שתף קטע נבחר

הסנגRיה עלתה להם לראש

עם הסיאט החזקה והמהירה ביותר בהיסטוריה חוזרים הספרדים להנעה קדמית

לא ברור אם בברצלונה זורמת סנגריה בברזים במקום מים, או אולי זאת הבירה של סן- מיגל שעם מעט טפאס שבשה את דעתם של הספרדים. כך או כך, חודשים ספורים אחרי שהציגו את הליאון קופרה 4, שהייתה לזמן קצר המכונית החזקה והמהירה ביותר בהיסטוריה הקצרה של סיאט, הם עושים זאת שוב. והם עושים זאת פעם נוספת עם הליאון ועכשיו בגרסת קופרה R. אז מה? אתם אומרים, לקחו ידידינו הספרדים כטוב ליבם ביין הטורס את אנשי הפלסטיקה של המפעל כדי לייצר ספוילרים גדולים עוד יותר, האריכו את החצאיות והוסיפו גומי שחור. אלא שזה ממש לא הסיפור מאחורי הקופרה R.

חוזרים לטורבו

המכונית הזו שונה באופן מהותי ביותר מהקופרה הרגילה. במקום V6 צר זוית לקחו אנשי סיאט פעם נוספת את מנוע ה-1.8 ליטר טורבו המוכר של אודי, בו כבר עשו שימוש בליאון 180 כ"ס. אלא שהפעם הם נוטלים את גרסת ה-210 כ"ס, שישה יותר ממה שיש לקופרה הרגילה (ולכן זו המכונית החזקה ביותר של סיאט). אם לא די בכך הרי שבאופן תמוה משהו הם חזרו להנעה הקדמית הרגילה של הליאון, במקום הכפולה של הקופרה (שמקורה בגולף V6 ובאודי S3). אותו מנוע משודך ב-TT החזקה יותר וב-S3 להנעה כפולה, אז מה מרוויחים בסיאט מכך? ראשית הם יכולים לטעון שזו מכונית ההנעה הקדמית החזקה ביותר בתחום הקומפקטי. שנית, דיאטה של 140 ק"ג משפרת את כושר ההאצה והמהירות המרבית- 7.0 ש' למאה קמ"ש ו-237 קמ"ש (235 ו-7.3 ש' בקופרה הרגילה). המנוע עצמו מוכר מה-S3 ולו מגדש טורבו עם גיאומטריה משתנה ושני מצנני ביניים. הוא משודך לתיבה עם שישה הילוכים, המוכרת אף היא מהקומפקטית הלוהטת של אודי (אך יחסי ההעברה אינם זהים). ההבדל כמובן הוא שלאודי הנעה כפולה.

איך מעבירים את הכוח

כדי להתמודד עם תוספת הכוח הכל כך גדולה, במכונית שמבוססת בסופו של דבר על הגולף, טוענים הספרדים לתפיסת שלדה חדשה אותה הם מכנים ACC. אלא שלמעשה אין כאן חידוש יוצא דופן אלא שיטות מוכרות כמו הקשחת הקפיצים ובולמי הזעזועים, עיבוי המייצבים והחלפת תושבות. כמובן שהמכונית חמושה בשלל בקרות אחיזה ויציבות כדי לשמור על פנים בכיוון הנסיעה. וכדי לעצור בזמן הוחלפו הבלמים בדיסקים בקוטר גדול יותר של ברמבו עם קליפרים אדומים. הצמיגים, 245/45, דווקא נותרו במידות של הקופרה הרגילה.

טיפולי יופי

כמובן שבלי טיפול קוסמטי חיצוני אי אפשר והליאון קופרה R זכתה למראה האגרסיבי ביותר בין מכוניות הקופרה. האב-טיפוס הוצג בתערוכת ברצלונה, שנפתחת היום, בצבע צהוב אמושן, כמו הסלסה אמושן - מכונית התצוגה של סיאט. פגוש-ספוילר חדש עם כונסי אוויר, כמו גם גריל מודגש יותר, בולטים בחזית. מאחור יש כמובן מפלט חדש, יחד עם פגוש וספוילרים מעודכנים. גם תא הנוסעים זכה לטיפול הדרוש והוא כולו בגוון שחור "סילוני" ותכליתי עם מושבי ספורט של רקארו.

ה-R

הליאון קופרה היא מכונית שניה של סיאט שזוכה לתואר המחייב R והיא באה יותר מכל להדגיש את פעילות מחלקת הספורט החדשה של היצרן הספרדי. כמו שראינו אצל יצרנים אחרים גם סיאט רוצה ליצור חטיבה ספורטיבית עם שם מזוהה. וכך, בעוד השם קופרה משויך לגרסאות ספורטיביות, הרי שכמו בהונדה בחרו הספרדים באות R עבור דגמים קיצוניים יותר. לפי סיאט, אלה יפותחו על ידי מחלקת הספורט הנפרדת של החברה, אשר גם בונה ומכינה את מכוניות המרוצים של סיאט (למרות שזו פרשה מאליפות הראלי). אם תרצו ייתכן ויש כאן גם איתות על חזרה צפויה של הספרדים לראלי, שהרי מחלקת הספורט מתהדרת בין היתר בפעילות זו.

ומהצד

כמו כן, חשפה סיאט במקביל, לקראת תערוכת ברצלונה, גרסת "ספורט-לימטד" של האיביזה. מדובר באיביזה 1.4 ליטר 75 כ"ס או TDI עם 90 כ"ס, המונמכות ב-15 מ"מ עם מתלים מוקשחים לטובת אופי ספורטיבי יותר. הספורט תוצע רק במרכב שלוש דלתות ותכלול כמובן איפור נחוץ.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סיאט לאון...
הפעם בגרסת הקופרה R
הקומפקטית החזקה ביותר...
עם הנעה קדמית
כדי לעצור יש בלמי ברמבו
בשביל הכיף זה גם נראה טוב
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים