שתף קטע נבחר

הקרב על הלאנטיס

בעוד האופוזיציה מתחזקת מתכוננת מאזדה להשקת הלאנטיס המחודשת בארץ

מאז הוצג, כאן בקיץ 98', הדור הנוכחי של המאזדה לאנטיס, שלטה מכונית זו ביד רמה בשוק הרכב הישראלי. ואולם עם הגיל החיים הופכים קשים יותר ויותר במיוחד בפלח שוק תחרותי זה. אלופת המכירות של השנים האחרונות מרגישה בחודשים האחרונים יותר ויותר את הלחץ של המתחרים ובשנה הבאה זה רק יחמיר. במיוחד אם ניקח בחשבון שכמה מהמתחרות החשובות הוצגו באמצע השנה ואילו אחרות חדשות יגיעו בקרוב. לטויוטה קורולה, שמאז מקצה השיפורים שלה לפני שנה רשמה תוצאות נאות, נוספה במהלך שנת הדגם 2001 ניסן אלמרה, בעלת התמורה הטובה שלאחרונה קבלה חיזוק חשוב עם הצטרפות גרסת ה-1.6 ליטר למבחר. אסור לשכוח גם את היונדאי אלנטרה שעושה חייל מאז הוצג הדגם החדש. גם הונדה תנסה להגדיל את נתח השוק המשפחתי שלה עם הסיוויק 5 דלתות שתגיע בקרוב. ברשימת החידושים העתידיים מככבים מספר דגמים אירופאיים ובראשם הפיז'ו 307 החדשה שנראית אטרקטיבית מתמיד. הצגת מחליפת הקורולה באירופה צפויה להתרחש במחצית השנה הבאה ואולם לא ברור אם היא בכלל תגיע בשנת הדגם 2002 בארץ. וכך החידוש היפני הגדול עשוי להיות הסוזוקי ליאנה עליה תתבסס גם מחליפת הבאלנו.

הנשק של דלק

אתם יכולים כמובן לסמוך על דלק מוטורס שהם לא הולכים לוותר בקלות על הנתח המרשים שנגסו בשנים האחרונות בפלח השוק החשוב ביותר בארץ, זה שמוכר כ"משפחתיות אלף-שש-מאות". הירייה החשובה מבחינתם בקרב על צמרת הקבוצה תתרחש כבר בחודש הבא עם תחילת שיווק הלאנטיס המחודשת בארץ. ה-323 - לאנטיס המחודשת - כבר מזמן אינה סוד ואנו סיפרנו לכם עליה עוד בהצגתה בפאריס בחודש ספטמבר אשתקד. ואולם שיווקה באירופה החל רק בתחילת שנת 2001 ולכן העדיפו בדלק לחכות עד לשנת הדגם 2002.
ומכונית זו מטבע הדברים תהיה החידוש החשוב והגורלי ביותר של מאזדה עם פתיחת שנת הדגם 2002, גם אם השינוי שהיא עברה אינו גדול. אנשי דלק עדיין שומרים את הקלפים קרוב לחזה וטרם פרסמו פרטים "מזהים" לגבי הגרסה המחודשת. אבל אם לשפוט לפי העבר הרי שדרכה של דלק להפוך את הלאנטיס לתחרותית יותר לא תהיה בצורת הורדת מחיר. יש לזכור שדלק רשמה מכירות נאות לחברות הליסינג וההשכרה והורדת מחיר הלאנטיס תפגע בערך המכוניות המשומשות ותגרום לחברות אלה להפסדים. זו אחת הסיבות מדוע בדלק מעדיפים מחיר יציב כלפי הלקוח הפרטי (גם אם ההנחות לציי הרכב יכולות להיות גדולות יותר מבעבר). דלק מן הסתם תנקוט בצורה אופיינית לה בגישה של שיפור התמורה: וכך יש לשער שלאנטיס 2002 תהיה לא רק נאה יותר כי אם מהודרת יותר. נכון, האבזור החשמלי והבטיחותי המלא כבר קיים ואולם ניתן להוסיף עליו זוג כריות צד (ב-1.6 ליטר) ומחשב דרך, פלסטיק דמוי עץ ואולי אפילו גג נפתח. חלק מהשינוי שעברה הלאנטיס באירופה כולל גם צמיגים וחישוקים במידות נדיבות יותר ויש לשער שגם זה יגיע אלינו. אגב, באירופה גם משווקות גרסאות רבות עם גלגל הגה מצופה עור וגם זה עשוי להגיע.

השינויים

כדאי להזכיר שהלאנטיס קבלה במסגרת מתיחת הפנים מכסה מנוע חדש, יחד עם פגושים אגרסיביים יותר. גם תא הנוסעים שופר קלות. מתחת לעור חוזק המתלה הקדמי עם מוט רוחבי, המתלים כוילו מחדש ובלמי דיסק הפכו תקניים מאחור (עד היום היו ל-1.6 בלמי תוף). כן נוספה מערכת לחלוקת בלימה אלקטרונית לפנים אחור. המרכב הוקשח בין היתר על ידי חיזוק הקורה המרכזית בעזרת פלטסיק מוקצף. באירופה קבלו המכוניות מנוע 1.6 עם 98 כ"ס ו-2.0 ליטר עם 131 כ"ס. יש לשער שדלק תשאף להישאר עם מנוע ה- 1.6 ליטר החזק יותר הנמכר כאן כיום ואולם לגרסת ה-2.0 ליטר יש בהחלט סיכוי להגיע כחלק מחיזוק המערך.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
איך בדיוק...
משפרים...
להיט מכירות היסטרי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים