שתף קטע נבחר

זהירות מרצדס, פולקסווגן בדרך

לגולף יהיה סוף סוף מנוע 1.6 עם 16 שסתומים, לפולקסווגן תהיה מכונית שתדגדג את מרצדס

עבור קונצרן פולקסווגן, שנת 2002 היא לא יותר מתחנת מעבר בדרך ל-2003. אם להאמין למה שמספרים לנו בחדרי חדרים או בתערוכות הרכב, זו האחרונה תהיה חשובה ומעניינת הרבה יותר מהבאה עלינו לטובה. ובכל זאת, היבואן המקומי עדיין מתכנן להציג כאן מספר חידושים מעניינים שלחלקם, לפחות מבחינת נתוני המכירות, חשיבות גדולה עד מאד. כך למשל עם מנוע האלף-שש-מאות סמ"ק (1.6 ליטר) בעל 16 שסתומים… ואנחנו לא מתבדחים.

לא הפנימו

אז נכון שרובכם מודעים לכך שמנועי 16 שסתומים הפכו זה מכבר לשגרה משעממת אצל כל המתחרות. שלא במקרה, ארבעה שסתומים לצילינדר במנוע הבינוני של המשפחתית הקטנה לא עושה רושם על אף רוכש ישראלי.
לכן אולי מעניינת העובדה שהקומפקטית המוערכת ביותר (גם אם לא כמכונית הפרטית) על-ידי הקהל הישראלי ובכל מקרה אחת היקרות והיותר-מצליחות בקטגוריה, עדיין משתמשת במנוע מיושן במבנהו עם שמונה שסתומים בלבד. אתם זוכרים כי בסקר "איזו מכונית היית מעוניין לקבל מהמעביד" הצביעו יותר מ-40% לטובת הגולף? ומדובר באנשי היי-טק…

מה שהיה…

אבל יש לנו בשורות טובות עבורכם. החל משנת הדגם 2002 תציע פולקסווגן מנוע מנוע 16 שסתומים חדש בנפח 1.6 ליטר בגולף - גם בארץ. וכדי להסיר ספק, זו אינה גרסת 16 שסתומים למנוע היוצא אלא יחידת כוח שונה, עם מידות קדח-מהלך שונות, המייצרת כעת 105 כ"ס ו-15.1 קג"מ ב-4500 סל"ד לעומת 100 כ"ס ו-14.8 קג"מ במנוע היוצא.
אבל יש גם בשורות פחות משמחות והן כי למעשה, השינוי הזה מעודד רק חלק קטן, קטן מאד של רוכשי גולף. הסיבה לכך היא שילובו של המנוע הזה אך ורק בגרסה ה… תחזיקו טוב, ידנית. הגרסה האוטומטית ממנה נמכרות מרבית הקומפקטיות של היצרן, תעשה החל מהשנה שימוש בגרסה מעט מחודשת ומשופרת של מנוע שמונה השסתומים המוכר - עם מעט יותר הספק (102 כ"ס) וזמינות כוח משופרת (15.1 קג"מ ב-3800).
כפי שניתן להבין מהנתונים הרשמיים, ההבדלים בין שני המנועים אינם גדולים. מלבד זאת, המנוע דל-השסתומים מציג זמינות-כוח עדיפה. כדאי רק לזכור כי באירופה צעד מעין זה אינו בלתי מתקבל על הדעת. בניגוד לישראל, מנועי 1.6 נמכרים שם בכמויות אדירות גם בגרסאות ידניות, בעיקר בציי רכב גדולים כמו חברות השכרה. כך שהבחירה בשינוי די צפויה. נותר רק לשאול מדוע לא באוטומטי.
מלבד זאת, המנועים האמורים יגיעו גם לבורה, גרסת הסדאן של הגולף. יש לזכור שמבחר גרסאות הגולף בארץ הוגדל רק לאחרונה, עם הגעת ה-V5 המחוזקת וחידוש יבוא ה-V6, גם אם לפי היבואן היא מעולם לא חדלה להיות ברשימת היבוא.
ועוד מעט בעניין הגולף – החיפושית. כפי שציינו בעבר, כאן שואף היבואן להביא השנה את גרסאות ה-1.8 ליטר טורבו (150 כ"ס) וה-2.3 V5 עם הספק מרבי של 170 כ"ס. כרגיל אצל פולקסווגן, הגעתם תלויה בהתאמה לדלק הישראלי.

זה פולקסווגן?

אבל החדשות המרעישות במיוחד של פולקסווגן מתוכננות לקראת סוף שנת הדגם או עם פתיחת 2003. או אז תנחת בארץ מכונית הדגל החדשה והיומרנית כל-כך של היצרן המכונה כרגע D1. זו תגיע עם מנוע ה-W12 בנפח 6.0 ליטר המייצר הספק מרבי של 420 כ"ס. וכמו בעולם, גם כאן תהווה זו קריאת תגר יומרנית ביותר לכיוון מרצדס. אגב, היבואן המקומי משוכנע כי יהיה מי שירכוש אותה.
כמעט במקביל ינחת כאן רכב מסקרן לא פחות. מדובר ברכב השטח הענק של פולקסווגן, הקולורדו - כינוי זמני לפחות המעיד גם על שוק היעד… - שפותח כפרוייקט משותף עם פורשה. כמו ה-D1, גם רכב זה טרם הוצג באופן רשמי, אולם לפי מכונית התצוגה שכן נחשפה ברור שמדובר לפחות במידות יוצאות דופן. הקולורדו ישווק עם שני מנועי טורבו דיזל - V8 בנפח 3.3 ליטר עם 224 כ"ס ו-V10 בנפח 5.0 ליטר עם 313 כ"ס, עליו כתבנו לא מזמן.

והפולו?

הסופר-מיני החדשה של פולקסווגן תוצג בתערוכת פרנקפורט הקרובה, אך שיווקה באירופה יחל רק בתחילת 2002. זה אומר לכן שהיא מתוכננת להגיע ארצה, ככל הנראה, עם תחילת שנת הדגם 2003 ולא לפני כן. הפולו תוצג ראשית בגרסת ה-3/5 דלתות והיבואן יאלץ להמתין זמן מה לגרסת הקלאסיק החדשה (סדאן) שכיום זוכה להצלחה נאה בארץ.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
D1 - מול מרצדס
פולקסוואגן קולורדו...
מול השטח
גולף - מול הקדמה
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים