שתף קטע נבחר

9 רוכבי אופניים שבטח פגשת

הם על המדרכות, על הכבישים, הם בשטח ולפעמים הם גם על איי-תנועה. מדריך סוגי רוכביי האפניים המלא. איזה רוכב אתה?

אופניים (iStock)
(iStock)

 

1. ההיפסטר

רוכב על סינגל ספיד. הוא בעצמו לא יודע למה הוא בחר באופניים האלו, זה פשוט יפה בעיניו. אפשר לראות את ההיפסטרים עולים עליות בעמידה, יורדים מדרכות על ידי עצירה מלאה של האפניים, ירידה ברגל, עלייה מחודשת על האפניים והמשך פידול (בעמידה, בעמידה), רק כדי ליפול לשיחים אחרי שעלו על אבן קטנה. מגיעים בצבעים יפים, גלגלים דקים ואלגנטיים. סגנון של לאסוף את אהובתך מהגימנסיה באיטליה של 1925. אבל בתכלס הוא לא ידוע לרכוב על הילוכים.

 

2. ההוא שבורח מהבית

רוכב על אופני כביש ולא שטח. למה? כי עם אופני שטח אפשר לצאת עם חברים, נניח, לטיול משפחות, אבל לא — הוא לא ייקח את הילדים לרכיבת כביש, זה מסוכן. אשתו לא רוכבת איתו כי היא רוצה לחיות. זה בן אדם שהגיע לנקודת קצה, ויש מצב של 40% שהוא רוצה למות. ואם לא, אז המטרה האמיתית של הרכיבה המסוכנת שלו היא פשוט לגרום לזה שיעזבו אותו בשקט. או למות תוך כדי ניסיון.

 

3. סמנכ"ל ההייטק שעבר לבנימינה

בן 40, רוצה לקחת את עצמו בידיים. שמונה שנים היו לו ילדים קטנים והשמין, ועכשיו הוא אומר די, כל שבת אני לוקח את האוטו ויוצא לרכוב. יש לו מתקן של שני זוגות אופניים תלויים, והם נוסעים 40 אנשים, מלא חברים, עם הציוד הכי יקר שאפשר למצוא בחנויות או באינטרנט. אין לו חולצה אחת שהיא לא צהוב זוהר בארון. אופני שטח, ברור ששטח. יש לו אופניים עם איזו שלדת קרבון או אורניום או משהו ב־20 אלף שקל. לילד יש דגם זהה, רק יותר קטן ורק ב־7,000. כל טיול אצלו נגמר בטקס שטיפה במים בלחץ גבוה. יודע לתקן פנצ'ר. אשכרה לתקן, לא להחליף פנימית.

 

4. ההוא שבאמת צריך אותם

מושב תינוק מקדימה, מושב לילד מאחור, ועוד סניף של מושב קטן יותר ליד המושב הקטן המולבש. נוסע כמו רוכב קטנוע בהודו. אופציונלי, ארגז בירות ירוק באזיקונים, מלא בקניות מרמי לוי. קסדה שלמה של הקטנוע שהיה לו פעם, והתרסק יחד עם יתר החלומות שלו.

 

5. רוכב הסופ"שים

אנחנו לא סגורים על זה שהוא באמת רוכב, אבל אפשר לפגוש אותו בארומה בנמל ב־9:30 בבוקר בשבת "אחרי רכיבה", עאלק דיווש עד נתניה וחזר.

 

6. ההוא שלא מכיר בחד סטריות של הזמן

כבר בן 41, רוכב על BMX עם מושב בגובה 40 ס"מ. בלילות עושה גרפיטי, בימים עוזר לסאונדמן. חוצה את לה־גרדיה נגד התנועה, בדרך לרמפה של יד אליהו. קעקוע שרוול, ילדה בת שלוש. בלי ביטוח חיים או קסדה. כן יש לו מחזיר אור, אבל בצורת גולגולת של צ'יבורשקה.

 

7. המטורף עם קבלות

רוכב פיקסי, נו מה.

 

8. הרוכב לכאורה

רוכב על אופניים חשמליים. נקרא לו רוכב אחרי שידפקו לו את הבטרייה והוא יצטרך לדווש 20 ק"מ בעלייה ובחום. אגב, שמועה אומרת שלכל מתנייד על אפניים חשמליים יש בתיק השחור על הכידון לפחות ארבע פחיות משקה אנרגיה ריקות.

 

9. ההוא שדפקו לו את הכיסא ורוכב בעמידה כבר שלוש שנים

אחינו, מגיע לך יותר.

 

 (סובב טורקי עלית)
(סובב טורקי עלית)

 

קפה טורקי מזמין אתכם לסובב טורקי תל אביב, אירוע האופניים הגדול בישראל.

אורי גבריאל (צילום: גבריאל בהרליה)
(צילום: גבריאל בהרליה)


פורסם לראשונה 23/09/2019 14:03
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים