ב.מ.וו חוגגת 30 ל-M1 עם מכונית תצוגה
הגרמנים הציגו באירוע קלאסיות שנערך באיטליה את ה-M1 הומאז', מחווה למכונית העל הראשונה והיחידה שלהם עם מנוע מרכזי
ב.מ.וו חשפה בתערוכת הקלאסיות קונקורסו ד'אלגנסה באיטליה, מכונית תצוגה בשם M1 הומאז' (Homage, מחווה). וכפי ששמה מרמז, מדובר במכונית שעוצבה כמחווה למכונית העל הראשונה והיחידה עד עתה של ב.מ.וו, ה-M1.
ב.מ.וו M1 הומאז'. בתמונה העליונה, מימין לשמאל: טורבו, M1 המקורית ומכונית התצוגה החדשה
מכונית זו יוצרה בין השנים 1978 ל-1981, במספרים נמוכים מאוד. ולמרות שהיא לא הייתה הצלחה מסחרית, ל-M1 משמעות גדולה מבחינה תדמיתית עבור הגרמנים. היא עוצבה על-ידי סדנת ג'וג'ארו האיטלקית, ואת ראשית התכנון ביצעה עבור ב.מ.וו למבורגיני. לאחר שזו האחרונה נכנסה לקשיים כלכליים, השלימה ב.מ.וו את הפיתוח בעצמה.
הגרמנים אינם מפרסמים פרטים על מכונית התצוגה, ולא ידוע איזה מנוע - אם בכלל - מותקן בה. רק נמסר כי מדובר במכונית ספורט בעלת מנוע מרכזי והנעה אחורית. בכל מקרה, מדובר בינתיים בתרגיל עיצוב ככל הנראה ללא יכולת תנועה.
ובהיעדר פרטים על המכונית החדשה, הנה כמה דברים שתשמחו לדעת על ה-M1 המקורית (שם קוד E26): היה לה מנוע שישה צילינדרים בנפח 3.5 ליטר, עם שישה פרפרי מצערת וארבעה שסתומים לצילינדר, טכנולוגיה מתקדמת לזמנה. המנוע, שייצר 277 כ"ס (ועד 850 בגרסאות המירוץ מוגדשות הטורבו), שימש בשינויים קלים גם את סדרה 7 ו-M5 הראשונה.
ה-M1 המקורית, שהאיצה למהירות מרבית של 260 קמ"ש, התבססה בעיצובה על מכונית תצוגה של ב.מ.וו בשם "טורבו". זו האחרונה הוצגה בשנת 1972 תחת שם הקוד E25, לכבוד אולימפיאדת מינכן שנערכה בפארק האולימפי הסמוך למשרדי ב.מ.וו.