שתף קטע נבחר

ברקוד סלולרי יעזור לכם לבחור אמבטיה

רשת חרש הכניסה לסניפיה ברקודים דו-ממדיים. צרכנים שיסרקו אותם באמצעות מצלמת הסלולרי שלהם יוכלו לקבל מידע על המוצר מבלי להיעזר במוכר. ישראל, כרגיל, מגלה את הטרנד באיחור: בעולם כבר משתמשים בברקודים הללו באופן קבוע

האם ברקוד יחליף את המוכרים ברשתות? רשת חרש, שמשווקת ריצופים וחדרי אמבטיה, היא הרשת הקמעונאית הראשונה בישראל שהחלה להשתמש בברקוד דו-ממדי כאחד מהשירותים שהיא מספקת ללקוחותיה.

 

 

הברקוד יופיע לצד כל מוצר ב-13 סניפי חרש. צילום הברקוד באמצעות הטלפון סלולרי יחשוף בפני הלקוח את כל המידע הקטלוגי והנתונים הטכניים אודות המוצר. כשצרכן יתעניין באריח למשל, הוא יוכל ללמוד, באמצעות הברקוד, באלו צבעים קיים האריח, מידות, זמינותו במלאי, ארץ הייצור שלו וההתאמה שלו לסדרות ריצוף משלימות. חרש השקיעו במהלך מיליון שקל.

 

ברשת מבקשים כך לייתר את תפקיד אנשי המכירות, ולעודד את עצמאות הצרכן, בקבלת מידע רלוונטי שיוביל להחלטת קנייה. אז למה שלא ישימו שלט לצד המוצר שיפרט את כל מעלותיו, ומי שמתעניין בו בבית שיקרא עליו באינטרנט?

 

לדברי הילית פרויד, מנהלת רשת חנויות חרש, "יתרונותיו של הברקוד הסלולרי טמונים במידע הרב שהוא מעניק, שלרוב קשה לספק על גבי המוצר עצמו, כמו גם ביכולת להשתמש בו שוב, מרחוק, אחרי ההורדה הראשונית לנייד ובלחיצה אחת להוריד אותו למחשב האישי".

 

הסלולרי הופך לארנק, ומקשר בין הפרינט לאינטרנט

הברקוד הזה הוא בעצם צעד נוסף לקראת הפיכת הסלולרי לארנק חכם. בניגוד לברקוד הקווים הוותיק, שמצריך קריאה בקרן לייזר ושימש מוכרים בלבד, פה מדובר בברקוד שהצרכנים סורקים.

 

לשם פענוח המידע שהברקוד אוצר, צריך להצטייד בסמארטפון עם מצלמה, אליו הורדתם מבעוד מועד, אפליקציית סריקה חינמית. עתיד נוסף שהברקוד הזה צופן, הוא חיבור בין העיתונות הכתובה לסלולר ולאינטרנט. סריקת ברקוד בעיתון יכולה להוביל לסרטון וידיאו בסלולר, קופון, מבצע, או לעשיית לייק בעמוד הפייסבוק של העיתון.

 

ישראל מצטרפת למהפכת הבירקוד באיחור ובאיטיות. בעולם משתמשים כבר 9-4 שנים בברקוד הדו-ממדי (QR, quick response) היפני, וב-MS Tag של מיקרוסופט, לאיתור אתרי קניות, לקבלת מידע תיירותי, לקבלת קופונים על-ידי סריקת שלטי חוצות או מודעות בעיתונים, לקבלת פרסומות או מידע נוסף מפרסומות, לקבלת סרטונים שמציעים לקונים שילובי בגדים שיקיים, ואפילו לקבלת מוצר בזכות הסריקה. 

 

בארץ, נוסעי האוטובוסים של מטרופולין כבר יכולים להשתמש בברקוד הזה, כדי לבדוק מתי יגיע קו 48 לתחנה בה הם יושבים ומחכים. אורחי החי פארק בקריית מוצקין, החלו לסרוק ברקודים באמצע פברואר, כדי לקבל מידע אודות בעלי החיים בגן החיות. ברשת האופנה דפנה לוינסון HDL הציעו לצרכנים כבר ב-2006 לסרוק ברקוד סלולרי, לשם קבלת הנחה, ובבנק לאומי, השתמשו בו לאחרונה בקמפיין שיווקי. 

פורסם לראשונה 08.03.11, 19:32

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
איך אפשר לקרוא את זה? בר קוד דו מימדי
איך אפשר לקרוא את זה? בר קוד דו מימדי
מומלצים