שתף קטע נבחר
 

מניפים את הדגל

ב.מ.וו מציגה את סדרה 7 החדשה. מי שעקב אחרינו בשבועות האחרונים לא הופתע

יצרנית הרכב ב.מ.וו חשפה תמונות ראשונות של ספינת הדגל החדשה שלה, אשר תוצג בתערוכת פרנקפורט הקרובה. ממש כפי שסיפרנו לכם לפני שבועות אחדים, המכונית מציגה שינוי בולט מבחינת מראה לעומת הדגם היוצא, כמו-גם מול שאר משפחת ב.מ.וו. בחזית ובאחוריים נקל להבחין בדמיון למכונית התצוגה, שנחשפה לפני שנתיים בפרנקפורט תחת הכינוי Z9.

תא הטייס?

מהמכונית ההיא הגיע גם אחד החידושים הבולטים ביותר לעין. מדובר בסביבת נהג חדשנית המכונה Idrive ואשר תחליף את המראה המסורתי והמאופיין כל-כך בסביבת הנהג של ב.מ.וו. כדי להזכיר שוב, הרעיון העומד מאחורי המערכת הוא הפחתה דרמטית של מספר המתגים ושימוש בבורר ובבחירה מתוך תפריט אשר יופיע על המסך.
מנועי V8 חדשים ומתוחכמים יכללו את מערכת הוולווטרוניק (שהוצגה בקומפקט) - לטובת חיסכון בדלק ותזמון שסתומים משתנה כפול. ל-735 יהיה מנוע בנפח 3.6 ליטר עם 272 כ"ס ול-745 מנוע בנפח 4.4 ליטר עם 333 כ"ס - עלייה דרמטית (37 ו-57 כ"ס בהתאמה) לעומת היחידות היוצאות.
המנוע הבסיסי יהיה ה-3.0 ליטר (שישה בטור) החדש. מאוחר יותר תוצע גם גרסה מוארכת וגם מנוע 12 צילינדרים בנפח 6.0 ליטר עם 400 כ"ס (לעומת 326 כיום). כן יוצע מנוע טורבו-דיזל מסילה משותפת בנפח 4.0 ליטר עם 245 כ"ס.

70 חידושים

לפני כשנה הציגה ב.מ.וו את ההגה האקטיבי, אשר היה לפי מהנדסיה הגה ראשון מסוגו המסוגל לפעול כמו מערכת אלקטרונית מלאה ללא קשר מכאני. במקרה זה שימש מנוע קטן עם תמסורת כקשר מכאני, יחד עם מערכת גיבוי כדי לעמוד בהליכי תקינה. אגב, בעבר דובר על כך שהגה יחודי זה יופיע לראשונה בסדרה 7 החדשה. בב.מ.וו עדיין לא חשפו פרטים על כך וייתכן שהם שומרים אותו להופעת הגרסאות היקרות ביותר.
בכל מקרה, הגרמנים טוענים ל-70 חידושים טכנולוגיים במכונית הדגל, בין היתר מערכת הידראולית לייצוב הגוף בפניות. לדברי אנשי ב.מץוו בישראל, אמורה החדשה להיות יקרה רק במעט מהדגם היוצא. זמן הגעה מתוכנן עומד כרגע על פברואר-מרץ 2002. המשלוח הראשון, כך מדווחים לנו משם, נמכר כולו.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ב מ וו סדרה 7
ב מ וו סדרה 7
ב מ וו סדרה 7
ב מ וו סדרה 7
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים