שתף קטע נבחר

 
צילום: נדב אבס, יריב כץ

התחבורה והאוצר סיכמו: מחיצות יותקנו בין נהגי אוטובוס לנוסעים

המאבק שניהלו נהגי האוטובוס צלח, והבוקר הודיע שר התחבורה על הצבת מחיצה פיזית בין סביבת הנהג לנוסעים עקב החשש מהדבקה בקורונה. הנהגים בירכו על המהלך: "כלי חשוב לא רק בהגנה מפני הקורונה אלא גם במניעת אלימות נגד ציבור נהגי האוטובוסים"

לאחר מאבק עיקש שהובילו נהגי האוטובוסים - שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' הודיע הבוקר (רביעי) על סיכום עם משרד האוצר להצבת מחיצות פיזיות בין הנהגים לנוסעים, עקב החשש מהדבקה ברקע ההקלה בהגבלות הקורונה.

 

דוגמה למחיצה שתתוקן (צילום: הסתדרות לאומית)
הנהגים בירכו על ההחלטה. המחיצה שתתוקן באוטובוסים(צילום: הסתדרות לאומית)

"אחרי תקופה ארוכה של הכנה, ובדחיפה של אילוצי הקורונה, סיכמתי אמש עם האוצר על התקנת תאי נהגים בתחבורה הציבורית והפרדה בין הנהג לנוסע. יש כבר מפרט, והצעות מחיר, ועכשיו ברוך השם יש תקציב ואפשר לצאת לביצוע מיידי", מסר סמוטריץ'.

 

בשבוע שעבר פנה ארגון הנהגים מבית ההסתדרות הלאומית לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב בדרישה לחייב את המדינה ומפעילות האוטובוסים בהתקנת מחיצות. בית הדין חייב את משרדי הממשלה והנהגים להיפגש ולנסות להגיע להסכמות. הפגישה התקיימה אמש ולאחריה הושג הסיכום התקציבי בין משרד התחבורה והאוצר.

 

מארגון נהגי האוטובוסים נמסר בתגובה לסיכום: "התקנת מחיצות הן כלי חשוב לא רק בהגנה מפני נגיף הקורונה אלא גם במניעת אלימות נגד הנהגים. אנו מקווים כי זהו צעד נוסף בדרך להגדרת מקצוע הנהג כעובד ציבור. נמשיך להיות חוד החנית בהגנה על נהגי האוטובוסים בשיגרה ובחירום".

 

מוקדם יותר החודש ועד העובדים של חברת סופרבוס הכריז על סכסוך עבודה מול הנהלת החברה, בין היתר על רקע העדר מחיצה בין הנוסעים לסביבת הנהג.

50 ()
"כלי חשוב שגם ימנע אלימות נגד נהגים"
 

איימן והיב, נהג החברה בטבריה, סיפר אז ל-ynet: "אנחנו מרגישים חשופים לקורונה. אין לנו שום הגנה. יש מגע פיזי עם הנוסעים וכרטיסי הרב קו ואין שום הפרדה פיזית. לא כל הנוסעים עולים עם מסכות, חלקם משתעלים - זה מפחיד". הוא הוסיף: "אנחנו בדילמה ממה לפחד יותר, מהילדים שלא יהיו רעבים בבית או להידבק בנגיף. מהחברה קיבלנו אלכוג'ל אבל מסכה פשוטה וחד פעמית נותנים לנו פעם בשבוע".

 

ארגון ועדי התחבורה בכוח לעובדים בירך על ההחלטה: "אנו גאים בסכסוך העבודה שהכריזו וועדי האיגוד שאילצו את השר להכיר במציאות המרה. שוב הוכח כי רק מעשים בשטח מובילים את משרד התחבורה לעשייה. החלטת השר היא בבחינת טוב מאוחר מאשר אף פעם, אך עד להחזרת התחבורה הציבוריה אל סדרה, צפויה עוד דרך ארוכה המחייבת את שר התחבורה ליטול אחריות ולא רק להגיב למחאת הנהגים.

 

"עשרות אלפי נהגים בישראל מצויים על סף קריסה כלכלית רק בשל התנערות ממשלת ישראל ושר התחבורה מהאחריות ליציבותם הכלכלית. ערב משבר הקורונה עמד ענף התחבורה על סף קריסה בשל בריחת נהגים. ללא התגייסות למען הנהגים קריסת, הענף קרובה מתמיד".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: הסתדרות לאומית
מחיצה שתותקן באוטובוסים
צילום: הסתדרות לאומית
מומלצים