האנשים שהפסיקו לפחד מניהול כסף - בזכות הבנק הדיגיטלי
כולנו היינו רוצים לנהל יותר טוב את הכסף שלנו, אבל חוששים - מהביורוקרטיה, מהיחס בבנק ומחוסר היכולת לעקוב. הדור החדש של הבנקים, שצעירים מסביב לעולם מאמצים באהבה, הוא דיגיטלי לחלוטין, בלי סניפים בכלל. איך בונים בנק שמתנהל רק במובייל? ואיך PEPPER, חשבון הבנק הדיגיטלי הראשון בישראל, עוזר לנו לנהל את הכסף בלי חשש?
הבנקים הדיגיטליים הוקמו כדי לענות על צרכים של דור שרגיל לקבל במובייל את כל השירותים שהוא צריך: החל מהזמנת מונית ומשלוח של אוכל בלחיצת כפתור, דרך הזמנת תורים לרופאים ועד מציאת אהבה בהחלקה ימינה או שמאלה באפליקציה. כדי לענות לצורך הזה, הבנק הדיגיטלי מקפיד להציע חווייה נוחה, מיידית וחלקה מהרגע הראשון.
ממבט על הנתונים, אין ספק שהבנקים הדיגיטליים הם העתיד של עולם הבנקאות: על פי מחלקת המחקר של מגזין Business Insider, ב-2019 היו ברחבי העולם 39 מיליון משתמשים בעלי חשבון דיגיטלי, כאשר ב-2024 המספר צפוי לעמוד על 98 מיליון משתמשים - עלייה של יותר מ-20% בכל שנה (!). אחד ה'בנקים החדשים' המובילים בעולם הוא Nubank הברזילאי, הרושם יותר מ-20 מיליון לקוחות ושווי חברה של יותר מ-10 מיליארד דולר. Revolut, הבנק הדיגיטלי המוביל בבריטניה, משרת יותר מ-10 מיליון לקוחות ומוערך בשווי של כ-5.5 מיליארד דולר.
חשבון הבנק הדיגיטלי הראשון בישראל: PEPPER הוא החלוץ שמוביל את המגמה
הראשון בישראל שהתאים את שירותי הבנקאות למגמה העולמית ויצר פתרון חדשני ו-100% דיגיטלי הוא PEPPER, שמציע ללקוח חוויה בנקאית אחרת ומתקדמת דרך אפליקציה בלבד, ללא סניפים, ללא עמלות עו"ש ועם מינימום בירוקרטיה. בדיוק כמו שהחיים שלנו אמורים להתנהל בעידן המובייל.
בין היתר, PEPPER מספק עצמאות מלאה לביצוע פעולות בנקאיות לאורך כל שעות היממה, מענה בצ'אט גם בלילה וחוויית משתמש ידידותית שמפשטת כל פעולה בנקאית לברורה ומובנת. כיום PEPPER הוא היחיד בישראל להוביל את הבנקאות החדשה ומציע פתרונות לצרכים צרכניים חדשים מצד אחד, ולפחדים שמלווים אותנו כבר שנים מצד שני.
להפסיק לפחד מניהול הכסף שלנו (ומהבנק) - הבנקים הדיגיטליים שמים את השליטה בקצות האצבעות
ניהול של כסף הוא דבר בסיסי בחיים של כולנו, ואם אנחנו מפחדים ממנו, אנחנו אלו שנפגעים בסוף. כמעט כולנו היינו רוצים לשלוט טוב יותר בכסף שלנו, אך הקונספט המסורתי של 'בנק', שמקושר למונחים פיננסיים מסובכים ומפחידים, תורים ארוכים, יחס מרוחק וביורוקרטיה - מייצר אצל רבים פחד ותסכול. על הרקע הזה בולט PEPPER שמבקש לחולל שינוי באופן בו אנשים תופסים את הכסף והבנק. האפליקציה דרכה מנהלים את החשבון כוללת פיד פרסונלי חכם שמשקף את ההתנהלות הכלכלית של הלקוח ומידע פיננסי שמונגש "בגובה העיניים", בשפה פשוטה.
מי היה מאמין שאפשר לאהוב בנק?
הבנקים הדיגיטליים מסביב לעולם נהנים מאהדה, משום שהם מצליחים ליצור מערכת יחסים אחרת עם הלקוחות שלהם. מיכל קיסוס הרצוג, מנכ"לית PEPPER, אומרת כי "PEPPER נולד כדי לאפשר חוויה באמת אחרת של בנקאות. המטרה שלנו היא לקרב את הלקוחות לכסף שלהם ולעזור להם לנהל אותו טוב יותר. למשל, אם לקוח עושה פעולה בנקאית שתכניס את החשבון שלו למינוס אנחנו משקפים לו את המידע הזה כדי שהוא יוכל לקבל החלטה מודעת. גם כשלקוח סוגר מינוס שהיה לו בחשבון הוא מקבל על זה חיווי ב-FEED עם פידבק חיובי. למה? קודם כל כי יש לנו את היכולת לעשות זאת, ושנית כי אנחנו מאמינים שתקשורת רציפה עם הלקוח עוזרת להשתפר ולצמוח".
קשה לתפוס את השינוי שעובר עולם הבנקאות משום שקשה לכולנו לדמיין מערכת יחסים אחרת עם הגוף דרכו אנחנו מנהלים את הכסף. אך היום, בזכות הטכנולוגיה החכמה, העיצוב הנכון ו-DNA של 'בנק חדש' - אפשר בהחלט להשיג את זה, גם אצלנו בארץ.