שתף קטע נבחר
 

מוסף הרכב: 200 קמ"ש בהילוך שני

אחרי עשור של אבולוציה, עם יותר מ־200 כ"ס, משקל נוצה, מנוע מטורלל, התנהגת משובחת ואלקטרוניקת על חלל, ה-RSV4RR מתייצב בחזית הסופרבייקס העולמית

כבר יותר מעשור שהאפריליה RSV4RR הוא מהסמנים הימניים של הסופרבייקס, אופנועי הספורט המקצועיים בנפח 1,000 סמ"ק. אבל באפריליה תמיד הציעו עוד כמה ערכים מוספים שגרמו ל־RSV להיות אפילו יותר מיוחד.

 

צילום ועריכה: אסף רחמים, צילום אווירי: שרון ענבי

 

זה מתחיל מהמנוע. בעוד שמרבית היפנים ואנשי ב־מ־וו נצמדים למנועי ה־4 בשורה, באפריליה הלכו על V4. זה אמנם 4 צילינדרים, אך בתצורת V, עם 2 קדמיים, ומאחוריהם בזווית 65 מעלות צמד נוסף. כך הם זוכים ליתרונות של 4 בשורה - הספק גבוה ועלייה מהירה בסל"ד - עם חספוס נעים וסאונד מהגיהינום כשמערכת הפליטה משוחררת. זה ממשיך להתנהגות כביש משובחת. לא רק לחבר מכלולים איכותיים, אלא לדאוג שהם יפעלו בהרמוניה ובסינרגיה ויאפשרו התנהגות דינמית מאוזנת. ומסתיים בחבילת האלקטרוניקה המתקדמת.

 

  (צילום: אסף רחמים)
(צילום: אסף רחמים)

 

ממשיך להשתפר

מאז שהוצג ב־2009 ה־RSV4 שופר ושופר. העיצוב נותר נאמן למקור, אך גם היום קשה לקרוא לו מיושן. באיטליה דואגים שכל דבר יראה טוב, וה־RSV4RR נראה מעולה.

 

יש כאן מנוע 1,000 סמ"ק משודרג שמפיק יותר מ־200 כ"ס, וזה על משקל מלא של פחות מ־200 ק"ג. יחס ההספק/משקל הזה מביא את ה־RSV ל־200 קמ"ש בפחות מ־6 שניות (בהילוך שני!), ואם תמשיכו בפול גז דרך שאר ההילוכים, תגיעו ל־300 קמ"ש בפחות מ־15 שניות, בהילוך החמישי, כשהמנוע צורח ב־15 אלף סיבובים לדקה.

 

אבל תאוצות ומהירויות בקו ישר הם הדבר האחרון שמעניין באופנועי ספורט, ובפרט ב־RSV4RR. ההתנהגות הדינמית, יכולות ההיגוי והפנייה והאופן שבו הוא מוריד את הכוח לקרקע הם החשובים. כאן הוא מצטיין, ואף מציב רף למתחרים. יש כאן רכיבי שלדה ברמה הגבוהה ביותר כמו מערכת בלמים של ברמבו עם דסקים בקוטר 330 מ"מ, יש מערכת מתלים איכותית, מתכווננת כולה, עם זרוע אלומיניום אחורית (מעוצבת), ויש שלדת אלומיניום בשרנית וקשיחה. החיבור בין כל הרכיבים הוליד מכונה סופר דינמית: יכולות ההיגוי והפנייה, השילוב בין הזריזות הגבוהה ליציבות הכיוונית והארגונומיה שמאפשרת לרוכב לזוז על האופנוע במהלך הרכיבה ולעבוד עם משקל הגוף.

 

  (צילום: אסף רחמים)
(צילום: אסף רחמים)

 

על המסלול, זהו אחד הכלים המרגשים, בגלל קלות הרכיבה ומכלול התחושות הייחודי שנובע מההתנהגות הדינמית. כדי למצות את האופנוע הזה דרוש רוכב ברמה גבוהה מאוד, אבל גם רוכב ממוצע יוכל לסחוט מהאפריליה יכולות וביצועים שיתקשה לקבל מכלים אחרים. עד כדי כך ה־RSV טוב. ויותר מזה - ידידותי לרוכב וקל לתפעול.

 

נשאר מחוץ לעיר

האפריליה יזרח בכבישים מהירים מאוד ובכבישים מפותלים. אבל אל תכנסו איתו לעיר: המנוע יפלוט חום לשלדת האלומיניום שתבשל לכם את הרגליים, זווית הצידוד הקטנה של הכידון תקשה על רכיבה בתנועה צפופה, ותנוחת הרכיבה העוברית תעמיס על הידיים ותעייף אתכם. לעיר תקנו קטנוע.

 

ה־RSV4RR מציע גם חבילת אלקטרוניקה ובקרות מהמתקדמות שיש: יש מצערות חשמליות ו־3 מצבי רכיבה (ספורט, מסלול, מרוץ), כשכל אחד מהם שולט על אופי המנוע, אספקת הכוח, וגם על רגישות ה־ABS להטיה, בקרת האחיזה ובקרת הווילי. את כל אחד משלושתם ניתן גם לכוון בנפרד. יש גם קוויקשיפטר לשני הכיוונים, שמאפשר העברת הילוכים בלי שימוש בקלאץ' וסגירת הגז, יש בקרת שיוט, בקרת בלימת מנוע, בקרת זינוק, ותצוגת TFT צבעונית עם שלל פיצ'רים מעניינים.

 

במחיר של 145 אלף שקל, ה־RSV4RR מעט יקר יותר ממתחריו היפניים שמציעים פחות, אך זול מב־מ־וו ודוקאטי הטכנולוגיים. זה אולי הרבה כסף לאופנוע פנאי טהור, אבל רפליקה מבויתת כביש של מכונית מירוץ שלקחה שלוש אליפויות עולם, תעלה פי 10. וכשיש בישראל מסלולים שעליהם ניתן למצות את היכולות שלו, הרכישה פתאום יותר הגיונית.

 

  (צילום: אסף רחמים)
(צילום: אסף רחמים)

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אסף רחמים
אפריליה RSV4RR
צילום: אסף רחמים
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים