שתף קטע נבחר

מהיר וחייכני ברנו מגאן RS החדשה: מה קורה כשמעמיסים את המשפחה על רכב ספורט

הלכנו לבדוק אותה בכמה הקפות במסלול המרוצים בשדה תימן. ובהלכנו לבדוק אנחנו מתכוונים שקרסנו במושב האחורי והתאמצנו לא להקיא בזמן שנהג מרוצים דפק בה רייסים

"ה־RS הוא גם רכב משפחתי לכל דבר, כזה שתעבירו בו בכיף את הנסיעה לשוק האיכרים"(צילום: רונן טופלברג)

 

Renault Megane RS

משפחתית / ספורט

 

מנוע: בנזין, 1.8 ליטר טורבו, 280 כ"ס

גיר: 6 הילוכים, תיבה אוטומטית כפולת מצמדים EDC

מהירות מרבית: 250 קמ"ש

מ־0 ל־100: 5.8 שניות

בטיחות: מערכת בלימה אוטונומית, התראת סטייה מנתיב וזיהוי שטח מת

צריכת דלק: 6.7 ליטר למאה ק"מ בנסיעה בינעירונית ו־9.3 ליטר בנסיעה עירונית

מחיר: החל מ־234,990 שקל

 

 

"ברגע שהחזקתי את ההגה שלה הרגשתי עוצמה מהי"(צילום: רונן טופלברג)

 

היום הזה התחיל ברגל שמאל. הפורד פוקוס שלי, שיוצרה אי אז בשנת 2000 ואוטוטו תוכל לשאת בגאווה את לוחית הרישוי המביכה "רכב אספנות", לא התניעה. הרמתי את מכסה המנוע, בדקתי שמן ומים, נתתי מכה קטנה למצבר כאילו שזה משנה משהו — ונאדה. האוטו מת, זצ"ל. איזה מזל שהשכן שאני שונא, זה עם הילדים שתחביבם העיקרי הוא לעשות רעש בדיוק כשהתינוקת שלי נרדמת, ירד וראה אותי תולש לעצמי את מעט השערות שעוד מסכימות לצמוח לי על הקרקפת.

 

"צריך עזרה?", הוא שאל בהתנשאות, ובלי לחכות לתשובה — שאם היו לי ביצים הייתה ככל הנראה משהו בסגנון "כן, שתקשור את שני החוליגנים שלך למיטות בשש בערב עם מחסום פה" — העיף מבט זריז ואמר לי ש"אם תשאיר את הרכב בדרייב גם אלוהים לא יתניע לך אוטו". וואלה? לך קיבינימט.

 

שלוש ומשהו שעות אחר כך, במסלול המרוצים הנהדר "מוטור סיטי" שעל יד שדה תימן — יש מקום כזה, רק חמש דקות מחצרים — נראה היה שאפשר לסגור ממש בקרוב את הבאסטה המגוחכת שפתחתי אחרי הפיכת טרקטור של הקיבוץ בגיל 15 וקבלת רישיון לרכב בטסט שישי בגיל 19. כן, אשכרה דחיתי את הגיוס בגלל זה. זה קרה כשנהג המרוצים הצרפתי לורן הורגון לחץ על דוושת הגז של הרנו מגאן RS — והוריד את הלב והקיבה שלי לאשכים.

 

הורגון, ג'נטלמן אירופאי שכמותו, עוד שאל לפני זה במבטא צרפתי איף איט'ס אוקיי. תוך כדי הוא כבר סחט את הדוושה והזניק את הרכב לכמעט 250 קמ"ש — המהירות המרבית שלו. אני, מצדי, הספקתי לזעוק "נו! איט'ס נוט אוקיי!", תוך היצמדות מביכה לחלון ואחיזה מביכה עוד יותר בידית שמעליו, כאילו שגורלי תלוי בה. הסאגה הזאת מתועדת ואף עלתה לעמוד האינסטגרם של המגזין שאתם קוראים, ככה שאם אתם רוצים לצחוק עליי עוד קצת, בבקשה.

 כן, ככה זה כשנותנים למישהו שמעדיף לשבת ליד הנהג לעשות את זה דווקא ברכב ספורט שעולה 235 אלף שקל — 234,990 אם לדייק — ועוד ליד נהג מרוצים מפורסם שמחזיק בכמה וכמה שיאים עולמיים בהקפות מסלולים שונים. הורגון, שהגיע לארץ במיוחד כדי להכיר לי, וגם לכתבי רכב אמיתיים, את דגם הספורט של רנו מגאן המיובא ומשווק על ידי קבוצת קרסו מוטורס, הקיף עם הרכב הזה את המסלול בנורבורגרינג שבגרמניה בזמן שיא של 07:40.1 דקות. נשמע לכם הרבה?

אז מדובר במסלול המכונה "הגיהינום הירוק" ומורכב מ־20.8 ק"מ של אספלט שיש בהם לא פחות מ־150 פניות שונות ושינויי גובה והוא נחשב לאחד מהקשים והתובעניים בעולם. עכשיו אנחנו כבר במהיר ועצבני, נכון?

 

" שתי הקפות של המסלול הספיקו כדי לחוש את הכוח שטמון ברכב הזה — או יותר נכון את כוחותיהם של 280 הסוסים שנדחסו למנוע שלו"(צילום: רונן טופלברג)

 

היום שבילינו לצד הורגון כלל גם התנסות מעשית ב־RS, ובאמת ברגע שהחזקתי את ההגה שלה הרגשתי עוצמה מהי. לידי התיישב דן, מדריך נהיגה מ־Leon Drive, שהתחיל את ההדרכה במשפט שיכול להפוך למוטו לחיים. "הגה הוא כמו אישה", הוא לחש לי, "אם תהיה נוקשה — סופך יהיה קשה". דן החרזן פקד עליי מתי לתת גז ומתי להוריד את הרגל מהדוושה, הסביר לי איך נכנסים לסיבוב ("עקומה") ואמר לאן צריך להסתכל בזמן הנהיגה. אבל אותי עניין רק דבר אחד — נהמת המנוע של החיה הזאת, שאשכרה מאיצה מ־0 ל־100 ב־5.8 שניות. בדקתי את זה. שתי הקפות של המסלול הספיקו כדי לחוש את הכוח שטמון ברכב הזה — או יותר נכון את כוחותיהם של 280 הסוסים שנדחסו למנוע שלו — ולדמיין את המבטים הירוקים מקנאה שננעצים במי שנוהג בו בפקק באילון.

 

כי זו בדיוק נקודת התורפה עבור מי שרוצה לקנות רכב ספורט בישראל. הכבישים כאן פשוט לא מתאימים לנהיגה באחד כזה. אבל בחטיבת הספורט של רנו חשבו גם על זה, וה־RS הוא גם רכב משפחתי לכל דבר, כזה שתעבירו בו בכיף את הנסיעה לשוק האיכרים או לשמורת הטבע שבה תבחרו לשלוח את הילדים להיפצע בשבת.

 

את הנסיעה במיניבוס בחזרה לתל אביב העברתי בחלומות פז על עצמי בחליפת מרוצים, קורע מסלול מרוצים דמיוני ומנער בקבוק שמפניה ענקי על הפודיום. כשהתעוררתי לקח לי רגע להיזכר בטסט השישי שעברתי ובחמשת הכישלונות המפוארים שקדמו לו פלוס הפיכת הטרקטור והפיכתי לדמות הנלעגת של הקיבוץ. נכנסתי לפוקוס המרוטה שלי, העברתי לפארק כדי להניע, החזרתי בתנועה מיומנת לדרייב והפלגתי אל לב הפקק התורן. אף אחד לא העיף בי מבט מקנא, אבל כשהגעתי הביתה תפסתי לשכן את החניה.


פורסם לראשונה 10/03/2020 11:24
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום:  רונן טופלברג
רנו מגאן RS
צילום: רונן טופלברג
מומלצים