שתף קטע נבחר

 

המדינה תשקיע 12 מיליארד שקלים בפיתוח התחבורה הציבורית בירושלים

ברקע משבר הקורונה משרד האוצר חתם עם עיריית ירושלים על הסכם לעידוד השימוש בתחבורה הציבורית. במסגרת ההסכם יפתחו תשתיות חדשות, חניונים לרכבים הפרטיים ונתיבי תחבורה ציבורית

בצל משבר הקורונה ולמרות הקיצוצים בתקציב הממשלה לטובת הקמת משרדים חדשים, עיריית ירושלים ומשרד האוצר חתמו השבוע על הסכם שבמסגרתו יושקעו 12 מיליארד שקלים בפרויקטים לעידוד הסעות המונים ותחבורה ציבורית בעיר.

 

במסגרת ההסכם יקודמו פרויקטים שמתמקדים בעידוד מעבר נוסעים מרכב פרטי לתחבורה ציבורית, חלקם חדשים וחלקם כבר אושרו בעבר.

סכנות סביב מסילות הרכבת הקלה בירושלים בעקבות מותה של תמר פניגשטיין (צילום: גיל יוחנן)
הרכבת הקלה בירושלים(צילום: גיל יוחנן)
  

כבישים ריקים בצל הקורונה (צילום: מאיר בינקוביץ, צילום רחפן)
כביש בגין באזור הכניסה המערבית לעיר(צילום: מאיר בינקוביץ, צילום רחפן)
 עוד הוחלט להכשיר יותר מ-6,000 מקומות חנייה במגרשים שיועדו לחניוני לילה, למסופי נוסעים ולמסופים תפעוליים ליד תחנות הרכבת הקלה. כמו כן אושרה הכשרת חניונים לאוטובוסים חשמליים, שיסייעו להפחית את זיהום האוויר בעיר.

 

ההסכם כולל עוד 10 פרויקטים של נתיבי תחבורה ציבורית ברחבי העיר, חלקם ייבנו במפלסים חדשים. כך למשל, נתיב תחבורה ציבורית בכביש בגין צפוי לקצר את זמן הנסיעה בכניסה לעיר, ונתיב תחבורה ציבורית בכביש 22 המוביל להר החוצבים אמור לעודד את העובדים בחברות היי-טק להגיע לעבודה באוטובוסים. בנוסף ייסלל נתיב תחבורה ציבורית גם ברחוב ירמיהו במרכז העיר.

 

ההסכם לוקח בחשבון גם בנייה עתידית של שכונות חדשות והרחבת תשתיות בשכונות קיימות שיזדקקו למסופי תחבורה נוספים.

משה ליאון (צילום: קפוצינסקי)
ראש העיר ירושלים, משה ליאון(צילום: קפוצינסקי)

 

ראש העיר ירושלים, משה ליאון התייחס להסכם ואמר כי "התוספת המשמעותית לתקציב תגרום לשינוי פניה של התחבורה הציבורית בעיר. אני מודה למשרד האוצר על הנכונות וההתגייסות למען תושבי ירושלים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גיל יוחנן
הרכבת הקלה בעיר
צילום: גיל יוחנן
מומלצים