שתף קטע נבחר

מרסקים כוכבים

רנו וניסן על הגובה בסיבוב האחרון של מבחני הריסוק האירופאים

הסיבוב האחרון במבחני הריסוק של האיגוד האירופאי - ה-ENCAP - הוקדש למיניוואנים קטנים. התוצאה הייתה הישגים נאים עבור רנו והחברה שתחת שליטתה - ניסאן. בעיקר ניסאן גרמה כאן להפתעה גדולה כאשר האלמרה טינו, מיניווואן המבוסס על האלמרה המוכרת, השיג את התוצאה הגבוהה ביותר בין הכלים שנבחנו והקדים אפילו את הסניק של רנו עם 88 נק' לעומת 85 נק'.
שניהם אגב זכו בדירוג של ארבעה כוכבים, כמו-גם הרכב שבמקום השלישי - סיטרואן קסארה פיקאסו עם 79 נק'. במקומות הבאים דורגו שני כלים יפניים במקור - מאזדה פרמאסי ומיצובישי ספייס-סטאר המיוצר בהולנד. שניהם השיגו שלושה כוכבים בלבד עם ציון של 65 נק' לפרמאסי ו-59 נק' לספייס-סטאר.
אגב, גרסת המיניוואן המצליחה של האסטרה, העונה לשם זפירה, נעדרה מרשימת התוצאות. לא במקרה. אופל לא היו מרוצים מהתוצאה הנמוכה שהושגה והחזירו את הרכב למקצה שיפורים דחוף לקראת בחינה נוספת.

המבחן

הבוחנים ניסו להפוך את הבדיקה לכמה שיותר ריאליסטית. כך הכילו הכלים מלבד בובות ריסוק של נהג ונוסע גם כאלה שדימו ילד בן 3 ותינוק בן 18 חודשים בהתקני ריסון מתאימים. האלמרה למשל הצטיינה בהגנה על מבוגרים ופחות על ילדים שעלולים להיפגע בצוואר במקרה של תאונה.
הסניק לעומת זאת הצטיין יותר בהגנה על הצעירים יותר. בפיקאסו נמצא שכריות האוויר הצדיות מבצעות עבודה פחות טובה מאלה שבסניק ובטינו. הפראמסי אגב לקה במיגון רגלי הנהג בתאונה חזיתית, כמו-גם בדיפון דלתות שלא נמצא כמספק בתאונת צד.

אם כבר ליפול

מאידך, אם כבר להיפגע על-ידי מיניוואן, עדיף לפגוש את הפרמאסי. הרכב של מאזדה הוא השני בלבד בהיסטוריה של המבחנים שזכה לציון של שלושה כוכבים על הגנת הולכי רגל בעת תאונה – רק לשם אינפורמציה, הדייהטסו סיריון הוא השני.
העובדה כי מעט כלי רכב זכו לציון שכזה במבחן "הולכי הרגל" מראה כי ליצרני הרכב לא ממש איכפת מאלה שלמזלם הרע פגשו במכונית מהצד הלא נכון. רק לפני מספר שבועות זכתה אודי A4 החדשה בכוכב אחד בלבד במבחן זה. זאת לאחר שבמבחן הריסוק השיגה ציון גבוה של ארבעה כוכבים.

הכבוד של ניסאן, ההצלחה של רנו

בנוסף נערכו מספר מבחנים לכלי רכב בודדים. ניסאן שלחה למבחן את האלמרה החדשה כדי לנסות ולתקן את הרושם העגום לו זכתה קודמתה - ציון של שני כוכבים בלבד. אכן, האלמרה החדשה השיגה תוצאה טובה בהרבה עם ארבעה כוכבים. כנראה שהקשר עם רנו עוזר…
מה שמחזיר אותנו לרנו. היצרן הצרפתי היה כה בטוח ביכולתה של הלגונה החדשה עד שביקש מעורכי מבחני הריסוק לבדוק אותה בנפרד מבלי להמתין עד לסיבוב המשפחתיות הבא. מסתבר שהם ידעו מדוע הם מבקשים זאת. הלגונה החדשה יצאה מהמבחן עם ציון של חמישה כוכבים – הציון הגבוה ביותר שהשיגה מכונית כלשהי. כדי לעמוד בציון הגבוה כל-כך נדרשה הלגונה גם למבחן שהוסיפו המארגנים באמצע השנה שעברה, שעיקרו פגיעה צדית במדמה עמוד חשמל. מכוניות העומדות בבוחן זה חייבות להצטייד במיגון ראש צדי כמו וילון בטיחותי למשל. הישג היסטורי זה במבחני הריסוק מהווה ללא ספק התחלה ברגל ימין עבור הלגונה החדשה.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ניסאן טינו. מוביל בקטגוריה
שניה הייתה הסניק...
אלי שאולי
כשאחריה הפיקאסו...
אלי שאולי
ומאחור היפניות
רנו לגונה החדשה הרשימה...
עם 5 כוכבים
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים