חוזרים לשגרה: הפרסומות שלא הפסקנו לראות
הקמפיין של סמסונג מטפס אל ראש מדד הפרסומות של יוטיוב ו-ynet לחודש מאי, וגם: משרד הבריאות מנסה לעצור את שרשרת ההדבקה, הממיר החדש של yes, הפרידה של בן זיני וטיילור והקמפיין של מכבי שירותי בריאות לימים שאחרי הסגר. אלה הפרסומות שהדביקו אותנו למסך
בשיתוף YouTube
המשק הישראלי כולו עבר טלטלה של ממש בחודשים האחרונים, בחסות משבר הקורונה העולמי שתפס את כולנו לא מוכנים. במהלך התקופה המאתגרת, עולם הפרסום למד שיעור מעניין בהקשר למדדי הצלחה של קמפיין. לא רק השקעה, משאבים, רעיונות יצירתיים ומיקוד נכון של קהלים - גם תגובות בזמן אמת למציאות המשתנה הם קריטריון חשוב להצלחה. כמה מהקמפיינים שהגיעו למדד הפרסומות של יוטיוב ו-ynet לחודש מאי, מוכיחים את זה.
אל פסגת המדד הגיע הקמפיין של סמסונג למכשיר הגלקסי S20. זהו החודש השני ברציפות שסמסונג כובשת את המדד, כשבחודש שעבר היא הרימה קמפיין ייעודי לימי הקורונה, תחת הכותרת: נשארים ביחד - We_Are_Samsung בהובלת Peach Content ו-Publicis Media. הקמפיין הדהד בקרב קהל היעד והגיע ל-23% צפיות אורגניות. "החודשיים האחרונים הינם בבואה של תקופה מאתגרת בה ניסינו להיות רלוונטים ורגישים למציאות החדשה", הסביר רונן סלם, סמנכ"ל שיווק סמסונג ישראל. "המטרה הראשונה במהלך חודש אפריל, הייתה העלאת המורל הלאומי, הפקנו שיר וקליפ מרגש שקרא לכולנו להישאר יחד בבית וזכה לאהדה רבה.
"בחודש מאי, כאשר הושגו ההקלות והמציאות קצת השתנתה, דאגנו להצעת ערך משמעותית ללקוח באמצעות מבצע מכר בולט עבור ה-Galalxy S20 בו ניתנו לכל לקוח 400 ש"ח מתנה בתווי קניה דיגיטליים וכרטיס להגרלה יומית של טלוויזית Samsung QLED 8K. במהלך החודשיים הללו הרגשנו את הפידבק החיובי מהצרכנים שלנו. אני שמח שהצלחנו בתקופה מאתגרת שכזו להמשיך לזכות להיות מותג מוערך שזוכה לאהדת הקהל".
במקום השני, מי יככב אם לא משרד הבריאות? בחודשים האחרונים המשרד יצר כמות מכובדת של סרטוני הסברה, שמטרתם לסייע לישראלים בהתמודדות עם הנגיף ולהציל חיים. "עוצרים את שרשרת ההדבקה" הוא אחד הקמפיינים המובילים של המשרד, עם יותר מ-11 מיליון צפיות. במשרד הבריאות ממשיכים בכל הכוח במטרה להעביר את המסר החשוב שהמגפה עוד לא מאחורינו.
את המקום השלישי במדד בטוח ראיתם. אין סיכוי שלא זמזתם החודש "תנו לי +yes" יחד עם הפזרנטורית נועה קירל. הקמפיין המושקע לממיר החדש של ספקית הטלוויזיה גרר שיח ציבורי ער, שככל הנראה רק הועיל לו. עם כמיליון וחצי צפיות, זו אחת הפרסומות שממש לא רצינו לדלג עליהן החודש.
מדד הפרסומות של יוטיוב ו-ynet מבוסס על מדד עולמי של גוגל ויוטיוב, שמשקלל מספר קריטריונים כדי לקבוע מהן הפרסומות הקריאטיביות ביותר. הדירוג כולל רק את הפרסומות שעלו לאוויר בישראל ובין הקריטריונים שנלקחים בחשבון - מספר הצפיות המשוקלל, משך הזמן מהסרט בו אנשים צפו ואחוז הצפיות האורגניות.
בשיתוף YouTube