על המפה
מדור הסטארטאפים שלנו, בשיתוף ״מפת הסטארטאפים הישראלים בניו יורק״ מאפשר לכולנו הצצה לעולמן של החברות הישראליות שמנסות לכבוש את אמריקה בימי הקורונה. השבוע על המפה ווישי, פלטפורמה המחברת מומחים עם לקוחות אונליין לחווית קניה זריזה ויעילה. הישראליות שמאחורי הרעיון עונות על השאלון שלנו
הכירו את ווישי, אפליקציית שירותי פרימיום סטיילינג להמונים המחברת בינינו לבין הסטייליסטים המובילים בעולם
עד כה, גייסה החברה 8 מיליון דולר.
תעודת זהות
מייסדות: ליה כסלו, קליאה אוחנה, איה אלחנן
שנת הקמה: 2014
שנות עבודה בניו יורק: שלוש שנים, עם 12 עובדים מקומיים
איך נולד הרעיון?
״התשוקה לאופנה ולטכנולוגיה תמיד הייתה שם וכשהבנו שיכול להיות פתרון טכנולוגי לבעיה אוניברסלית של אנשים שלא יודעים מה ללבוש ואיך לקנות בגדים אונליין, החלטנו להשקיע בבניית חברה שתפתור את בעיה זו. הצלחנו לבנות מוצר שמסייע לאנשים בכל העולם להרגיש טוב יותר ולקנות בגדים בצורה חכמה יותר״.
מה היו הצעדים הראשונים שהפכו רעיון טוב להקמת סטראטאפ?
״הצעד הכי חשוב הוא מציאת השותפים הנכונים. אין בסטארטאפ זמן לריבים ואגו ואם הצוות המייסד לא מחובר ב-100 אחוז קשה לראות איך המיזם יכול להתרומם. אחרי המייסדים, חשוב לגייס טאלנטים מתאימים לכל המשרות האסטרטגיות, מאחר והמימוש של החזון יכול להתקיים רק אם בכל גזרה יהיה מישהו מומחה ומלא תשוקה להגשים את היעדים שלו ״.
מה הייתה נקודת המפנה, המהלך שאחריו החלה צמיחה אמיתית?
״ההשקה הרשמית של השירות, אחרי כמה שנים של מחקר ושימוש לוקאלי השקנו בספטמבר 2019 את ווישי רשמית בהשקה מסיבית עם גופי המדיה הגדולים בארה״ב, סלבריטאים ומשפיענים מובילים. היה מדהים לראות איך בין לילה השירות תפס תאוצה ומאז הגרף עולה כל חודש בצורה עקבית״.
מדוע בחרתם להעתיק את הלוקיישן דווקא לניו יורק?
״ניו יורק היא הבירה של עולם האופנה. כל המותגים והשותפים הטבעיים שלנו יושבים פה ולכן היה חשוב לנו להתבסס בעיר ולייצר קשרים עמוקים בתעשייה. גם ליבת הלקוחות שלנו יושבת בניו יורק וזה מאוד עוזר להיפגש ולשמוע מהם על השימוש שלהם, מה עוד הם היו רוצים לראות במוצר וכו. במקרה שלנו זה היה קריטי לצמיחת החברה וביסוסה כאפליקצית הסטיילינג המובילה בארה״ב״.
מתי להערכתכם הוא הטיימינג הנכון להגיע לעיר?
״אם הלקוחות או התעשייה של המוצר ממוקמים בעיר אז כמה שיותר מהר. חשוב מאוד להתבסס בקהילה העסקית פה ואם הלקוחות נמצאים בעיר אז להבין את אורח החיים שלהם ואיך המוצר שלכם מתיישב להם בו. אלו דברים שקשה מאוד לעשות מרחוק או אפילו בקפיצות לעיר״.
איפה תפסה אתכם תקופת הקורונה?
״היינו בשיא ההצלחה שלנו עם גידול משמעותי ועקבי. ברגע שאנשים הפסיקו לצאת מהבית הייתה גם ירידה בצריכת האופנה שלהם אבל למזלינו די מהר מצאנו פתרונות יצירתיים להחזיר את הצמיחה על ידי חיזוק זוויות אחרות בחווית השימוש במוצר שלנו. בתור סטארט אפ עם משרדים בניו יורק, לוס אנג'לס ותל אביב אנחנו די מורגלים לעבודה מרחוק ועם זאת ברגע שהתאפשר לנו חזרנו לעבוד מהמשרד לא היססנו כי זה עדיין הפורמט שמוציא מאיתנו הכי הרבה יצירתיות״.
אילו שינויים נאלצם לעשות בעקבות הקורונה?
״השימוש העיקרי בשירות שלנו היה סטיילינג לעבודה ולאירועים מיוחדים. שני דברים שנמחקו לחלוטין במרץ 2020. לקח לנו זמן אבל ברגע שהבנו שהקורונה פה להישאר, השקנו שירות שנקרא ״סידור ארון וירטואלי״ שעזר לאנשים לייעל את הארון שלהם והיה מאוד נכון לרוח התקופה שבה אנשים בילו בעיקר בבית והשקיעו בהפיכתו לנוח יותר. השירות החדש תפס תאוצה ועזר לנו לחזור למגמת צמיחה. בנוסף, קיבלנו החלטה אסטרטגית להשקיע משאבים בתרומה לקהילה (במקום השקת עוד שירותים עסקיים) ושיתפנו פעולה עם מגוון עמותות: ACLU, Black Lives Matter, Rock the Vote וכו. פעלנו מתוך אמונה שלפעמים צריך לשים את השיקול העסקי בצד ולהתמקד בעזרה לקהילה ובטווח הארוך אנחנו רואים שזה מחזק את הקשר בין הלקוחות שלנו לחברה ומעלה את האמון במותג״.
כיצד השתנו היעדים, או הצעדים שתכננתם בעקבות הקורונה?
״אמנם ספגנו הפסדים ברבע השני של 2020 אבל כרגע אנחנו חוזרים למגמת עלייה ולא שינינו את היעדים״.
האם אתם ממליצים לחברות בימי הקורונה להגיע לעיר או לא?
״חד משמעית לא. העיר ספגה מכה קשה, רוב החברות לא חזרו למשרדים, אין אירועים וכמעט ואין פגישות פיזיות.
חבל על הכסף, חכו לאביב 2021 עם הרילוקיישן״.
חפשו ב:/www.wishi.me/