אלטרנטיבה צרכנית איכותית - המותג הפרטי המוביל בישראל ממשיך במסורת של חדשנות
עם יותר מ-5,000 מוצרים תחת המותג הפרטי שלה, שופרסל ממשיכה להשקיע בפיתוח ובקרת איכות, ומשיקה בכל שנה מאות מוצרים חדשים בקטגוריות מגוונות. מתי הפך המותג הפרטי למנוע של צמיחה וחדשנות עבור הרשת? מהו תהליך העבודה המבטיח איכות גבוהה של המוצרים? וכיצד הרשת ממנפת את המותג הפרטי לטובת תמיכה בתעשייה ישראלית?
רק ב-2020 הושקו כ-400 מוצרים שונים של המותג הפרטי של שופרסל, שעלו על המדפים כמעט בכל הקטגוריות הצרכניות. במהלך העשור האחרון רשם המותג הפרטי של הרשת המובילה בישראל צמיחה אדירה, וכעת הוא נמצא בכל בית בישראל ומהווה כמעט שליש מסל הקניות של כל לקוח ברשת. מטרת העל של הרשת היא הקפדה בלתי מתפשרת על איכות, לצד הצעה של אלטרנטיבה צרכנית במחיר נגיש.
אילו תהליכים מנהיגה הרשת על מנת להקפיד על האיכות הגבוהה של המוצרים? וכיצד הצליח המותג הפרטי של שופרסל להציג קטגוריות חדשות לחלוטין?
תהליך מתמיד לשמירה על איכות - החל מטעימות של שפים ועד שיתוף של מועדון הלקוחות
עבור כל אחד מהמוצרים בקטלוג המותג הפרטי של שופרסל, מגובש תהליך בקרת איכות שמבטיח איכות גבוהה ובלתי מתפשרת. "אם מדובר במזון, אנחנו עורכים טעימות עם שפים מקצועיים, ואם במוצרי ניקיון או תינוקות, נערכים מבדקים עם מכוני בדיקה מובילים ועם יועצים מומחים בכל תחום", אומרת קורין קטנר, מנהלת תחום המותג הפרטי בשופרסל.
בכל פיתוח של מוצר חדש מושקעות שעות רבות של פיתוח בשיתוף פעולה עם היצרן, לצד מבדקים עם אנשי מקצוע רלוונטיים. "אנחנו גם משתפים את מועדון הלקוחות בסקרים כל הזמן, כדי להבין מהם המוצרים הנדרשים ואת שביעות הרצון מהמוצרים הקיימים", משתפת קטנר.
בנוסף, כל מוצר הידוע בארץ המקור שלו מיובא מאותה מדינה, כדי לשמור על אותנטיות ואיכות מרבית - גבינת הגאודה של המותג הפרטי מגיעה מהולנד, הפסטה מאיטליה ובשר הבקר מסדרת "שופרסל אנגוס" מיובא מארגנטינה.
תמיכה בלתי מתפשרת בתעשייה הישראלית
לצד ההקפדה על יבוא ממדינות המקור, המותג הפרטי של שופרסל תומך בתעשייה ישראלית ומשתף פעולה בעיקר עם ספקים קטנים ובינוניים. "אנחנו שותפים שלהם לדרך", אומרת קטנר. "שופרסל מלווה אותם בתהליכי עבודה, פיתוח מוצרים, באמצעות תמיכה של צוותים מקצועיים שעובדים איתם. כמעט בכל המקרים, שיתוף הפעולה בתהליך הפיתוח משפר את איכות המוצר ומוצא דרכים חדשניות לשדרוג שלו". נכון להיום, 65% מהמוצרים של המותג הפרטי של הרשת מיוצרים בישראל. קו הירקות והפירות של מותג שופרסל, שופרסל Fresh, עובד עם יותר מ-1,000 חקלאים ישראלים מכל קצוות הארץ, כאשר 95% מהתוצרת החקלאית הנמכרת בסניפים היא תוצרת ישראלית.
הפריצה המשמעותית של המותג הפרטי - אחרי המחאה החברתית
המותג הפרטי של שופרסל אמנם הושק רשמית לפני כ-20 שנים, אך הפריצה המשמעותית שלו ארעה בתקופת המחאה החברתית, כאשר הישראלים זעקו על יוקר המחייה וחיפשו אלטרנטיבות צרכניות במחירים נגישים יותר. "סביב נקודה זו שופרסל סימנה את המותג הפרטי כאחד ממנועי הצמיחה המרכזיים שלה כארגון, והחלה לשים את הפוקוס הניהולי והארגוני על הנושא", אומרת קטנר.
כעת, הרשת גאה להציע אלטרנטיבה צרכנית במחיר זול בכ-20% מהמותג המקביל, כמעט בכל קטגוריה על המדפים, "וכל זאת מבלי להתפשר על האיכות", מדגישה קטנר.
מקפידים על ערכים תזונתיים
בתור חלק מהמאמץ הכללי לשמירה על איכות המוצרים, שופרסל מקפידה מאוד על הערכים התזונתיים במוצרים של המותג הפרטי שלה. "ברפורמה האחרונה של משרד הבריאות היו חברות ששמו ממתיקים מלאכותיים כדי להימנע מהתו האדום, אך בשופרסל העדיפו לעלות עם סימון אדום על מוצרי המותג הפרטי, הכל כדי לא לרמות את הצרכנים. יש מאחורי ההחלטה הזו ערך חברתי ואג'נדה ברורה של החברה", אומרת קטנר. הרשת מקפידה על שימוש בחומרי גלם איכותיים ומפעילה מערך שלם של טכנולוגי מזון שעובדים על הרכיבים התזונתיים של המוצרים.
מנוע של חדשנות
בשנים האחרונות לקחה שופרסל צעד נוסף קדימה והפכה את המותג הפרטי למנוע של חדשנות עבור הרשת כולה, מה שהוביל אותה בין היתר לזכייה בפרס החברה החדשנית לשנת 2020 בתחרות מוצר השנה.
"כל שנה אנחנו משיקים מוצרים שמביאים חידוש למדפים קיימים, או פותחים קטגוריות חדשות לחלוטין, כמו קפסולות קפה מאלומיניום, סדרת ירקות בגידול הידרופוני שהושקה לאחרונה, המבורגרים טבעוניים מקטניות ועוד", אומרת קטנר. "לדוגמה, לפני 3 שנים השקנו עולם שלם של מזון מוכן - ארוחות בבישול בסגנון ביתי ללא חומרים משמרים, לחימום ואכילה מיידית". נכון להיום, קטגוריית המזון המוכן של המותג הפרטי רושמת צמיחה שנתית באחוזים דו-ספרתיים. "אנחנו שומעים מצרכנים שמדובר בפתרון נפלא - אנשים מבוגרים שחיים בזוג ולא רוצים לבשל, אמהות שמחפשות פתרון לילדים. זה עולם שלם שלא היה קיים על המדף בישראל, ואנחנו יצרנו אותו".
חדשנות רבה במותג הפרטי ניתן לראות גם בשופרסל green, מותג הבריאות הגדול במשק. "בכל שנה מושקים תחת מותג שופרסל גרין מוצרים חדשניים כמו מאכלים נטולי לקטוז, לחמים טריים ללא גלוטן, סדרת טופו ומשקאות על בסיס חומוס ועוד.
"המותגים הפרטיים בישראל עוברים אבולוציה מתמדת, ואם עד לפני מספר שנים ההתמקדות היתה בחיסכון במחיר, שופרסל מציעה היום מגוון עצום של מוצרים חדשניים, איכותיים ובמחיר נגיש במיוחד", אומרת קטנר. "בהתאם, אנחנו רואים עלייה משמעותית בכמות המכירות. המותג הפרטי שלנו נמצא כמעט בכל סל קניות של לקוחות הרשת".
מחפשים מתכונים לראש השנה? החוברת המלאה לרשותכם
מה עוד מכינים משפע המוצרים של מותג שופרסל? היכנסו למתחם המתכונים
איך נשארים מחוברים? היכנסו למתחם "הקליק הראשון שלי "