שתף קטע נבחר
 

הכירו את נמוגו

השבוע על מפת הסטארטאפים שלנו, Namogoo שמסייעת למותגים הגדולים בעולם לשמר לקוחות ולהגן על פרטיות המשתמשים. הישראלים שמאחורי הרעיון עונים על השאלון שלנו

הכיור את Namogoo, המסייעת לחברות להשיג שליטה ושיפור בחווית המסע של הלקוח ושמירה על פרטיות הצרכנים. עד כה, גייסה החברה כ-69 מליון דולר.

 

תעודת זהות

מייסדים: חמי כץ CEO ואהד גרינשפן, CTO

שנת הקמה: 2014

שנות עבודה בניו יורק: שנתיים בניו יורק עם 20 עובדים

 

איך נולד הרעיון?

״הרעיון נולד מתוך הכרות קודמת של אהד וחמי שנה לפני ההקמה. בחברת הסטרטאפ הקודמת שהקים חמי פנו אליו חברות ה-hijackers (כל מיני תוספים, תוכנות וכו' שתפקידן להציע הצעות של מוצרים וכדומה כדי להוציא את המשתמש מהאתר שיקנה במקומות אחרים) והציעו לו שיתוף פעולה. כך הוא התוודע לתופעה ולממדים שלה וזיהה בעיה שיש לחברות ה- ecommerce שהגולשים בהן "נחטפים" במהלך מסע הקניות באתר ומעבירים את הפעילות שלהם לאתרים אחרים ובעקבות זה אותן חברות ענק מפסידות סכומי עתק, וכך נולד הרעיון לחברה״.

 

מה היו הצעדים הראשונים שהפכו רעיון טוב להקמת סטראטאפ?

״לפני הגיוס הראשון ישבנו במשך מספר חודשים ובנינו מוצר ראשוני עם מצגת משקיעים מרשימה. בכסף שלא היה לנו סגרנו סבב פגישות עם לקוחות פוטנציאלים, כולם מותגים מובילים באנגליה. התגובות של כל החברות היו מצוינות, אמרו שהיו שמחים לנסות את המוצר, ואז הצגנו את התגובות למשקיעים ומהר מאוד גייסנו כסף ראשון״.

 

מה הייתה נקודת המפנה, המהלך שאחריו החלה צמיחה אמיתית?

״האסטרטגיה שלנו היתה לפנות עוד בתחילת הדרך ללקוחות אי קומרס המובילים בכל הורטיקלים. הלקוחות שלנו היו גם אז ממובילי השוק וכך למעשה, שכפלנו את ההצלחה בתוך הורטיקל בין הורטיקלים ומאירופה עברנו לכל רחבי ארה"ב. כיום החברה עובדת עם 90 מהמותגים הגדולים ביותר בעולם״.

 

מדוע בחרתם להעתיק את הלוקיישן דווקא לניו יורק?

״הבחירה בניו יורק היתה ברורה מאליו וזה היה רק שאלה של התזמון. ניו יורק היא ציר אי קומרס מרכזי וגם נמצאת בין החוף המערבי של ארה"ב ובין אירופה. כמו כן, בניו יורק יש טאלנטים מאוד איכותיים בעולמות שלנו, שיווק, מכירות וניהול לקוחות״.

 

מתי להערכתכם הוא הטיימינג הנכון להגיע לעיר?

״אין כזה דבר טיימינג נכון, תלוי בכל חברה וטכנולוגיה. אנחנו עשינו את המעבר לארה"ב בצורה די מהירה, כבר בשנת הקמת החברה ביססנו משרדים בבוסטון, מכיוון שכבר בשנה השניה התחלנו לעבוד עם לקוחות גדולים בארה"ב ובשל הביקוש הגדול. לפני שנתיים החלטנו להרחיב ולגייס צוות של עשרות טאלנטים בעולמות המכירות, השיווק וניהול הלקוחות. איתרנו משרדים מרווחים במיקום מרכזי בעיר עיצבנו אותם ברוח משרדי החברה בישראל וכיום אנו לפני התרחבות משמעותית של הצוות״.

 

דגעדגע ()
מייסדי החברה. "החברה עובדת עם 90 מהמותגים הגדולים ביותר בעולם".

 

איפה תפסה אתכם תקופת הקורונה?

״מכיוון שהחברה שלנו עוסקת בעולמות הדיגיטל והאי קומרס והעבודה מול הלקוחות היא ברובה בשלט רחוק, המעבר לעבודה מהבית בישראל ובניו יורק, היה קל יחסית. הבעיה היתה דוקא מהצד של הלקוחות שהיו רגילים לעבודה מהמשרד ונתקלו בקשיים במעבר לעבודה מהבית. מעבר לזה רב העסקים שאנו עובדים מולם מציגים צמיחה רבה בפעילות העסקית ועליה בביקוש למוצרים שלנו״.

 

אילו שינויים נאלצתם לעשות בעקבות הקורונה?

״היינו מוכנים לתהליכי גיוס וקליטת עובדים (onboarding) מרחוק ועם פרוץ הקורונה כבר יצרנו מתודולוגיות כאלו כחברה שמגייסת מישראל גם לארה"ב ואירופה. התאמנו את הליכי קליטת העובדים למצב והעברנו הכל לוידאו ולזום, יצרנו אתר חברה שבו איגדנו לפי נושאים את חומרי הלמידה וההכרה עם הארגון, העברנו טקסים מקומיים. להיות גלובליים בחלק גדול מהמקרים זה אפילו מחזק. בכל שמונת החודשים האחרונים אנחנו עובדים על תהליכים של חיזוק ושימור השייכות והזהות הארגונית של העובדים גם כשעובדים מרחוק ומהבית ומרוחקים פיזית זה מזה. העובדים הם מנוע הצמיחה שלנו וחשוב לנו שירגישו שאנחנו עוברים את זה ביחד ונצא מחוזקים״. עוד מוסיף כץ: "דוגמא אחת להחלטה שקיבלנו בשלב ראשוני מאוד של המשבר היתה לא לפגוע בתנאים של עובדים אלא רק כמוצא אחרון, בעוד רב החברות במשק הפעילו בצורה אוטומטית תהליכים מסוג זה, לנו היה חשוב להעביר מסר חזק לעובדים שאנחנו שומרים על התנאים ועל הביטחון התעסוקתי שלהם. אנחנו כל הזמן בוחנים את המציאות ומקבלים החלטות כשבריאות העובדים והביטחון שלהם לרגלינו.

בנוסף, אם לפני הקורונה תהליכי הגיוס היו קבועים וצפויים, עתה הכל השתנה מאוד, התהליכים הפכו להיות לא שגרתיים והתארכו מאוד. יש הרבה קורות חיים לא רלוונטיים שנשלחים ומחלקת משאבי האנוש שלנו למדה להסתגל למצב בזמן אמת. בזמנים כאלו חשוב יותר מתמיד שמיתוג המעסיק והמותג של הארגון יהיו חזקים וברורים. ברגע שיש עמימות לגבי המשימה הארגונית, האופי, ההתמחות והבידול של הארגון מול אחרים זה עשוי לפגוע בתהליכי הגיוס, ככל שכל אלו יהיו ברורים יותר קורות החיים יהיו בהלימה גבוהה יותר והתהליכים עשויים להיות יותר פרקטיים".

 

כיצד השתנו היעדים, או הצעדים שתכננתם בעקבות הקורונה?

״הדבר המרכזי שהשתנה, הוא האצה של ההתרחבות הלא אורגנית שלנו על ידי רכישת חברה בשם פרסונלי. את הרכישה וההטמעה של הטכנולוגיה עשינו בתהליך מהיר יחסית של כמה חודשים. כיום אנו מציעים את הטכנולוגיה של פרסונלי ללקוחות החברה וכך למעשה אנחנו מגדילים את הצע השירותים ללקוחות ועוזרים להם להעלות עוד הכנסות בתקופה קריטית זו״.

 

האם אתם ממליצים לחברות בימי הקורונה להגיע לעיר או לא?

"הזמנים האלו יכולים להיות הזדמנות לאון בורדינג לאקוסיסטם בניו יורק בצורה שקולה ונכונה יותר, ליזמים המעוניינים להכנס לעיר אני ממליץ לברר היטב ולאתר הזדמנויות מעניינות לפני לקיחת כל החלטה. מחירי השכירויות ירדו משמעותית וניתן לאתר לוקיישן מצוין שישמש את החברה לשנים רבות קדימה שה-COVID כבר יהיה מאחורנו״.

 

האם מחפשים עובדים?

״כן, בימים אלו מגייסים עשרות עובדים ועובדות. בניו יורק אנו מגייסים למשרדי החברה טאלנטים המתמחים בניהול לקוחות, שיווק ומכירות.

 

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים