שתף קטע נבחר

החשמל זורם. ההוצאות פחות.

ימי הקורונה הביאו להאטה מוחשית במכירות בשוק הרכב המסורתי, בעוד נתח השוק של הרכבים החשמליים מציג גידול מרשים. בימים בהם רבים מחפשים כיצד לצמצם הוצאות, טעינה חשמלית והוצאות אחזקה זולות במיוחד קוסמות במיוחד, ונותנות אלטרנטיבה מעולה לכלי הרכב הרגילים

סיכום מסירות הרכב בשבעת החודשים הראשונים של 2020 מראה על ירידה דרמטית למדי של כ-22% אל מול המסירות באותה התקופה בשנת 2019.

 

לעומת זאת, נתון מסירות כלי הרכב הכל-חשמליים מציג מגמת צמיחה משמעותית של מאות אחוזים; קרוב לאלף כלי רכב חשמליים נמכרו בישראל בחציון הראשון של 2020. מגמה ברורה זו ממחישה שינוי בהרגלי הצריכה של הצרכן הישראלי, שהופך מתוחכם ומודע יותר ובימים טרופים אלה, מחפש אלטרנטיבה זולה לעלויות גבוהות של דלק ותחזוקה.

 

  (צילום: GAC יח
(צילום: GAC יח"צ)

 

השקת מותג המכוניות החשמליות GAC בישראל, בפברואר השנה, רגע לפני פרוץ הקורונה בישראל, היתה אולי בתזמון המתאים ביותר.

מותג הרכב הצעיר ביותר בשוק המקומי שייך לקבוצת יוניון, יבואנית טויוטה ולקסוס. אל תטעו, GAC אמנם צעיר במונחים מקומיים, אך מדובר בקונצרן סיני ענק וותיק, המעסיק כ-800 אלף עובדים ומדורג כאחד מ-200 החברות הגדולות בעולם. מפעלי GAC פזורים ברחבי סין ובכל שנה כ-2.5 מיליון רכבים יורדים מפסי הייצור ומיוצאים לכ-25 מדינות ברחבי העולם.

הרכב הראשון מבית GAC אשר הושק אצלנו, ה-GE3, הוא רכב פנאי קומפקטי המציג שילוב של מחיר אטרקטיבי לצד פונקציונליות משפחתית ואבזור עשיר מאד, וכך הצליח למכור כ-90 יחידות בישראל מאז הושק, מספר מרשים - במיוחד ביחס למכירות בקרב מתחרות חשמליות עממיות.

 

פגשנו מספר לקוחות מקומיים שרכשו GAC, על מנת להבין משהו על תפיסתם הצרכנית, שאמצה בחום שימוש ברכב כל-חשמלי מחד, והתנסות במותג חדש לחלוטין בשוק הישראלי מאידך.

 

  (צילום: GAC יח
(צילום: GAC יח"צ)

 

שוימר יחיאל (חיליק), בן 62, בני דרור

 לחיליק היו מספר כלי רכב חשמליים בעבר. בשל כך, ובשל היותו אדם טכני, קבלנו את חוויית ההתנסות שלו עם ה-GAC מכמה זוויות שונות.

 

היכן נחשפת לרכב החשמלי של GAC?

"שכן שלי רכש רכב כזה, והזמין אותי להתרשם ממנו. תחום החשמל בכלי רכב אינו זר לי, בעבר היתה לי חברת אוטובוסים, ואת נושא האוטובוסים החשמליים בחנתי לעומק לפני כעשרים שנים. כשהגעתי אל השכן, הפתיע אותי לגלות רכב מוצק ומוגמר. אני מודה שהציפיות שלי לא היו גבוהות עד כדי כך. אני נוהג כבר כמה שנים בכלי רכב חשמליים, וכשאני בוחן רכישת רכב חדש, חשובים לי ה'שלמות והבשלות' של הרכב, טווח הנסיעה בין טעינות והיבואן שעומד מאחור".

 

ולאחר הרכישה, מה היו התשובות שקיבלת על הסעיפים הללו?

"ראשית, אני יכול להעיד אחרי שעברתי עם הרכב מעל ל-10,000 ק"מ, שהרכב נוסע מצוין ומשייט נהדר. אני מאד נהנה מחוויית הנסיעה והנהיגה בו. רמת האבזור טובה והאיכות גבוהה. שנית, טווחי הנסיעה אינם מאכזבים, וניתן להגיע לאותם 309 ק"מ מוצהרים, כשבנהיגה מאד רגועה ניתן אף לעבור את הנתון הזה. כשחקרתי את הנושא, ראיתי שהחברה משתמשת בסוללות מבית CATL, שהן איכותיות מאד ושומרות זמן רב על תפוקתן, שלא כמו בחלק מהמקרים בהם נתקלתי בעבר.

 

"אין לי את אותן בעיות הטווח שחוששים מהן. החברה שלי נמצאת באזור בני דרום, וכבר נסעתי עם הרכב לבית שאן ובחזרה, ללא כל בעיה. באופן עקרוני, ב'רדיוס' הנסיעה הישראלי, לא אמורה להיות שום בעיה ואין כל סיבה לחשש. ואחרון ואולי החשוב ביותר, השירות. הופתעתי מאד מרמת שירות וזמינות מהגבוהות בהן נתקלתי. החברה מתנהלת כחברה המעניקה שירות ללקוח רכב יוקרה".

 

  (צילום: GAC יח
(צילום: GAC יח"צ)

 

ספר לי על סעיף ההוצאות של רכב חשמלי אל מול רכב רגיל

"ברכב חשמלי אין כמעט מה לתקן. שני סעיפים שאולי דורשים תחזוקה שוטפת הם צמיגים ומגבים, אפילו הבלמים עובדים הרבה פחות, בגלל הבלימה הרגנרטיבית של הרכב. אפשר להגיד שזו בעצם הפעם הראשונה שרכב משרת אותך ולא ההיפך.

את הוצאות הדלק כבר הורדתי מזמן מסעיף ההוצאות שלי".

 

חיליק, מה אתה חש כשאתה חולף על פני תחנת דלק?

"יש לי תמיד אסוציאציה של נהגים שמשאירים ברכב חלונות פתוחים, כי הם זורקים כסף מהחלון. כשאתה נוהג ברכב חשמלי, אתה מרגיש מהר מאד שאתה חוסך אלפי שקלים לשנה".

 

אודי שניג, בצרה

עבור אודי מדובר בניסיון ראשון עם רכב חשמלי.

 

איך בחרת במותג GAC?

 "לא הכרתי את המותג. כשבחנתי את הנושא של רכישת רכב חשמלי, ראיתי שרוב האפשרויות האחרות בשוק הישראלי לא מספיק מרווחות לצרכים משפחתיים, לא נותנות מענה מספק מבחינת טווח נסיעה, או שהן פשוט מאד יקרות.

למדתי לא מעט על המותג וקראתי הרבה ביקורות מחו"ל. עצם העובדה שקבוצת יוניון היא ה'אבא והאמא' של המותג, נתן לי חיזוק נוסף ובטחון לבחון את המותג".

 

  (צילום: GAC יח
(צילום: GAC יח"צ)

 

ואיך אתה מתרשם מהרכב?

 "ה-GAC נותן תמורה טובה מאד. יש הרבה אביזרים יוקרתיים כריפודי עור וגג שמש, הוא נוח והנהיגה בו מהנה. אני חושב שטווח הנסיעה בו טוב ומספק ברוב המכריע של המקרים, כשעדיין יש פריסה של תחנות טעינה ופתרון למטען נייד שהיבואן מציע".

 

ומה לגבי התחשיב הכספי?

 "אני, כאיש כספים, בדקתי את הנושא לעומק. אשתי נוהגת ברכב באופן קבוע, ממוצע של כ-40,000 ק"מ בשנה. בחישוב כללי, מדובר בכ-17,000 ₪ לדלק בשנה, ובנוסף כ-3,000 ₪ לטיפולים. אותם 20,000 שקלים לשנה, במכפלה של 3 שנים, מדובר בהוצאה של 60,000 ₪. ההוצאות של החשמל ברכב חשמלי הן כחמישית מזה. גם אם ערך הגרט יהיה נמוך יותר ממה שהערכתי בהתחלה, עדיין אני מרוויח פה, על פני התקופה, כמה עשרות אלפי שקלים אל מול רכב בנזין".

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים