שתף קטע נבחר

העובדים יוצאים מהסגר וחוזרים לעבוד – איזו מתנה הם יעדיפו לקבל ממקום העבודה?

ישראל מתחילה לצאת מהסגר, והחנויות נפתחות בהדרגה. בחג הפסח האחרון העובדים העדיפו לקבל מתנה עם אפשרות להזמנה אונליין, אך מה צפוי בשוק הגיפט קארד ושוברי המתנה בעתיד הקרוב? שוחחנו עם עופר שמחי, מנכ"ל 'הפי גיפט' מקבוצת 'קשרים פלוס', שאומר: "המגמה היא לכיוון כרטיס אונליין פתוח, אך לא כדאי להספיד את הכרטיס הפיזי"



הכניסה של כולנו לסגר וסגירת הרשתות הקמעונאיות הובילו לשינוי גם בעולם הגיפט קארד ושוברי מתנה לעובדים. באופן טבעי, בחג הפסח האחרון העדיפו העובדים לקבל כרטיסי מתנה עם אפשרות לרכישה אונליין והזמנה עד הבית. לדברי עופר שמחי, מנכ"ל 'הפי גיפט' מקבוצת 'קשרים פלוס', הפועלת בתחום שוברי המתנה כבר יותר מ-15 שנה, "בתקופה הנוכחית, על רקע החזרה של המשק לפעילות והאפשרות לצאת מהבית, החברות מעדיפות לתת לעובדים מתנה און ליין למימוש בחנויות אך גם במגוון אתרי סחר ברשת, עם אופציה של הזמנה מהבית".

 

  (צילום: freepik)
(צילום: freepik)
 

פחות כרטיסים מוזלים, יותר כרטיסים גלובליים ללא הנחה כלל

המגמה בתחום השוברים והמתנות לעובדים, אשר התחילה עוד לפני עידן הקורונה וצפויה להמשיך אחריו, היא העדפה של כרטיס גלובלי שאפשר לבצע בו קנייה מהארץ או מחו"ל.

 

"מדובר על שינוי בדפוס השגרתי הקודם, של העדפת כרטיסים מוזלים לרכישה מוגבלת", אומר שמחי. "מדובר במגמה שרק תלך ותתרחב, במיוחד בעידן הנוכחי".

 

בסקר שערכה חברת 'הפי גיפט' מקבוצת 'קשרים פלוס' ב-2019 בקרב יותר מ-70 מנהלים ומנהלות משאבי אנוש ורווחה בארגונים וחברות שונות במשק, בבחירה בין תו קנייה עם אחוז זיכוי גבוה במגוון רשתות, תו שכולל רשת מזון מוכרת אך סכום נמוך יותר, או כרטיס גלובלי ללא הנחה כלל, מרבית החברות מעדיפות את הכרטיס הגלובלי או הכרטיס עם המינוף הגבוה.

 

"כששאלנו אותם עד כמה אטרקטיבי בעיניהם כרטיס המאפשר רכישה באתרים כמו אתרי סחר בארץ וכן אסוס, נקסט או אמאזון, מרבית הנשאלים אמרו שהוא אטרקטיבי עד אטרקטיבי מאוד", מספר שמחי. "בנוסף, הרוב המכריע העדיף גיפט קארד ושוברי מתנה על פני מתנות פיזיות".

 

מפתיע לראות שהעדפה של החברה לכרטיס גלובלי למרות שאין עליו הנחה, כל עוד הוא מאפשר שימוש בכל אתר אינטרנטי, חנות, מסעדה, רשת ואפילו חנות עודפים, לרבות הזמנות הביתה מהארץ ומחו"ל.

 

שי לחג לעובדים - מנהג ייחודי לישראל, שהתפתח עם השנים

תחום הגיפט קארדים ושוברי המתנות הוא ייחודי לישראל, בעקבות העובדה שהענקת מתנות לעובדים בחגים היא מנהג ישראלי ייחודי בעצמו. במה שהתחיל לפני 40-50 שנים עם מתנות צנועות לבית, התפתח לתחום שמגלגל מיליארדי שקלים בשנה, המשתנה על פי הטרנדים בשוק. "אם בעבר הסטנדרט היה תו לקניית מוצר ביתי כלשהו, היום החברות מחפשות מתנות מגוונות יותר, בעיקר מעולמות הגאדג'טים המתוחכמים והאלקטרוניקה", אומר שמחי. "בחברות היי-טק הנטייה היא להעניק גיפט קארדים ואפילו טיסות וסופי שבוע בחו"ל בתור מתנה לחג".

 

את מתנת יום ההולדת שלו העובד מקבל ממחלקת הרווחה/ משאבי אנוש או מוועד העובדים באופן נפרד, "אך בחגים לרוב מדובר בפעילות מאוחדת של שני הגופים, ולפעמים גם מאחדים תקציבים כדי לתת מתנה אחת גדולה", אומר שמחי. לרוב העובד יכול לבחור בין תו שכולל רשתות מזון, גיפט קארד עם מינוף גבוה, או מתנות פיזיות כגון מצעים, סט סירים, גאדג'טים וכד'. "בחברות ההיי-טק, שנלחמות על הכישרונות הכי מבוקשים בשוק, מחפשים מתנות מיוחדות יותר ורבות מהן מעניקות לעובדים גיפט קארד גלובלי פיזי, שמתפקד כמו כרטיס אשראי לכל דבר", אומר שמחי. "אפשר להשתמש בו גם לחופשה בחו"ל, מה שהופך את המתנה למשתלמת במיוחד".

 

במקום שובר פיזי, העובדים רוצים שובר אונליין לשימוש באתרי הסחר המובילים

שמחי מציין עוד שינוי מהותי באופן השימוש בשוברים, שמתאים לעידן הדיגיטלי והמקוון של היום. "בעבר המעסיקים היו מחלקים בעיקר שוברים פיזיים, אבל כיום ניתן לרכוש ולחלק את השוברים און ליין". בנוסף, "העובד עצמו יכול להשתמש בשובר לקניות אונליין באתרים של החברות המובילות – החל ממזון ועד אופנה והנעלה. זו המגמה שאנחנו רואים היום בתחום ואנחנו צפויים לראות עוד שינויים ושדרוגים בהיבט הזה".

 

  (צילום: freepik)
(צילום: freepik)
 

הכרטיס של 'הפי גיפט', למשל, מאפשר לעובד לקנות בכל אתרי הסחר ולהזמין אונליין בארץ וגם בעולם, כמו אמאזון, eBay, נקסט, בוקינג ועוד, כולל משלוח למדינה בה נמצא העובד. "מחלקת השירות שלנו גלובלית ואנחנו יכולים לשלוח גיפט קארד דיגיטלי לעובדים בכל מקום בעולם, גם לצוות המתכנתים בבלארוס וגם לאנשי שירות הלקוחות בארצות הברית", אומר שמחי.

 

בנוסף, "הכרטיס המדובר הוא של חברת מאסטרקארד העולמית, כך שהוא יכול לשמש ככרטיס Prepaid", אומר שמחי. "לדוגמה, הוא יכול לשמש להוצאות של קופה קטנה, בנסיעות לחו"ל וכד'. הכרטיס כולל ארנק חכם למגוון עצום של שימושים והוא יכול לחסוך למחלקת הכספים זמן עבודה יקר ולאפשר להם לשלוט באופן מדויק על ההוצאות".

 

האם תם עידן המתנות הפיזיות? לאו דווקא

לדברי שמחי, יש חברות שהבינו שמתנה אונליין או כזו שנשלחת במייל ו ב-אס.אמ.אס לא מתאימה לכל אחד, ומעדיפים להפיק שוברים מודפסים. "יש מנהלי רווחה ורכש שהבינו משיחות עם עובדים שהשוברים המקוונים הולכים לאיבוד בין אינספור המיילים והסמסים. במקביל, חלק מהמנהלים מרגישים שעם שובר אונליין נעלם משהו מהמגע האישי עם העובד", לדבריו. "לכן, יש חברות רבות שהשתמשו בעבר בשוברים דיגיטליים וחוזרות להענקת שובר פיזי או גיפט קארד בתור מתנה". עם זאת, עבור חברות עם פיזור רחב של עובדים או חברות היי-טק, שמשתמשים בשוברים דיגיטליים משום שזה חוסך להם הרבה לוגיסטיקה".

 

בכל הנוגע להיבט הסביבתי, של הניסיון לצמצם את השימוש בפלסטיק בהענקת מתנות, אומר שמחי כי "בתור אדם שהנושא קרוב לליבו, כולל יוזמות לצמצום השימוש בפלסטיק אצלנו בחברה, אני יכול להגיד שאנחנו עושים כל מה שניתן כדי לצמצם את השימוש בחומרים שאינם מתכלים. למשל, החלטנו שחלק מהכרטיסים יודפסו על הנייר עצמו, ללא הפלסטיק, והלקוחות מקבלים זאת בהבנה".

 

תנו לעובדים לבחור את המתנה שהם באמת רוצים – Happy Gift Global, הגיפט קארד המושלם למימוש בארץ ובעולם. לפרטים היכנסו >> https://bit.ly/2KU4k1B

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים