על המפה
השבוע על המפה חברת BrandTotal פלטפורמת מודיעין שיווקי ראשונה מסוגה. הישראלים שמאחורי הרעיון עונים על השאלון שלנו
הכירו את בראנד טוטאל, פלטפורמת מודיעין שיווקי המספקת למותגים נתונים תחרותיים ותובנות באמצעות חשיפת פעילויות השיווק הדיגיטליות של מתחריהם, עד כה, גייסה החברה כ-20 מיליון דולר.
תעודת זהות
מייסדים: אלון ליבוביץ׳, אמיר לשמן, עומר רמות, אורן דור
שנת הקמה: 2016
שנות עבודה בניו יורק: שנתיים
מספר עובדים בניו יורק: שמונה
איך נולד הרעיון?
בעת עבודתו במחלקת האסטרטגיה במשרד הפרסום מקאן תל אביב, אלון ליבוביץ׳, מנכ״ל החברה, נתקל לראשונה בבעיה, כאשר ניסה להתחקות אחר הגורמים לירידה בנתח השוק של אחד מלקוחותיו בקרב בנות נוער, ללא סיבה ברורה לעין. הסיבה התגלתה לגמרי במקרה, לאחר שאחת ממנהלות השיווק עימן עבד הסבה את תשומת ליבו לקמפיין של מותג מתחרה שהוגש לה כאשר ישבה לעבוד על המחשב של בנותיה הצעירות. בעקבות גילוי זה אלון הבין כי במידה ואינו חלק מקהל היעד של קמפיינים בסושיאל, הוא לעולם לא יהיה מודע אליהם. עובדה שהופכת את עבודתו כאסטרטג לקשה עד בלתי אפשרית, שכן כיצד אפשר לתכנן אסטרטגיה אם לא מודעים לתמונה המלאה? אלון חבר לחברי ילדותו (אמיר, עומר ואורן- בעלי ניסיון רב בתחום הסייבר), אשר הבינו כי מדובר בבעיית מודיעין קלאסית וביחד יצאו לדרך לפתרון הבעיה וצמצום פערי המידע שמפרסמים חווים כיום.
הפיתוח של BrandTotal (ברנד-טוטאל) מנסה לפתור את בעיית “הצד האפל” של השיווק (dark marketing), תופעה שנובעת משיווק מפולח ואישי ומשיווק דיגיטלי המפוזר על פני פלטפורמות רבות. כתוצאה מכך מנהלי שיווק אינם יכולים להיחשף לקמפיינים של מתחריהם, אם הם אינם נמנים על קהל היעד המיועד לקמפיין וללא יכולת להבין את מאמצי התחרות. מכיוון שרוב מנהלי השיווק מאמינים בשיווק מפולח וממוקד, הציפייה היא שהמגמה רק תתגבר. הפלטפורמה עושה שימוש במתודולוגיות הלקוחות מעולמות הסייבר ומצליחות לדמות באופן מדויק את פעילותם של קהלי יעד שונים באינטרנט ולזהות את פעילות המתחרים בזמן אמת, כך שמותגים יכולים להשפיע על אסטרטגיית השיווק שלהם כאשר הדברים קורים, ולא רק לאחר מעשה. פלטפורמת ה-SaaS של BrandTotal אוספת ומאחדת פוסטים ציבוריים ופוסטים מטורגטים אישית ממגוון ערוצי תקשורת ממומנים מרחבי הרשת. לנוכח היעדר השקיפות באקוסיסטם של תחום השיווק הדיגיטלי, הפלטפורמה יכולה לחשוף בזמן אמת הזדמנויות וסיכונים עבור מותגים, ולהרחיב את מידת הגמישות של המשווקים תוך שיפור היתרון התחרותי שלהם.
מה היו הצעדים הראשונים שהפכו רעיון טוב להקמת סטראטאפ?
״מרגע שפיצחנו את המתודולוגיה והטכנולוגיה הדרושות, הבנו שיש לנו רעיון טוב ביד שיכול לפתור בעיה אמיתית שכיום אין לה פתרון. גם עצם העובדה שאחד המפרסמים הגדולים בעולם הביע עניין והפך ללקוח כשהרעיון עוד היה רק על הנייר ועדיין לא מוצר בפועל, נתן לנו את הדחיפה הגדולה להקמת החברה״.
מה הייתה נקודת המפנה, המהלך שאחריו החלה צמיחה אמיתית?
״אחת מחברות המחקר המובילות בעולם, GFK הבינה את הפוטנציאל, חברה אלינו והפכה אותנו לשותף רשמי שלה. צעד שנתן לנו גושפנקא נוספת לכך שהפתרון שלנו ייחודי ונתן לנו פוש וחשיפה גדולים מאוד אל מול לקוחות מובילים״.
מדוע בחרתם להעתיק את הלוקיישן דווקא לניו יורק?
״ניו יורק היא מרכז העולם העסקי ולא סתם ומתחילת הדרך ידענו שעל מנת להגיע ליעדים שהצבנו לעצמנו, נצטרך לנהל את המרכז העסקי שלנו כאן. ניו יורק היא המרכז הבלתי מעורער של האקוסיסטם העסקי העולמי ועל לצמוח ולהתפתח צריך להיות במקום בו קורה הכל״.
מתי להערכתכם הוא הטיימינג הנכון להגיע לעיר?
״ברגע שיש סימנים ראשונים לפריצה והתחלה של התעניינות של אמיתית של לקוחות פוטנציאליים. ברגע שהרגשנו שיש לנו בסיס טוב עשינו את המעבר״.
איפה תפסה אתכם תקופת הקורונה?
״למזלנו, הצלחנו לסגור סיבוב גיוס משמעותי גדול דווקא בתקופה המשמעותית והמאתגרת הזו, זה שם אותנו בפוזיציה טובה לשרוד את התקופה ולצאת מחוזקים״.
אילו שינויים נאלצם לעשות בעקבות הקורונה?
״שינוי באסטרטגיית הגו-טו-מרקט שלנו. נטינו לצד המסורתי כיוון שאנחנו עובדים עם מותגים מהגדולים בעולם שדורשים יחס אישי ותשומת לב רבים (היחסים עם הלקוח חשובים מאוד במקרה הזה). כיוון שהיום אף אחד לא נפגש פנים מול פנים ביצענו התאמות למודל שמאפיין הרבה יותר inside sales בווליום גבוה. ניצלנו את התקופה גם להסתכל פנימה, לשפר את המוצר, להגיע ליעילות פנים ארגונית, לשפר תהליכים ודרכי עבודה כדי לצאת לתקופה שבה השוק יחזור לצמוח בצורה מיטבית ויעילה״.
כיצד השתנו היעדים, או הצעדים שתכננתם בעקבות הקורונה?
״תקציבי השיווק הם באופן טבעי תקציבים של תקופות צמיחה ולכן נאלצנו להתאים את הציפיות למציאות המתקיימת בעולם בעת הקורונה. אנחנו עדין מתכננים לצמוח אך בצורה צנועה יותר לעומת היעדים המאוד אגרסיביים שהצבנו לעצמנו בתחילת השנה״.
האם אתם ממליצים לחברות בימי הקורונה להגיע לעיר או לא?
״כן! ניו יורק כרגע היא אחד המקומות הבטוחים בעולם, מאוד מקפידים על ריחוק חברתי, מסיכות במרחבים ציבוריים והעקומה כאן השתטחה. בנוסף, כל המסעדות ובתי הקפה הקימו מקומות ישיבה בחוץ על המדרכה שנותן לניו יורק נופך מאוד ייחודי ושונה בערבים בעיקר, ממש מקסים להסתובב בעיר (ברגל!) בתקופה הנוכחית. הניו יורקרים מתייחסים למגפה מאוד ברצינות, ואם הביזנס שלכם בניו יורק, שזה לא ימנע מכם להגיע״.
האם מחפשים עובדים?
כן, אנשי מכירות ושיווק חפשו ב-
www.brandtotal.com
מפת הסטארטאפים הישראלים בניו יורק הוקמה על ידי גיא פרנקלין. המפה מאגדת בתוכה כ-300 סטארטאפים ישראלים ומאפשרת להם לגדול ולהרחיב את פעילותם בארה״ב בדרך חדשנית. למפת הסטארטאפים המלאה:
www.IsraeliMappedinNY.com