שתף קטע נבחר

שביעייה, גם לאופל

אופל מסתערת בנחישות על שוק המיניוואנים הקומפקטיים, בדרך היא גם מכינה מלכודת לברלינגו

בניגוד למרבית המותגים המובילים בארץ, פותחת אופל את שנת הדגם 2002 רק בספטמבר – החודש התשיעי של 2001 להזכירכם. אם תשאלו את היבואן כיצד הוא מסביר זאת, תשמעו על חוסר נכונות ג'נרל-מוטורס לשחק את "משחק הדגמים הישראלי". מבחינתם מתחילה שנת דגם חדשה בספטמבר בלבד והם אינם מוכנים לבצע שום שינוי. אם תשאלו אותנו, אז ככה…

מיניוואן להמונים?

עד לפני מספר חודשים היה הספייס-וואגון של מיצובישי היחיד שיכול היה לכנות עצמו מיניוואן לא-גדול, שבעה מקומות ותג מחיר זול יחסית. היום המצב שונה. השוק המקומי קיבל בסבר פנים יפות את הקאיה ג'ויס, ונערך לפרוש זרועות גם לכבוד ההונדה סטרים. על אופל הוא כנראה עוד לא שמע.
כדאי לזכור כי ליצרן יש ללא ספק (ומניסיון רב-קילומטרים) את אחד הכלים האטרקטיביים יותר בתחום - הזפירה המבוססת על האסטרה. זהו למעשה מיניוואן-קומפקטי ראשון באירופה שהציע שורת מושבים שלישית, או במילים אחרות "מקום לשבעה". מה שגרר אחריו כמובן הצלחה גדולה ביבשת הקלאסית מול הסניק הפופולרי של רנו, שאינו יכול להתמודד בתחום היצע המושבים.

קודם כל זפירה

תאמינו או לא, אב טיפוס של הזפירה הוצג עוד ב-1997 בתערוכת פרנקפורט. עם זאת השיווק באירופה החל רק בתחילת 1999. בכל מקרה, הגעת המיניוואן הקומפקטי של אופל התעכבה בעיקר עקב שילוב דרישה גבוהה באירופה ומחיר-יעד יקר בארץ.
אם כך, נראה שהיבואן הצליח איכשהו לכפות על אופל מחיר הגיוני (או שנאלץ לוותר…). הגם שהשיווק יחל רק בספטמבר (זוכרים את אופל…?), יוצג המיניוואן הקומפקטי בארץ כבר בחודש יולי הקרוב.
הזפירה יציע מנועי 1.8 ליטר ו-2.2 ליטר עם תיבות הילוכים אוטומטיות בת ארבעה הילוכים, בעוד גרסת הטורבו-דיזל נאלצת להסתדר עם גיר ידני בלבד. כדאי להזכיר כי יתרונו הגדול של הזפירה מתבטא במידות צנועות יחסית. למרות בסיס גלגלים ארוך של 269.5 ס"מ, אורכו נותר כשל מיניוואן קומפקטי רגיל עם אורך של 431 ס"מ. מי שמצא את המיניוואנים הגדולים מגושמים מדי, ימצא בזפירה ללא ספק אלטרנטיבה ראויה.

היכונו לקומבו

אבל זה לא הכל, ואולי אפילו לא הכי חשוב. פשוט מכיוון שמאוחר יותר במהלך השנה צפויה אופל להציב יריב רביעי בקבוצת המסחריות-קטנות. מדובר בקומבו - עדיין לא ברור אם זה יהיה שמו הסופי - המבוסס על הקורסה ומציע, כמו הברליגנו-קנגו-דובלו, מבנה מודרני-יותר, דמוי וואן. כל זאת בניגוד לטנדרון הקודם של אופל שהתבסס על הקורסה, והיה בעל ארגז בולט שהותקן על השלדה.
מתצלומי הריגול נראה שכמו פיאט עם הדובלו, גם אופל בחרה בגישה ובמידות "מסחריות" יותר, מה שמסביר מייד כי הקומבו יהיה גדול יותר מהקנגו והברלינגו. הקומבו יוצג לראשונה בתערוכת פרנקפורט (ספטמבר 2001) ויגיע בחודשים שלאחר מכן ארצה. אגב, מבחינה זו נראה שג'נרל מוטורס תקדים בארץ את פורד המתכננת להציג אף היא כלי רב-שימושי שכזה.
ולפני שאנו שוכחים, אופל תציג בפרנקפורט גם אב-טיפוס של הווקטרה החדשה. אולם ייצורה של זו יחל מאוחר יותר וכרגע לפחות היא מיועדת לעשות עלייה רק בשנת הדגם 2003. רק שתדעו.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אופל זפירה...
הקלף החזק של אופל. בדרך אלינו
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים