על המפה
מדור הסטארטאפים שלנו, בשיתוף ״מפת הסטארטאפים הישראלים בניו יורק״ מאפשר לכולנו הצצה לעולמן של החברות הישראליות שמנסות לכבוש את אמריקה בימי הקורונה. השבוע על המפה חברת בונד, פלטפורמת הפצה מהירה מבוססת טכנולוגיה. הישראלים שמאחורי הרעיון עונים על השאלון שלנו
תעודת זהות
מייסדים: מיכאל אוסדון, אסף חכמון, מאי שוחט
שנת הקמה: 2019
שנות עבודה בניו יורק: שנה
מספר עובדים בניו יורק: למעלה מעשרה עובדים
איך נולד הרעיון?
״הרעיון התחיל מחברת ״שוקיט״ שהיא מותג פירות וירקות און ליין שפעילה בתל אביב. הרגשנו שיש פער בין חווית האון ליין שלנו לחוויית האוף ליין שלנו - והתחלנו לחפש דרכים לייעל את הצד האופרטיבי, שיהיה זול יותר, מהיר, יעיל יותר ויספק חוויית לקוח טובה יותר. אחרי שניסינו את כל הפתרונות האפשריים, החלטנו לבצע בעצמנו. הקמנו מחסני הפצה קטנים בתוך העיר שאליהם היינו מפזרים את הסחורה עם משאית בלילה, מה שאפשר לנו במהלך היום לבצע ליקוט ושילוח מהיר, ולהיות היחידים שמגיעים תוך שעתיים לבית הלקוח. לאחר שקיבלנו פניות ממותגים אחרים וחברות הפצה אחרות להשתמש בפלטפורמת ההפצה שלנו, החלטנו לארוז אותה בחברת הפצה ייעודית בשם - בונד ולהשיק אותה בארה״ב״.
מה היו הצעדים הראשונים שהפכו רעיון טוב להקמת סטראטאפ?
״מהירות הפעולה שלנו, לעבור כמה שיותר מהר מרעיון בראש (שהוא תמיד מעולה) למוצר שמישהו רוצה להשתמש בו ומייצר לו ערך. בשוקיט זה היה לפתוח מבסטה בשוק הכרמל, אתר אינטרנט ולהביא לקוחות און ליין, בבונד זה היה לפתוח ננו מרכז ראשון בלב מנהטן, לסגור שת״פ עם מותג ולהתחיל לבצע פעילות הפצה כמה שיותר מהר תוך כדי לימוד השוק ובניית המוצר הטכנולוגי״.
מה הייתה נקודת המפנה שהביאה לכם לקוחות וחשיפה רבה?
״כ-30% מהלקוחות שלנו מגיעים אחרי שעברו חווית לקוח טובה עם מותג שעובד איתנו, כך שברגע שהושלמה בניית המוצר והחוויה, דברים התחילו לזוז מהר יותר. שיתוף הפעולה עם ריף שחתמנו עליו לאחרונה גם לא הזיק״.
מדוע בחרתם להעתיק את הלוקיישן דווקא לניו יורק?
״ניו יורק היא בירת הצרכנות, רוב מותגי האיקומרס הגדולים בעולם, יותר מחצי מהפעילות שלהם היא בניו יורק, למעלה מ 1.5 מיליון חבילות נכנסות לניו יורק בכל יום (וזה לפני הקורונה) אז היה נראה לנו הגיוני להתחיל שם״.
מתי להערכתכם הוא הטיימינג הנכון להגיע לעיר?
״כמה שיותר מהר״.
איפה תפסה אתכם תקופת הקורונה?
״כל אחד בבית שלו, ואז הגענו למשרד ולא יצאנו ממנו חצי שנה בערך, למעט הסגר״.
אילו שינויים והתאמות נאלצם לעשות בעקבות הקורונה?
״הקורונה תפסה אותנו עם תשתית אופרטיבית יחסית ראשונית והיינו צריכים לענות על הביקושים המטורפים שהתחילו להגיע אלינו. גם לקוחות קיימים, ובעיקר לקוחות חדשים - שבתוכם התחילו להגיע לקוחות מפתיעים בסדר גודל שלהם שהבינו שאם עד עכשיו הם בדקו את תשתית האופרציה שלהם במהירות מסוימת וכ״נייס טו הב״ - פתאום הבינו שזה כנראה אחד הדברים שהולכים לקבל את הכי הרבה פוקוס בשנה הקרובה. אף אחד לא היה מוכן לקפיצה קדימה של 5 שנים בחודש וחצי״.
כיצד השתנו היעדים, או הצעדים שתכננתם בעקבות הקורונה?
״הכל הפך להיות מהיר יותר, אגרסיבי יותר, גמיש יותר״.
האם אתם ממליצים לחברות בימי הקורונה להגיע לעיר או לא?
״אם יש לכם את החמצן ואת אורך הרוח - תגיעו. העיר משתנה, העולם משתנה, רובו הגדול חטף מכה אדירה אבל מצד שני נוצרו הזדמנויות נדירות ואם יש לכם מוצר או שירות שהם רלוונטיים לתקופה - זה הזמן לצעוד איתו קדימה״.
האם מחפשים עובדים?
אנחנו כל הזמן רוצים להכיר אנשים טובים עם רעב אדיר לשנות דברים גדולים. פרטים ב- withbond.com
מפת הסטארטאפים הישראלים בניו יורק הוקמה על ידי גיא פרנקלין. המפה מאגדת בתוכה כ-300 סטארטאפים ישראלים ומאפשרת להם לגדול ולהרחיב את פעילותם בארה״ב בדרך חדשנית. למפת הסטארטאפים המלאה: www.IsraeliMappedinNY.com