שופרסל מציעה הנחות לפסח שלא ניתן לממש
החברה מציגה באתר הקניות אונליין שלה מגוון מוצרים מוזלים לכבוד פסח, אלא שתאריך התפוגה של המבצע יחלוף מספר ימים לפני שהמוצרים יסופקו והתשלום יבוצע בפועל. לקוחות זועמים: "זו הטעיה". הרשת: "לא ניתן להסיר את המבצעים מסיבות טכנולוגיות, נשקול להוסיף הערה"
מבצעים לפסח? חברת שופרסל מציעה באתר הקניות אונליין שלה עשרות מבצעים למוצרים בהנחה - אך אלו אינם ניתנים למימוש. המבצעים הרבים קופצים לעיני הלקוח כבר עם פתיחת דף הבית ועוד טרם היכנסו לרשימת הקניות, אלא שלצרכן אין שום יכולת לרכוש את המוצר במחיר המבצע. הסיבה: כל הוזלות המוצרים מוגבלות בתאריך שיחלוף לפני מועד האספקה ללקוח, שהוא גם המועד של חיוב התשלום וביצוע העסקה.
המפקחת על הבנקים: "חוששת שעסקים רבים לא יקבלו מענה"
מחקר חדש: החרדה מהמשבר הכלכלי עולה על החרדה מהנגיף
הורדת הריבית: עכשיו רע, אחר כך יהיה טוב
בדיקת ynet מעלה כי תאריך התפוגה של כל המבצעים כיום באתר הוא ה-14 או ה-15 באפריל, בעוד שהזמנות שמבוצעות היום מגיעות לכל המוקדם בעוד שבועיים, כלומר ב-20 באפריל. מבחינת הרשת המשמעות היא שהלקוח ביצע את העסקה לאחר תום תקופת המבצע. אמנם שופרסל מציינת באותיות קטנות בתחתית פרסום המוצרים שבמבצע את תאריך התפוגה שלו, אך בפועל התאריך אינו רלוונטי עקב עומס המשלוחים שאינו מאפשר לרשת לספק את הסחורה לפני מועד סיום המבצע.
יש לציין שבסיום הרכישה באתר, רגע לפני הגעה לפעולת התשלום, עולה הודעה מטעם הרשת שמציינת כי מחיר הפריטים במבצע שכלולים בהזמנה אינו בתוקף ולצרכן יש את היכולת לבטלם או להחליפם באחרים, אבל צרכנים שפנו בתלונות ל-ynet אומרים שאחרי התהליך הארוך של רכישת סל, שבו חלק מהשיקולים לבחירת מוצרים היה המבצעים, במקרים רבים הצרכן יהיה "מותש" מהתהליך ויעדיף לוותר על חזרה אחורנית וביצוע פעולות מחדש.
אחד הצרכנים שהתלונן אמר: "כל האתר מפוצץ במבצעים, רכשתי במבצע 3 חפיסות שוקולד פרה במחיר מבצע 10 שקלים, כשהגעתי לחשבון עלתה ההודעה והתברר כי אשלם 15 שקלים עבור שלוש חפיסות. שוקולד השחר הוצע במחיר מבצע של 10 שקלים ושילמתי בפועל 12. הילדים בבית, שוקולד הייתי חייב ולא הייתה לי סבלנות לחזור אחורנית בתהליך הקניה. התוצאה הייתה ששילמתי יותר ממה שהתכוונתי".
לדברי אותו הלקוח, "לא מספיק שצריך לחכות שבועיים למשלוח, אני מגלה רק בסוף החשבון שלא אהנה מהמבצעים. הרשת מעמידה אותי בסיטואציה מאוד בעייתית - האם לוותר ולהתחיל מחדש לבחור מוצרים, יש כאן סוג של הטעיה וזה ממש לא בסדר".
בעקבות פניית ynet הודו בשופרסל כי הצרכן אינו יכול לממש את המבצעים בגלל זמני ההמתנה הארוכים לאספקה. לטענת הרשת לא ניתן להוריד את המבצעים מהאתר בגלל סיבות טכנולוגיות ולכן הם מציינים בסוף הקנייה כי פג תוקף המבצע, לשאלה למה הערת האזהרה לא ניתנת בראש דף הבית עוד טרם התחיל הצרכן את קנייתו ולא בסופה, הרשת אמרה כי תשקול את ההצעה.