הכירו את קסטודיה
השבוע על המפה, חברת קסטודיה, עם מערכת אוטומטית לניהול חכם של הוצאות עובדים ורכש, ללא צורך בהגשת דו"חות הוצאות או אישורים ידניים. הישראלים שמאחורי הרעיון עונים על השאלון שלנו
חברת קסטודיה מפעילה מערכת אוטומטית, מבוססת AI, לניהול חכם של הוצאות עובדים ורכש, משולבת בכרטיסי תשלום מתקדמים, פיסיים או וירטואלים, ללא צורך בהגשת דו"חות הוצאות או אישורים ידניים. עד כה גייסה החברה כשני מיליון דולר וחצי.
תעודת זהות:
מייסדים: יהונתן הלר - CTO, ג׳יימס האקט - COO, אלעד אפרים - CEO
שנת הקמה: 2018
שנות עבודה בניו יורק: החברה הוקמה בניו יורק ובתל אביב בו-זמנית
איך נולד הרעיון?
״שלושתנו התחלנו לעבוד יחד על מספר רעיונות חדשים, כשחבר שאל אותנו - איך יוכל לשלוט טוב יותר על השימוש של הילדים שלו בכרטיסי אשראי, עם מגבלות דינמיות ואישור או חסימה של רכישות בזמן אמת שניתן יהיה לנהל באמצעות אפליקציה... זה קרה לאחר שהוא גילה שאחד מהם הזמין את כל הכיתה למסיבת פיצה ללא אישור. לאחר שהתעמקנו בנושא, הבנו שיהיה הרבה יותר מעניין לבנות מערכת כזו לשימוש של עובדים ומנהלים בחברות ולהעביר מהעולם את הצורך בהגשה של דו"ח הוצאות, לתמיד! והחבר? הוא הפך למשקיע הראשון שלנו״.
מה היו הצעדים הראשונים שהפכו רעיון טוב להקמת סטראטאפ?
״את חצי השנה הראשונה בילינו במחקר מקיף של השוק. במסגרת המחקר ראיינו כ-30 CFOs שונים בחברות רלוונטיות. המטרה היתה ללמוד מהם ישירות על האתגרים שלהם בתחום ולקבל משוב מהשטח על הרעיונות והפתרונות שלנו. מאחר ולאף אחד מאיתנו לא היה רקע בתחום הכספים, התהליך גם עזר לנו מאוד להבין את הכשלים של הפתרונות ושל התהליכים הקיימים ואיך אנחנו מתכוונים להתמודד עם הנושא בצורה שונה מהמקובל היום. בסיום התהליך היתה לנו תוכנית עבודה די ברורה שאיתה יצאנו לדרך״.
מה הייתה נקודת המפנה, המהלך שאחריו החלה צמיחה אמיתית?
״אנחנו בדיוק נמצאים בשלב הזה. השנה הנוכחית חידדה את הצורך של ארגונים רבים במערכת שלנו. בתחילת הדרך דיברנו לא מעט על מקום העבודה של העתיד, עם עבודה מרוחקת או מהבית, על יותר עובדים שמשלמים ישירות על יותר שירותים ובתכיפות הולכת וגוברת, באופן שידרוש אמצעי תשלום חכמים יותר וזמינים יותר מבחינת העובדים, וכלים טובים יותר לניהול ושליטה באמצעי התשלום. זה בדיוק מה שאנחנו עושים״.
מדוע בחרתם להעתיק את הלוקיישן דווקא לניו יורק?
״מכאן התחלנו והיה לנו ברור שזה המיקום האידיאלי עבור סטארט אפ צעיר בתחום שלנו - מבחינת גישה לשוק המקומי, גישה למוסדות פיננסיים ועבודה שוטפת מול צוותי הפיתוח שלנו בישראל״.
מתי להערכתכם הוא הטיימינג הנכון להגיע לעיר?
״כמה שיותר מוקדם, במיוחד עבור סטארט אפ המכוון לשוק האמריקאי״.
איפה תפסה אתכם תקופת הקורונה?
״היינו ממש בתחילת החדירה שלנו לשוק ובתחילתם של תהליכי אינטגרציה עם שותפים פיננסיים חדשים. עם לא מעט עסקאות חדשות שעמדו להיחתם והוקפאו באופן מיידי ועם מספר פיילוטים שנעצרו״.
אילו שינויים נאלצתם לעשות בעקבות הקורונה?
״כבר במהלך מרץ החלטנו לסגור לחלוטין את המשרדים ולאפשר לכל העובדים, בישראל ובארה״ב, לעבוד מהבית ללא שום מגבלה לפחות עד שיסתיים המשבר. בנינו את תקציב 2020 מחדש. ללא נסיעות, ללא משרדים וכמעט ללא הוצאות שיווק, הקפאנו גיוסים ועדכנו את תחזיות הצמיחה שלנו להמשך 2020. בצד של המוצר, החלטנו להתמקד ביכולות שתומכות בארגון מבוזר שמתבסס על עבודה מהבית. הוספנו מודולים חדשים שמאפשרים לחברות לנהל בצורה פשוטה, מהירה ויעילה תקציבים להוצאות של משרד ביתי, עבודה מרוחקת ורכש באמצעות כרטיסים וירטואליים. גם לעובדים שלנו הרחבנו את השימוש במערכת ונתנו לכל עובד כרטיס וירטואלי, עם תקציב מנוהל דינמית ובאופן אוטומטי לחלוטין, לשימוש עבור עבודה מרוחקת ומשרד ביתי, ארוחות ואירועים וירטואלים. למעשה, כולנו בקסטודיה משתמשים במערכת שלנו באופן יום יומי ונהנים מהיתרונות של המוצר שלנו כמשתמשי קצה״.
כיצד השתנו היעדים, או הצעדים שתכננתם בעקבות הקורונה?
״דחינו גיוס שהיה מתוכנן ל-2020 והתאמנו את התחזיות שלנו לצמיחה איטית מהמתוכנן. למרות זאת, אנחנו מסיימים את 2020 עם צמיחה משמעותית, הכנסות שיא ותחזית אופטימית מאוד להמשך הצמיחה ב-2021״.
האם אתם ממליצים לחברות בימי הקורונה להגיע לעיר או לא?
״כן, בהחלט. כרגע ניו יורק מרגישה כמו המקום הבטוח ביותר בארה״ב. עלויות השכירות ירדו משמעותית, לכן זו גם הזדמנות. נראה כי לקראת האביב העיר תחזור לשגרה, כמעט מלאה. למרות המשבר, ניו יורק לא איבדה מהקסם שלה. ההתאוששות כבר נמצאת בעיצומה״.
האם מחפשים עובדים?
כן! כל הפרטים באתר שלנוwww.custodia.ai
ישראלים ומאפשרת להם לגדול ולהרחיב את פעילותם בארה״ב בדרך חדשנית. למפת הסטארטאפים המלאה: www.IsraeliMappedinNY.com