שתף קטע נבחר

החדשות של יונדאי

ביונדאי פותחים את השנה עם טראג'ט מחוזק, אבל הוא לא היחיד שידאיג את המתחרים...

כפי שסיפרנו בעבר, יבואני יונדאי יוצאים למערכה חדשה בקרב מול המיניוואנים הגדולים - והקאיה קרניבל בעיקר. נציג יונדאי בקרב זה, הטראג'ט, לא זכה עד כה להצלחה לה המתינו, בעיקר מכיוון שצויד במנוע 2.0 ליטר דל-ביצועים.
גם אצל היבואן הבחינו בכך, מה שדחף ללא ספק את כלמוביל להחלטה על תחילת יבוא עם מנוע גדול יותר - ה-V6 בנפח 2.7 ליטר בו פגשנו (והתרשמנו אגב לטובה) כבר בסנטה-פה. עם 173 כ"ס יש לטראג'ט תוספת של 37 כ"ס לעומת ה-2.0 ליטר, מה שיאפשר כמובן שיפור מיידי בביצועים. הטראג'ט מגיע עם ה-V6 להמהירות מרבית של 192 קמ"ש ומאיץ ל-100 קמ"ש תוך 11.5 שניות בלבד. לשם השוואה, ה-2.0 ליטר נדרש ל-14.7 שניות ועצר את מחוג המהירות על הספרות 172.
כדי להפוך את הרכישה לכדאית - ולמשוך מהר יותר את השטיח מתחת לרגלי המתחרים... -יהיה ה-V6 יקר ב-5,900 שקלים בלבד מחירו הקודם של ה-2.0 ליטר, זאת למרות תוספת בקרת שיוט על רמת האבזור הגבוהה במקור. תג המחיר יהיה אם כן 155,900 שקלים, בעוד שגרסת ה-2.0 ליטר תוזל ב-5,000 שקלים ותעמוד על סך של 145,000. זה מה שביקוש יכול לעשות...
כדאי רק להזכיר כי - כפי שסיפרנו כבר בעבר - שוקלים ביונדאי בחיוב להביא בעתיד גם את גרסת הטורבו-דיזל עם מנוע מסילה משותפת (2.0 ליטר) העונה לכינוי HTI ומשודך לתיבה אוטומטית. כלים ראשונים המצוידים במנוע זה נחתו בארץ למטרות בחינה.
בגרסה האירופאית יש למנוע 112 כ"ס ו-26.0 קג"מ ב-2000 סל"ד. יונדאי לא פרסמו את נתוני הביצועים של הגרסה האוטומטית, אך הידנית איטית במעט מהטראג'ט 2.0 ליטר המקביל. כלומר, גם כאן לא צפויים ביצועים טובים במיוחד. ביונדאי ינסו לקבוע מחיר תחרותי עד כמה שאפשר בעזרת יבוא גרסה פחות מאובזרת מהרגיל.

הסונטה בדרך

בדף הבא ביומן רשומה הסונטה המחודשת, אשר כוללת שלל שינויים מעניינים. חיצונית עברה המכונית שינוי מהותי עם פגושים, יחידות תאורה וגריל חדשים מלפנים. שינוי דומה בוצע גם מאחור. בכל מקרה לא מדובר במס שפתיים: יונדאי ביצעה שינוי משמעותי למראה הסונטה, כשהתוצאה מהווה נסיגה מסוימת מהדרך השמרנית בה נקטה בשנים האחרונות לכיוון הקווים המעוגלים והצעירים יותר שאפיינו אותה עד לפני שלוש שנים.
המכונית החדשה, בגרסה הקוריאנית, ארוכה מקודמתה ב-4.5 ס"מ (474.5) וגבוהה בס"מ, אך הרוחב ואורך בסיס הגלגלים (270 ס"מ) נותרו דומים. גם תא הנוסעים של המכונית הגדולה עבר שינוי משמעותי עם לוח מחוונים חדש ושינוי בקונסולה המרכזית.
החידוש העיקרי בתחום המנועים עבור אירופה, הוא שילוב יחידת ה-V6 החדשה יותר בנפח 2.7 ליטר (173 כ"ס) במקום ה-2.5 ליטר המוכרת. הגרסה הרגילה בארץ תמשיך להשתמש במונע ה-2.0 ליטר. בקוריאה היא צוידה בתיבה רציפה, עם אפשרות לתפעול ידני. עדיין לא ברור אם תיבה כזו תגיע ארצה או תיבת ארבעה הילוכים שגרתית עם תפעול ידני. מכל מקום, גרסת ה-2.7 ליטר תשודך לתיבה אוטומטית רגילה עם תפעול ידני כמו בסנטה-פה.
ייצור הסונטה המחודשת עבור השוק האירופאי יחל בקרוב והמשלוח הראשון צפוי לנחות בארץ באוגוסט. גרסאות ה-2.0 ליטר תגענה ראשונות ואחריהן ה-V6.

וגם טראקאן

החידוש הבא של יונדאי יתרחש לקראת סוף השנה הקלנדרית עם נחיתת רכב השטח הגדול של היצרן הקוריאני, הטראקאן. "שליט האדמה" של יונדאי הוא רכב שטח אמיתי עם שלדה נפרדת, סרן אחורי קשיח ומידות גדולות למדי. הטראקאן הוצג באירופה עם מנוע הטורבו-דיזל הישן והחלש של הגאלופר- 2.5 ליטר, ו-100 כ"ס - לא הרבה לרכב שמשקלו מעל שני טונות. זו למעשה הסיבה שהגעתו ארצה מתעכבת עד להצגת גרסת ה-2.9 ליטר עם מנוע טורבו-דיזל מסילה משותפת בעל 145 כ"ס. הטראקאן יהיה יקר מהגאלופר אולם ימשיך להציע מחיר תחרותי וזול בהרבה משאר כלי השטח הגדולים. מחיר סופי עדיין אין והיבואן טרם החליט באיזה מפרט יגיע הטראקאן ארצה. הרכב של יונדאי מוצע, יש לדעת, עם שתי גרסאות של הנעה כפולה (קבועה ולא קבועה) .
ומה באשר למאטריקס, המיניוואן הקטן החדש אשר מבוסס על האלנטרה ומכונה בקוריאה להויטה? לפי היבואן נראים סיכויי הגעתו ארצה כרגע קלושים בגלל מחיר גבוה.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
בקרוב. הסונטה...
המחודשת
הטראקאן...
מחליפו של הגאלופר
והטראג`ט המשופר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים