הכירו את וולנט
השבוע על המפה, חברת וולנט, המאפשרת לחברות טכנולוגיות שיווק מתקדם מרחוק בצורה חכמה, בטוחה וחסרת קוד. הישראלים שמאחורי הרעיון עונים על השאלון שלנו
חברת וולנט אשר מאפשרת לצוותי מכירות בחברות טכנולוגיות ליצור ולהציג מרחוק דמו, ללא תלות בצוותי הפיתוח, העיצוב והמוצר. אנשי המכירות יכול להתאים אישית ולערוך את המוצר בסביבת קלאוד, כך שהלקוח זוכה לחוויה פרסונלית, והדמו לעולם לא נופל. החברה הוקמה השנה ועד כה גייסה כמה מיליוני דולרים.
תעודת זהות:
מייסדים: יואב וילנר ודני פרידלנד
שנת הקמה: 2020
שנות עבודה בניו יורק: 1
מספר עובדים:חמישה עשר בישראל ושלושה בניו יורק. ימים אלו מגייסים עובדים נוספים בניו יורק
איך נולד הרעיון?
״צוות היזמים ראה את אתגרי המכירה של חברות B2B מכל זווית אפשרית ולאורך שנים רבות, מסטרטאפים צעירים, לסטרטאפים של מאות עובדים ועד חברות אנטרפרייז של עשרות אלפי עובדים. ככל שהחברה גדולה יותר, יש יותר חיכוך בין צוות המכירות לצוותי המוצר והפיתוח. בעברו כמנכ״ל ראנקי, שהייתה אמונה על מרקטינג למאות חברות הייטק, הבחין יואב בכך שחברות טכנולוגיות מוציאות הכי הרבה כסף על לקוחות פוטנציאליים (פרסום, שיווק, שיחות מכירה) עד השלב שצריך להציג הדגמה של המוצר החי, ואז רוב העסקאות נכשלות ולא מתקדמות הלאה. אחרי כמה חודשים של מחקר, ביחד עם שותפו דני, הגיעו למסקנה שהחיכוך בין הצוותים השונים בחברה מהווה את אחת הסיבות המרכזיות והחליטו לבנות את העידן הבא של המכירות״.
מה היו הצעדים הראשונים שהפכו רעיון טוב להקמת סטראטאפ?
״לפני בניית המוצר שוחחנו עם כ-80 חברות מארה״ב על אתגרי המכירה שלהן, וכשראינו שכל השיחות התנקזו לאותה בעיה של חיכוך בין הצוותים הבנו שהרעיון טוב לא רק בעיני עצמנו. חלק מאותן חברות ענק הפכו להיות לקוחות פיילוט שלנו, וכמובן עכשיו הפכו ללקוחות מן המניין״.
מה הייתה נקודת המפנה, המהלך שאחריו החלה צמיחה אמיתית?
״לפני כחודש השקנו את החברה והכרזנו על גיוס הכסף. היינו מוצר המדורג במקום ה-2 של כל חודש אוקטובר באתר ProductHunt, במקביל כ-30 אתרים מהעולם סיקרו את וולנט וכמעט 1,000 חברות מכל העולם נרשמו לרשימת ההמתנה שלנו. הצלחנו לעורר עניין אצל לחברות שלרוב סטרטאפים שוברים את הראש במשך שנים איך להגיע אליהן, ולמזלנו לפעמים קרה שאפילו יותר מצוות אחד מאותה חברה פנה אלינו דרך האתר. זה גרר גם עניין של משקיעים נוספים ויהיו לנו בקרוב בשורות גם במישור הזה״.
מדוע בחרתם להעתיק את הלוקיישן דווקא לניו יורק?
״יואב חי בניו יורק כשעבד עבור אחת החברות הקודמות שניהל, ואנחנו מאמינים שזה לוקיישן טוב מבחינת לקוחות אנטרפרייז שעובדים איתנו, משקיעים שמעוניינים ליצור מערכת יחסים ובכלל קהילת יזמות מפותחת. כמו כן, סמנכ״ל המכירות שלנו כרגע גר במנהטן אחר קריירה של 12 שנים בסטרטאפים. דני חי בעברו בסיליקון וואלי עבור הסטרטאפ הקודם שלו (שנמכר לחברת ענק), ואנחנו נעתיק את חלק מהאופרציה שלנו לעיר בקרוב״.
מתי להערכתכם הוא הטיימינג הנכון להגיע לעיר?
״השוק צריך להכתיב לכם את זה. אם יש לכם לקוחות חשובים בניו יורק, כדאי לגור בניו יורק. זה החוק היחיד״.
איפה תפסה אתכם תקופת הקורונה?
״למען האמת, הקורונה רק זירזה את הקמת החברה שלנו ואת גיוס הכסף - בגלל שצוותי מכירות עובדים כרגע מרחוק ומהבית, גדל החיכוך בין הצוותים השונים בחברה והם מבקשים גישה למערכת כדי למכור בצורה קלה יותר מרחוק״.
כיצד השתנו היעדים, או הצעדים שתכננתם בעקבות הקורונה?
״לא השתנו. רק השתפרו, כאמור כי כל החברות עברו למכירה מרחוק והביקוש למערכות שיודעות לנהל את זה ביעילות עלה בעשרות מונים״.
האם אתם ממליצים לחברות בימי הקורונה להגיע לעיר או לא?
״זה תלוי בפגישות פיזיות. אם תגיעו לניו יורק וכולם ירצו לפגוש אתכם בזום, אפשר להישאר בארץ. אם הלקוחות או המשקיעים שאתם רוצים לפגוש מראים נכונות להיפגש באמת אז כמובן שכדאי״.
האם מחפשים עובדים?
כן! כל הפרטים באתר שלנו walnut.io
מפת הסטארטאפים הישראלים בניו יורק הוקמה על ידי גיא פרנקלין. המפה מאגדת בתוכה כ-300 סטארטאפים ישראלים ומאפשרת להם לגדול ולהרחיב את פעילותם בארה״ב בדרך חדשנית. למפת הסטארטאפים המלאה: www.IsraeliMappedinNY.com