שתף קטע נבחר

 
צילום: נדב אבס, יריב כץ

במקביל לחזרה לשגרה: עלייה במספר ההרוגים בכבישים

הסגר שכפתה מגפת הקורונה הסתיים, ובשבוע האחרון עמד ממוצע הקורבנות היומי על 1.14, הגבוה ביותר בתקופה המקבילה מאז 2016. מתחילת 2020 נהרגו 89 בני אדם, לעומת 111 בתקופה המקבילה אשתקד

 

זיאת התאונה הקטלנית בצומת גורל בשבוע שעבר

זיאת התאונה הקטלנית בצומת גורל בשבוע שעבר

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

עם החזרה המדורגת לשגרה והתגברות הנסיעה בכבישים בתום הסגר שכפתה מגפת הקורונה, חלה גם עלייה במספר ההרוגים והנפגעים בתאונות דרכים. על פי נתוני הרלב"ד (הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים), בשבוע שבין 30 באפריל ועד היום (ד') נהרגו שמונה בני אדם בשמונה תאונות קטלניות, בהם שלושה הולכי רגל ושני רוכבי אופנוע.

 

מדובר ב-1.14 הרוגים בממוצע ביום, כשלשם השוואה בתקופה המקבילה אשתקד נהרגו בממוצע 0.99 בני אדם ביום (בשנת 2018 עמד הנתון על 0.88 בממוצע ביום, בשנת 2017 על 1.02 וב-2016 על 1.05 בממוצע ביום).

 

מתחילת 2020 נהרגו בכבישים 89 בני אדם, לעומת 111 הרוגים בתקופה המקבילה אשתקד. מדובר בירידה של 20%, בדומה לירידה במספר תאונות הדרכים הקטלניות (82 מתחילת השנה לעומת 102 בתקופה המקבילה אשתקד). מרבית הקורבנות נהרגו בכבישים בינעירוניים - 53 במספר.

 

באפריל, שלאורכו שהו מרבית אזרחי ישראל בסגר, נהרגו 21 בני אדם, לעומת 25 באפריל 2019 ו-20 באפריל 2018.

זירת תאונת הדרכים בצומת עין גב (צילום: דוברות המשטרה)
זירת תאונה בצומת עין גב, השבוע(צילום: דוברות המשטרה)

מאז החלת התקנות לשעת חירום בזמן מגפת הקורונה ב-15 במרץ ועד לשחרור המשק ב-26 באפריל, חלה ירידה חדה בממוצע תאונות הדרכים וההרוגים בהשוואה לארבע השנים האחרונות. מספר ההרוגים בתקופה זו עמד על 22 בני אדם. נרשמה ירידה של 45% במספר תאונות הקטלניות, 78% בתאונות קשות ו-87% בתאונות קלות ביחס לממוצע היומי מאז שנת 2015.

 

מנכ"לית הרלב"ד, רחל טבת ויזל, קוראת לפיתוח מהיר של תשתיות אופניים ומדרכות בערים: "הנתונים מטרידים. בהערכות גסות, הנסועה ירדה ב-70% והיינו אמורים לראות ירידה דומה גם במספר הרוגים, אבל נרשמה ירידה של 45% בלבד.

 

"אנחנו צריכים להגביר אכיפה בערים. עם הנחיות הריחוק החברתי יש לפתח תשתיות לתחבורה ציבורית ולתחבורה ירוקה, רכיבת אופניים והולכי רגל. תשתיות כאלו צריכות לכלול מיתון תנועה ברחובות הערים ל-30 קמ"ש, הגבהת מעברי החצייה וסלילת שבילי אופניים.

 

"בערים רבות בעולם המערבי החלו לרשת שבילי אופניים זמניים באמצעות סימון נתיב בכביש. בבריסל עשו זאת בתוך לילה. ראיתי במילאנו שתוך ימים הקימו רשת אופניים. אבל צריך לחשוב גם לתווך ארוך ולא רק פתרונות זמניים. ראש עיר יכול להחליט על מיתון תנועה כבר מחר בבוקר".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: תיעוד מבצעי מד"א
ארכיון
צילום: תיעוד מבצעי מד"א
מומלצים