שתף קטע נבחר

הרודיאו מתחיל

רכב השטח הבינוני של איסוזו כבר ביקר כאן פעם, תחת מסכת אופל והכינוי פרונטרה. הפעם הוא יגיע כאיסוזו

איסוזו כבר פתחה אמנם את שנת הדגם 2002, אך החידושים המעניינים שלה יוצגו אצלנו רק בחודשים הקרובים. מעבר לכך, בשנה הקרובה מתכננים יבואני איסוזו להרחיב בכלל את ההיצע באופן משמעותי ביותר, גם אם נתוני המכירה העיקריים ירשמו עדיין לטובת הטרופר והאיפון.
ראשון ברשימת החידושים הוא הרודיאו, שסוף סוף יגיע גם אלינו. נכון, זו אינה הפעם ראשונה בה מגיע הרכב ארצה, אבל הדור הקודם הגיע כאמור רק תחת מדי אופל (פרונטרה). הפעם כאמור מדובר דווקא בכלי של איסוזו, שנחשב מוצלח יותר וזוכה לפופולאריות רבה בארצות הברית ובגרסה הארוכה בעלת חמש הדלתות – הפרונטרה, כדאי להזכיר, הגיע ארצה רק עם שלוש דלתות.
מה שאינו מאפשר לנו לנבא לכלי הזה נצורות וגדולות בתחום המכירות היא העובדה כי הרודיאו, שיגיע אלינו מארצות הברית, יצויד רק במנוע בנזין. מדובר במנוע V6 גדול בנפח 3.2 ליטר שמייצר 215 כ"ס. בגרסתה האירופאית, הפרונטרה, (עם 205 כ"ס בלבד) מציגה ביצועים נאים - 185 קמ"ש מרביים וזינוק למאה ב-10.6 ש'. בכל מקרה, כדאי לזכור כי למרות התדמית הקומפקטית יותר, הרודיאו הארוך אינו קטן בהרבה מהטרופר לפחות לא בכל הנוגע לבסיס הגלגלים הקצר בשישה סנטימטרים בלבד (270 לעומת 276 ס"מ בטרופר). ממד האורך לעומת זאת מראה פער של 13 סנטימטרים - 466 לעומת 479 ס"מ – לטובת הטרופר.
בUMI- עדיין לא מדברים על מחירים, אך יש להניח שזה של הרודיאו יעמוד סביב ה-180,000 שקלים, לא במקרה קרוב לזה של הפורד אסקייפ והמאזדה טריביוט שיגיעו בקרוב. שלא כמו מרבית הג'יפונים במחיר דומה או זהה, הרודיאו בנוי במבנה המסורתי של כלי שטח - כלומר שלדה נפרדת, מתלה אחורי קשיח, והילוך כוח. באופן מסורתי הוא אמור להציע יכולת עדיפה בשטח, גם אם נחותה במעט בכביש.

וגם אקסיום

אחרי הרודיאו יגיע תורו של רכב השטח החדש ביותר של איסוזו, האקסיום. זה יגיע אלינו רק בשנה הקלנדרית 2002, ולא ברור אם יספיק לנחות כאן לפני החלפת שנת הדגם ל-2003. בכל מקרה, הכלי הגדול והחדש המציג נתוני מידות בין הרודיאו האמור לטרופר הגדול, לא יחליף כאן את כלי השטח הכבד והוותיק.
האקסיום, הבנוי יותר כרכב כביש מיוצר אף הוא בארצות הברית וינחת כאן רק עם מנוע בנזין, גרסה משופרת של מנוע ה-V6 בנפח 3.5 ליטר והספק מרבי של 233 כ"ס בה פגשנו כבר בטרופר. שוב, לצערו של היבואן, גם כאן לא תוצע אופציה של מנוע דיזל.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום דייגו מיטלברג
זהו הטרופר - כל מפקד ובכיר בצה"ל חייב אחד...
צילום דייגו מיטלברג
זה האקסיום - גם אותו יהיו חייבים...
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים