שתף קטע נבחר
 

רה"מ שרון אישר שידרוג קו הרכבת לירושלים

אנשי הרכבת ספקנים: הכל תלוי במשרד האוצר, ולא במערכת הפוליטית

רכבת ישראל השיקה הערב את הרכבות הדו-קומתיות ("דאבל-דק") באירוע ראוותני במרכז הירידים, במעמד ראש-הממשלה.
מנכ"ל הרכבת עמוס עוזני קרא לממשלה לעשות הכל, כדי להתחיל בעבודות השדרוג לקו הרכבת הקיים מתל-אביב לירושלים – "עוד החודש". עבודות השדרוג אמורות להימשך כשנה וחצי.
בתגובה לדברי עוזני אמר ראש הממשלה, אריאל שרון, שהוא שמח לשמוע כי שר התחבורה אישר את שדרוג הקו לפני כשבועיים. הוא הוסיף "אנחנו נעשה את זה". עם זאת אומרים אנשי הרכבת כי לצערם, הדבר תלוי פחות במערכת הפוליטית ויותר בפקידי האוצר.
שר התחבורה אפרים סנה אמר כי פיתוח הרכבת הוא חלק ממדיניות חברתית נכונה, שמטרתה לקרב את הפריפריה למרכז. סנה אמר כי ל"קצב התפתחות הרכבת בישראל אין אח ורע". ב-5 השנים האחרונות עלה מספר הנוסעים ברכבת מ-4 ל-17 מיליון נוסעים בשנה. עד שנת 2005 יגיע מספר הנוסעים ל-30 מיליון נוסעים בשנה. עלות הפיתוח המיועד: כ-4 מיליארד שקל.
לעתיד הקרוב מתוכננת מסילה לנתב"ג. אם יתממשו התוכניות – בעוד שנה וחצי נוכל לנסוע ברכבת לתחנה שתיבנה מתחת לבית-הנתיבות. ברכבת גם מצפים להתקדמות בתהליך השלום, וכבר סיימו לתכנן את המסילה עד לגבול ירדן.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום ערוץ 2
שרון. "אנו נעשה זאת"
צילום ערוץ 2
ברק אוסרוביץ`
רכבת ישראל. תודה לפוליטיקאים - אבל מה עם אנשי האוצר?
ברק אוסרוביץ`
מומלצים