שתף קטע נבחר

 
צילום: מוטי קמחי

אין רכבת, מופעי התרבות יחכו: קבינט הקורונה יאשר חתונות עד 250 אורחים

אחרי ששרי הממשלה התכנסו לדיונים על שחרור ההגבלות, מסתמן כי הענף היחיד שצפוי להיפתח מחדש הוא אולמות האירועים. בינתיים, בזמן שהרכבת מושבתת, נתיב באיילון צפון יופקע לטובת עבודות תשתית. אדלשטיין: "לפתוח את המשק ולחזור לאכיפה חריפה"

 

הרכבת חוזרת לפעול (צילום: אסף זגריזק)
המסילות יישארו ריקות. רכבת ישראל(צילום: אסף זגריזק)

קבינט הקורונה צפוי להורות על דחיית הפתיחה של כל הענפים שטרם חזרו לשגרה. כך עלה בצהריים (שני) מדיוני השרים. עם זאת, השרים יאשרו להפעיל אולמות אירועים בכפוף להנחיות הריחוק, כדי לאפשר חתונות של עד 250 אורחים.

 

המשמעות: גם הפעם, רכבת ישראל לא תיפתח במועד שנקבע על-ידי משרדי התחבורה והבריאות. מופעי התרבות והתיאטרון, כמו גם בתי הקולנוע, שהיו מתוכננים להתחדש ב-14 ביוני יידחו גם הם.

 

על חשבון הנוסעים: המאבקים הפוליטיים שמעכבים את פתיחת הרכבת

 

מוקדם יותר, הציג שר הבריאות יולי אדלשטיין את נתוני הקורונה המעודכנים, לפיהם בשבוע האחרון אובחנו 800 חולים חדשים. "אסור להישאר אדישים למספר הזה", אמר אדלשטיין. "המשטרה חייבת לחזור לאכיפה חריפה בקניונים, באוטובוסים, ברכבות, במסעדות, בגני האירועים ובכל מקום כדי להחזיר את הציבור למשמעת ולאפשר לנו להמשיך את פתיחת המשק". 

 

  (צילום: shuttertock)
.(צילום: shuttertock)

 

 

 

מועד הפעלת הרכבת שוב נדחה    (צילום: שחר גולדשטיין)

מועד הפעלת הרכבת שוב נדחה    (צילום: שחר גולדשטיין)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

אדלשטיין הציג גם סקר לפיו 80% מהציבור תומך בהגברת האכיפה על כללי הריחוק, ההיגיינה ועטיית המסכות כדי לא לחזור לימי הסגר. "הפתרון המשולב", אמר אדלשטיין, הוא "עוד פתיחה של המשק, גם של הרכבת במתווה שסיכמנו עם משרד התחבורה, אבל יחד עם כמה שיותר בדיקות, הגברה משמעותית של האכיפה ועוד הסברה", ציין השר.

 

במקביל, יו"ר ועד עובדי הרכבת גילה אדרעי קראה לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר הבריאות אדלשטיין לאפשר את חזרת הרכבת לפעילות. לדבריה, "אנחנו מצרים על ההחלטה שלא להחזיר את תנועת הרכבות. הנהלת החברה וועד העובדים הכינו תוכנית מסודרת ומקיפה כדי לעמוד בכל הנחיות של משרד הבריאות לוויסות כמות הנוסעים ושמירה על בריאותם.

 

"לאורך כל החודשים שבהם הרכבת לא פעלה שודרגו תוואי המסילות והתחנות ונעשו עבודות תחזוקה מקיפות בצי הרכבות כדי לתת לנוסעים את השירות הכי טוב: לחיילים, לסטודנטים, לאנשים שידם אינה משגת לנסוע ברכבים פרטיים וצריכים לחזור לעבודה או למי שמעוניין לנסוע ולבקר את בני משפחתו ועל מנת להקל על העומסים בכבישים ובאוטובוסים. בנוסף לרצון שלנו לתת את השירות הטוב ביותר לנוסעים הרי שאלף עובדים ישבו 70 יום בבית וכבר נפגעו כלכלית בצורה משמעותית".

 

אדרעי הוסיפה כי "ההחלטה כעת שלא להחזיר את הרכבת פוגעת אנושות בציבור הנוסעים, בחזרה לשגרה של המשק ובציבור עובדי הרכבת. אין בזה שום היגיון ובמיוחד כאשר כל מערך התחבורה הציבורית כבר פועל באופן מלא והמשק כולו חזר לפעילות. יש לנו את היכולת לשמור על בריאות הציבור ובריאות העובדים - אנחנו מבקשים מראש הממשלה ומשר הבריאות: תנו לנו לחזור להפעיל את הרכבות".

 

חזרה לשגרה בכבישים: לאחר ההקלות של משרד הבריאות- עומסים כבדים בנתיבי איילון (צילום: משי בן עמי)
הרכבת עדיין מושבתת, באיילון יצומצם נתיב אחד(צילום: משי בן עמי)

 

 

צילום: אלי מנדלבאום, שחר גולדשטיין

צילום: אלי מנדלבאום, שחר גולדשטיין

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

ובזמן שקבינט הקורונה מחליט לדחות את חידוש הרכבת, פרויקט לא פחות גדול שתוכנן להתבצע בזמן שהפעילות חוזרת לשגרה כבר לא יכול להידחות. מיום רביעי הקרוב ולמשך חצי שנה, נתיבי איילון לצפון יצומצמו בין מחלף לה גווארדיה ועד מחלף השלום לטובת בניית נתיב חדש במסגרת הפרויקט הלאומי "הנתיבים המהירים".

 

הפרויקט לבניית נתיב מעל נחל איילון שתוכנן במשך זמן רב, מיועד להקלת העומס בכביש העמוס מדי יום. בחברה ציינו כי העבודות שבוצעו במהלך ימי הסגר וההגבלות חסכו הפרעה גדולה לנהגים, והאצת הפרויקט צמצם משמעותית את מועד סיום העבודות.

 

היום התייחס מנכ"ל בית החולים איכילוב, פרופ' רוני גמזו, לעלייה בכמות הנדבקים ואמר כי "זהו לא גל שני אלא תיקון טכני לכמות נדבקים סבירה למשק ישראלי שפתוח כמעט כולו. ממשלת ישראל, ראש הממשלה ושר הבריאות נהגו באומץ בפתיחה של המשק ועליהם לא לפחד ולהמשיך לעשות צעדים נוספים לחזרה לשגרה".

 

"כמנכ"ל ארגון של 7,000 עובדים", הוסיף גמזו, "אני טוען כי אחד הצעדים החשןבים הוא לאפשר תחבורה סדירה במדינה ולפתוח כבר סופסוף את הרכבת. מדובר בצינור חמצן של עשרות אלפי עובדים להגעה למקום העבודה". לדבריו, "תחלואה של 100 ואפילו 200 ביום לא צריכה להבהיל ולא לעצור את הצעדים החשובים יותר שיאפשרו להחזיר עובדים למעגל העבודה ואת החיים לנורמה. יש להחזיר את המשק לפעילות ולהציל את הכלכלה הישראלית".

 

בירושלים, שהייתה במוקד העלייה בתחלואה בתקופה האחרונה, נערכו בימים האחרונים אלפי בדיקות (יותר מעשרת אלפים) ואתמול נוספו בסך הכול עשרה חולים קלים. בעיר הביעו שביעות רצון מהירידה בתחלואה, וזאת למרות ההחלטה שלא לסגור באופן כולל את בתי הספר, שם נרשמו חולים רבים יחסית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים