביטוח וטיפולים. מאזדה CX5, לעומת זאת, מוצע במקדמה זהה, ובתשלום חודשי בסך 2,489 שקל. ההצעה הזולה בהיצע היא לקיה פיקנטו הקטנה, עם אותה מקדמה ו־1,490 שקל לחודש.

 

יש גם יבואני רכב שמחזיקים חברת ליסינג בעצמם, ופונים דרכה לשוק הפרטי, כמו UMI, יבואנית מותגי ג'נרל מוטורס, והבעלים של חברת הליסינג וההשכרה אוויס.

אייל גור (צילום: ישראל הדרי)
אייל גור(צילום: ישראל הדרי)

 

אוויס מציעה את השברולט ספארק הקטנה, שמחירה המלא 82,500 שקל, בעסקה הכוללת מקדמה בסך 7,500 שקל ו־30 תשלומים חודשיים בשווי 888 שקל. חבילת אקספרס, הכוללת טיפולים וביטוח, תעלה 308 שקל נוספים לחודש. ויש גם דגמים של יצרנים אחרים: טויוטה CH-R היברידי, שעולה 144 אלף שקל, מוצע עם מקדמה זהה ותשלום חודשי בסך 1,765 שקל. תוספת לחבילת אקספרס? 391 שקל.

 

וגם היבואנים עצמם מציעים מסלולי ליסינג. כלמוביל מציעה יונדאי קונה, שמחירו 127 אלף שקל, תמורת מקדמה בסך 8,900 שקל, 36 תשלומים חודשיים בסך 1,777 שקל, ותשלום בסוף התקופה בסך 63,450 שקל. מיצובישי אאוטלנדר, שמחירו 172 אלף שקל, מוצע תמורת מקדמה בסך 13 אלף שקל, 36 תשלומים של 2,077 שקל, ותשלום בסוף התקופה בסך 86 אלף שקל.

 

בשורה התחתונה המסלולים האלה מאפשרים למי שרוצה רכב חדש לדעת בדיוק כמה ישלם על הרכישה והאחזקה שלו, ללא סימני השאלה לגבי שווי הרכב בעת המכירה. חשוב לפני שבוחרים באחד מהם, לבדוק איזו הנחה תוכלו לקבל באולם התצוגה על הדגם שרציתם אצל היבואן שלו, ואיזה מימון הוא מציע, ולהשוות בין ההצעות. כמו תמיד, רכישת רכב מיד שנייה, פעמים רבות מדגם שעדיין מוצע כחדש אצל היבואן, תהיה אופציה זולה יותר, בגלל ירידת הערך הגבוהה של מכוניות בשנתיים הראשונות. אבל אז הרכב יהיה חדש אצלכם, אבל לא חדש על הכביש.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים