שתף קטע נבחר

אופל קומבו - כיוון מסחרי

הצצה ראשונה על תואמת הברלינגו של אופל. למי שמתעניין, היא תגיע עוד יותר משנה

לסיטרואן ברלינגו, רנו קנגו ופיאט דובלו נותרה עוד שנה, או קצת יותר מכך, כדי להנות ממחסור במתחרים בתחום המסחריות הקטנות. הצרפתיות שבמו ידיהן המציאו את פלח השוק הזה, והתורכיה-איטלקיה שהצטרפה אליהן השנה, ימשיכו להיות מתמודדות עיקריות בשוק זה בארץ, למרות חשיפת האופל קומבו החדשה. הסיבה פשוטה; בניגוד לאחרות, אופל חשפה את הקומבו ראשית בגרסה מסחרית סגורה ועד שתוצג גרסת הנוסעים וחבילת הגימור המתאימה לשוק הישראלי יעברו עוד חודשים ארוכים. למעשה היבואן המקומי אינו צופה תחילת שיווק לפני ספטמבר 2002, עם פתיחת שנת הדגם 2003 של אופל. מתחרה נוספת שמכוונת לפלח שוק זה היא המסחרית הקטנה של פורד. זו מכונה כרגע מיני טרנזיט ותיוצר בתורכיה. היא עדיין לא הוצגה ורוב הסיכויים שלא תספיק להתייצב כאן בשנת הדגם 2002.

כיוון מסחרי

הקומבו, שתהיה מכוכבות אופל בתערוכת פרנקפורט, תיוצר בפורטוגל והיא מבוססת בדרך זו או אחרת על פלטפורמת הקורסה החדשה. בניגוד לסיטרואן ורנו בחרה אופל לחשוף ראשית את הגרסה המסחרית, אולי כדי להדגיש את יתרונותיה מבחינה זו ואת אופיה השונה. דבר זה בולט גם מהנתונים הראשונים שפורסמו, אשר רומזים שמהנדסי אופל בחרו ללכת על כיוון יותר מסחרי מאשר המתחרים. זה מתבטא בנפח הטעינה הגדול ביותר (3200 ליטר), כושר העמסה של 810 ק"ג (גבוה בהרבה מהמתחרים) וגם במידות.
אופל טרם פרסמה את מלוא הנתונים, אבל עם 432 ס"מ הוא ארוך משמעותית מהדובלו, שהיה עד כה המוביל מבחינה זו בחבורה ( 416 ס"מ). גם בסיס הגלגלים שלו- 272 ס"מ- הוא הארוך מבין המתחרים.

מראה צנוע

גם מבחינת מראה בחרה אופל בדרך שונה מהמתחרים. אלה ניסו ליצור בידול בין המסחרית הקטנה לשאר הדגמים והשתדלו לשלב מאפיינים אופנתיים. בייחוד אמורים הדברים לגבי הקנגו שנראה כמו מיניוואן קטן. לעומת זאת בקומבו משדר העיצוב החיצוני קשר ברור לקורסה. אם בכלל, הוא נראה כגרסה מסחרית שלה. כצפוי הקומבו מוצע עם שתי דלתות צד אחוריות ודלת אחורית מפוצלת.
הקומבו יוצע עם מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר 87 כ"ס שכמובן לא יוצע בארץ. שני מנועי טורבו-דיזל הזרקה ישירה בנפח 1.7 ליטר הם המועמדים הטבעיים להגיע כשלראשון 65 כ"ס ו-13.3 קג"מ, ולשני 75 כ"ס ו-16.8 קג"מ. תג המחיר עדיין לא ידוע ואולם לפי היבואן, אם זה לא יוכל להתחרות מבחינה זו בהיצע הקיים הוא פשוט לא יגיעה ארצה. כדאי לזכור שאופל כבר נכוותה בפלח שוק זה כאשר ניסתה למכור כאן, ללא הצלחה, את הקומבו הקודם בשנת 1994.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אופל קומבו...
מבוססת על הקורסה...
וגדולה מכל המתחרים
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים