שתף קטע נבחר

שבעה סוגי פוקר שאתם מפספסים

עם כל הכבוד לטקסס הולדם, מדי פעם צריך להתרענן ולצאת להרפתקאות חדשות. קבלו את הגרסאות שכולנו נוטים לשכוח מהן למשחק הקלפים האהוב בעולם

אלוף העולם בפוקר ב-2003, כריס מאנימייקר (צילום: AP)
"לא ממש משנה איזה פוקר תשחקו, עם ערימה כזאת כנראה לא תסיימו"(צילום: AP)

 

איזה יום היום? יום חמישי! ואתם הולכים לשחק הערב פוקר עם חברים. אז רגע לפני שתחלקו את בידיים בטקסס הולדם הישן - והטוב, כן, הטוב - שלכם, הנה עוד כמה סוגי פוקר מרעננים שכנראה כדאי שתכירו.

   

1. אומהה

למרות שזו הגרסה הפופולרית ביותר של פוקר אחרי ההולדם, בעלת נוכחות מרשימה בכל חדר פוקר שמכבד את עצמו, כולם כולל כולם יעצו לי להתרחק מהמערב הפרוע הזה. הכל כל כך שונה באומהה שצריך לעשות ריסטרט למוח.

הידיים שאתה בוחר לשחק איתן, המתמטיקה הפסיכית, הנטיה של כולם לעלות ולנסות לפגוע, חוסר האפשרות כמעט לבלף, ואפקט השונות והמזל. והכי מבלבל - ההטמעה שמתוך ארבעת הקלפים המחולקים, רק שניים משחקים. עכשיו לך תבין איך בכל זאת לקחת את היד האחרונה.

הפלוס: נחמד שיש ארבעה קלפים.

המינוס: תמיד יש מישהו חזק ממך.

 

2. ראש אנד קאש

אחת הפלטפורמות הכיפיות שיצא לי להתנסות בהן, מתאפשרת רק בזכות האון ליין. הרעיון פשוט: לא אוהב את היד שלך? פולד ואתה טס מיד לשולחן אחר עם יד אחרת. וכך, שולחן אחר שולחן, יד אחר יד, הקצב מסחרר ואתה לא מבזבז זמן בלהביט בקנאה בידיים מעניינות של שחקנים אחרים. כאילו שהקצב באון ליין לא מהיר גם ככה. בגרסה הטורנירית צריך פשוט להגיע לכמות צ'יפים מסוימת, ללא חשיבות למיקום שלך, על מנת לזכות בסכום מוגדר מראש. ואם זה לא מספיק, יש הפתעה נוספת: בקאש מדי פעם נוסף סכום לקופה, בטורנירים הבליינדים משתנים ברנדומליות.

הפלוס: אקשן בלי הפסקה.

המינוס: המידע על השחקנים שואף לאפס.

 

משחק פוקר בתחילת המאה ה-20 (צילום: gettyimages)
"אתה בטוח שקוראים לזה אומהה?"(צילום: gettyimages)

 

3. ספין אנד גו

אחד המשחקים הפופולריים ברשת, שכבר צצו לו תיאוריות משחקיות, סרטוני הדרכה ובעיקר מכורים רבים. האלמנט שקוסם כאן הוא המהירות שבה אפשר לעשות כסף קל, מבלי לצלוח שעות של טורניר עמוק או משחק קאש קשוח. הפעם נשחק מול שני שחקנים בלבד בטורניר היפר-טורבו עם ערימה התחלתית קצרה, כשהפרס למנצח מוגרל לפני פתיחת המשחק על ידי סיבוב גלגל. ככל שהביי-אין שלנו גבוה יותר, כך הסיכוי שהפרס יגדל גבוה יותר.

הפלוס: האפשרות להרוויח משכורת חודשית תוך חמש דקות.

המינוס: הצלילה החופשית מהירה וכואבת.

 

4. שורט דק

גרסה פופולרית נוספת של ההולדם, שהולכת וצוברת תאוצה לאחרונה. העיקרון: משחקים רק עם קלפי 6 ומעלה, מה שמשפיע מאוד על אחוזי האקוויטי של כל יד, גם אם היא הרבה מאחורה. הבדל נוסף: פלאש גובר על פול האוס. משחק מאתגר מאוד, שדורש ריכוז רב וקבלת החלטות מדויקת יותר מהולדם רגיל, ולכן מושכת אליה לא מעט מקצוענים שמאסו בזוג 3.

הפלוס: מחדד את המחשבה.

המינוס: נדרשים זמן ותרגול להתרגל לאופי השונה של המשחק.

 

5. אול אין אור פולד

מגרש האימונים לערימות קצרות. זו הדרך היחידה להסתכל על משחק הרולטה הזה, שכל תפקידך בו מסתכם בלהחליט אם אתה אול אין עם היד שלך או מחכה ליד הבאה.

הפלוס: פאן טהור.

המינוס: בזבוז זמן.

 

"למי קראת ערימה קצרה?!" (צילום: AP) (צילום: AP)
"למי קראת ערימה קצרה?!"(צילום: AP)

 

6. פרירול

כשמו כן הוא - ההשתתפות בטורניר היא ללא תשלום. בטורנירי הלייב בונים על ריאנטרי של המשתתפים כדי לבנות את קופת הפרסים, באון ליין מדובר לרוב בפריז אאוט. עפת? נסה בהזדמנות אחרת. הטורנירים האלו לרוב מתבססים על כמות משתתפים אסטרונומית, ערימות התחלתיות קצרות, וקפיצה מהירה בשלבי הבליינדים.

הפלוס: חינם.

המינוס: לך תגיע לעשרה הראשונים בטורניר של 2,358 משתתפים שדוחפים כל יד שנייה.

 

7. האדס אפ

ככל ששולחן הגמר מצטמצם, טווחי הפתיחה והתשלום שלנו משתנים בהתאם לכמות השחקנים, לערימות האחרות ולקפיצות בכסף. באון ליין נחסכת לנו ההמתנה מורטת העצבים הזו, ואנו מדמים ישר קרב ראש בראש על הפרס הגדול. כמו ב"אול אין אור פולד", גם כאן הדרך להתייחס למשחק הזה היא מגרש אימונים בלבד. לא מומלץ בלייב, גם אם אתה ממש מכור וחסרים לך שחקנים לשולחן החברי.

הפלוס: משייף את משחק הפוסט-פלופ מול שחקן אחד.

המינוס: משעמם. מתי נפתח עוד פרירול?


פורסם לראשונה 11/06/2020 08:47
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
"נראה אותך גבר באול אין אור פולד"
צילום: shutterstock
מומלצים