שתף קטע נבחר
 

חשיפה: סאנגיונג רודיוס

אלה תמונות ראשונות ובלעדיות של רכב חדש מתוצרת סאנגיונג, על בסיס מכונית התצוגה שביקרה אצלנו בעבר. קוראים לו רודיוס, והוא יגיע גם אלינו

לפני שבועות ספורים ביקר בתערוכת אוטומוטור רכב תצוגה מוזר למראה מבית סאנגיונג, שענה לשם "CEO". למעשה, ומבלי לתת לכך ביטוי רועש, הייתה זו הצגה בין-לאומית ראשונה מחוץ לקוריאה למכונית תצוגה לא מוכרת, שעל בסיסה ניתן יהיה לייצר בעתיד מיניוואן מודרני. וכן, אפשר היה להניח שהיצרן הקוריאני לא בנה את המכונית הזו רק לטובת התערוכה בישראל.

 

בירור מעמיק בנוגע לתכניות רכב התצוגה העלה כי במקור הוא אמור היה להיחשף בתערוכת פרנקפורט האחרונה. אלא שמחסור במזומנים גרם ליצרנית הקטנה לבטל את בואה לגרמניה ברגע האחרון, וה-CEO האמור הפך לפחות-או-יותר פיל לבן, פרויקט שנגנז כמעט סופית ונידון להעלות עובש במגרה נידחת.

 

אלא שרצה הגורל והעניינים התפתחו לכיוונים שונים במקצת. עד כדי כך שונים, שכעת אנו יכולים לחשוף בפניכם תמונות ראשונות של הרכב שהגיעו לידינו, בתצורתו הסופית והמוכנה לשיווק. לכך אנחנו יכולים גם להוסיף את שמו - "רודיוס".

 

סטאר-ויקטורי?

 

רק בשבוע הבא מתכוונת סאנגיונג לחשוף תמונות ראשונות ורשמיות של המיניוואן הגדול והחדש, עמו קיוותה להפתיע את עולם הרכב. מייד אחרי החשיפה אמור להתחיל שלב השיווק בקוריאה, כאמור תחת השם רודיוס. רק חצי שנה מאוחר יותר, בסביבות נובמבר, ירדו מקו הייצור יחידות ראשונות המיועדות לאירופה. וזה אומר שאצלנו ינחת בדצמבר 2004 או בינואר 2005. אגב, מחוץ לאירופה יהיה שמו של המיניוואן "סטוויק" - נגזרת מקורית (גם אם תמוהה משהו) משילוב המילים Star ו-Victory.

 

בשיחה שערכנו עם היבואן המקומי הובהר לנו ראשית שהתמונות שהגיעו לידינו אכן מציגות את הרכב החדש, והוסיפו כי בהחלט ייתכן שהיבואן המקומי יקבל אישור לשם מקורי אחר. בכל מקרה, גם אנשי היבואן מכירים בכך שמדובר בתוספת חשובה ונחוצה ביותר למבחר הדגמים המצומצם שהוא משווק בארץ.

 

מצא את ההבדלים

 

למרות שהם דומים מבחינה רעיונית (כמו-גם מבחינת מראה חיצוני), עיון בתמונות שהגיעו אלינו מדגיש לא מעט הבדלים בין מכונית התצוגה שהגיעה אלינו לתערוכה לבין הדגם הסדרתי. בעיקר לטובה אגב, עם חרטום שעבר שינוי ונוח יותר "לעיכול", תוך שהוא מציג מראה מוכר יותר, מקובל יחסית, עם סבכה מעוגלת ובולטת יותר ויחידות תאורה מוארכות.

 

מאידך, קורה אחורית מעוגלת ויוצאת הדופן, עם חלון צד גבוה מאחוריה, מזכירים את הכיוון המקורי של מרצדס ב-R החדש והעתידי, שלבטח ידרשו הסתגלות "על הכביש". מפתחי הגלגלים הבולטים יזכו בגרסאות יקרות לצבע שונה מהמרכב, ויחד עם פס חיכוך תחתי באותו צבע, ידאגו למראה "קרבי" יחסית.

 

לתא הנוסעים ברכב הסדרתי סידור יעיל יותר לשבעה נוסעים (תשעה בגרסאות קוריאניות) מזה שפגשנו במכונית התצוגה, ואילו סביבת הנהג נראית מודרנית למדי. שימו לב ללוח המחוונים הממוקם במרכז, ולצד הבקרה הגדול שממוקם מאחורי ההגה.

 

מספרים קטנים, חשיבות גדולה

 

הרודיוס, שכונה עד כה במסדרונות "A100", מבוסס על פלטפורמת הצ'יירמן החדשה והגדולה, והוא מצויד במנוע 2.7 ליטר החדש של סאנגיונג (שפותח בשת"פ עם דלפי), עם הספק מרבי של 170 כ"ס, או 165 בלבד בגרסה האירופאית. המנוע ישודך לתיבת חמישה הילוכים אוטומטית מבית מרצדס, עם אפשרות לתפעול ידני. מאוחר יותר יגיע לחרטומו גם ה-3.2 ליטר (220 כ"ס) בנזין המוכר של סאנגיונג. ההנעה בגרסאות הרגילות תהיה אחורית, אך צפויה כמובן גם גרסת הנעה כפולה.

 

כצפוי, הקוריאנים לא מתכננים על ייצור במספרים גדולים. בשלב ראשון מדובר שם ב-60,000 יחידות בשנה, 48,000 מהן מיועדות לשוק המקומי ורק 12,000 לייצוא. אולם בהתחשב בכך שסאנגיונג ייצרה בשנה האחרונה 165,000 כלים בלבד, ברור שמדובר ברכב חשוב ביותר עבורה. כזה שמרחיב מייד את היצע הדגמים לכיוונים חדשים העתידיים להתגלות כרווחיים.

 

כמה יעלה?

 

אנשי השיווק של היצרן הקוריאני מעונינים להחדיר את הרודיוס (או כל שם אחר) לתת-קטגוריית הוואנים היוקרתיים. יותר מכל זה מרמז על תג-מחיר גבוה יחסית למותג. כמה יקר? לא ממש מספרים, אבל בואו ונעשה חשבון ביחד. באופן רגיל מדברים בסאנגיונג על פער "טבעי" מבחינתם של 5 עד 10% לעומת דגמים מקבילים של קאיה.

 

כך שאם ניקח את הקרניבל המצליח למשל, נגיע לתחום מחיר של עד 220,000 שקלים. וזה בכל מקרה לא רק הרבה כסף, אלא גם יקר משמעותית מהמתחרה החשוב ביותר. אי לכך, לא נתפלא אם בסופו של דבר יוותרו בסאנגיונג על שמירת פער מחיר מול קאיה, וינסו להחדירו ארצה עם תג-מחיר כמה שיותר אטרקטיבי. בעברית זה אומר "פחות מ-200 אלף". נחיה ונראה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סאנגיונג רודיוס
הגרסה הסדרתית
סביבת נהג מודרנית למראה
מקום לשבעה נוסעים
אלינו יגיע בסוף 2004 או ראשית 2005
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים