שתף קטע נבחר

בייבי שלי: מה הקשר בין זוגיות לעסקים?

זוגיות עם בן או בת הזוג היא מערכת היחסים הכי קרובה שלנו, למעט אחת נוספת: הזוגיות שלנו עם העסק שהקמנו במו ידינו. בשתיהן אנחנו מאוהבים מעל הראש לתקופות וגוססים מאכזבה בתקופות אחרות

זוג אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)
עסק אפשר לבחוק בדיוק כמו שבוחרים בן זוג(צילום: Shutterstock)

אני נשענת לאחור, לוגמת מכוס זכוכית מלאה במים, בזמן ישיבה מתחת למזגן, אל מול מסך המחשב. אני עדיין רעבה, ומחליטה להכין לי פסטה. מארגנת תיק-תק סיר על הגז, מלח, מים. חצי שעה של הפסקת אוכל טרי הישר מהמטבח שלך, רגע לפני שאת צוללת שוב למוד של עבודה. ככה נראית שגרת החיים בתור עצמאית. אולי לא לכולם, אולי לא בדיוק, אבל פחות או יותר זה הסגנון. יהיו כאלה שיעבדו מהמשרד או מבית קפה, והרי זה כל הכיף: אפשר לבחור, בדיוק כמו שבוחרים זוגיות. קוראים ומצקצקים בלשון? בטוחים שזוגיות היא אהבה ממבט ראשון? בואו… זוגיות זה וואחד עבודה, וישנם שלושה דברים עיקריים שגורמים לה לקטוף את תואר "מלכת התסביכים":

 

1. האדם איתו אנחנו בוחרים לחלוק את חיינו שונה מאיתנו בכל קנה מידה (צאו מנקודת הנחה שאין באמת אדם אחד שדומה לאחר. או שפשוט קחו כמה חודשים, הכאפה כבר תגיע לבד).

 

2. אנחנו אוהבים את בן או בת הזוג אהבה בלתי ניתנת לתיאור.

 

3. בעקבות סעיפים 1 ו-2, אנו מצפים שהצד השני יבין אותנו, יסתנכרן עם הרגש שלנו בכל עת, והכי חשוב: יענה להודעות הוואטסאפ שלנו בכל רגע נתון.

 

זוגיות עם בן או בת זוג היא מערכת היחסים הכי קרובה שלנו, למעט אחת נוספת: הזוגיות שלנו עם העסק שהקמנו במו ידינו. בשתיהן אנחנו מאוהבים מעל הראש לתקופות, גוססים מאכזבה בתקופות אחרות, מבלים אחד עם השנייה בבית, בחוץ או בבית קפה על כוס קפה עם הרבה קצף ואיזה מנה כזו של זוגות בצד (כן, גם כשאנחנו לבד). עדיין חושבים שמערכת יחסים עם בני זוג וניהול עסק הם דברים שונים לחלוטין? לפניכם דוגמאות שיוכיחו אחרת:

 

תיאום צפיות

זוגיות טובה מתחילה בדיוק שם. עלינו לגרום לצד השני להבין מה עושה לנו טוב ומה פחות, מה נחשב ל"סבבה" ומה לקו אדום, והכי חשוב: לפני שנתחיל להסביר בקול, כדאי להסביר את הדברים קודם כל לעצמינו, ולבדוק: האם זה נשמע הגיוני? ואולי יש עוד דברים שמסתתרים מתחת לפני השטח? גם העסק שלנו מחייב אותנו למעין "ווייז", מפת התמצאות שתעזור לנו להבין מה אנחנו רוצים, איזה סוג של לקוחות, בכמה לתמחר וכן הלאה. עלינו לבנות תוכנית עסקית מסודרת, עם צפיות בנוגע ליעדים כמו שכר, שעות עבודה, מוצרים וחבילות.

עלינו לבנות תוכנית עסקית בדיוק כמו שאנחנו עורכים תיאום ציפיות זוגי (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
עלינו לבנות תוכנית עסקית בדיוק כמו שאנחנו עורכים תיאום ציפיות זוגי(צילום: shutterstock)
 

חוסר תקשורת

הנה הסיבה ל-99.9% מהריבים בעולם - הוא אמר ככה, היא לא הבינה, והופ! טונים גבוהים מהרגיל, עצבים ובכי. כן, חוסר תקשורת יכולה להרוס כליל את היחסים. ומה בנוגע לעסק? מכירים את זה שפתאום יש לקוח שהתקשורת איתו פשוט זורמת פחות? לא משנה מה תגידו ואיך, הוא יבין את הדברים הפוך? אז ממש כמו בדייטינג, אם דבר כזה קורה יותר מדי פעמים ולאחר כמה שיחות, יכול להיות שעדיף לשחרר. במקומו יבואו אחרים עם אנרגיות שונות ומתאימות יותר. 

 

פרגון והערכה

כמה שזה חשוב לזוגיות, לראות את הדברים הטובים של הצד השני, לומר אותם בקול, להחמיא, לפרגן ולתת לו או לה להרגיש שהם הדבר הכי מיוחד ביקום. ומה בנוגע לעסק? כאן יש פרט חשוב שאנחנו קצת שוכחים: פרגון עצמי. עשיתם עבודה יוצאת מן הכלל? הצלחתם לסיים את הדברים מהר משציפיתם? הגעתם ליעד העסקי שהצבתם? פרגנו לעצמכם בארוחת בוקר כייפית, בסיבוב שופינג, בכל מה שיעשה לכם טוב.

   (צילום: אפיק גבאי)
פנקו את עצמכם בבראנץ'(צילום: אפיק גבאי)
 

השקעה

אז יצאתם חודש, חודשיים, שלושה. את מכירה כל פינה בבית שלו, ואתה יודע על בליינד את כל המקומות שעושים לה נעים. מיציתם את השלב הדביק הראשון, ובא לכם לצאת קצת, לנשום אוויר ולראות אור יום. בשלב הזה החברים אשכרה יתפלאו לקבל מכם סימני חיים, הם היו בטוחים שלא תשובו לעולם. ומה בנוגע לעסק? אותו הדבר בדיוק קורה גם כאן: אחרי כל ההתלהבות של החודשים הראשונים, העבודה בלהבין מי נגד מה, איך להוציא קבלות ואיך לדבר עם לקוחות, אנחנו חייבים לצאת מהבית, לבקר בכנסים, הרצאות או סדנאות בתחום שלנו, להכיר עוד אנשי מקצוע שיעזרו לנו להגדיל את המעגל העסקי שלנו, ויאפשרו לנו לחשוף של הבייבי שלנו לעולם.

 

תשוקה

לא מזמן קראתי שבעבר, תשוקה לא הייתה פרמטר חשוב בזוגיות. היו דברים רבים אחרים שעמדו לפניה. היום - וכולם יסכימו איתי - תשוקה היא אחד הדברים החשובים ביותר בקשר שלכם, ובלעדיה אתם עתידים להרגיש מתים מבפנים. ומה בנוגע לעסק? לא מתחברים למה שאתם עושים? אתם שם רק בשביל הכסף? שחררו את עצמכם מהסבל ולכו תעשו משהו אחר, שכן עושה לכם טוב.

זוג סקסי משדר תשוקה (צילום: Shutterstock)
זה לא תמיד היה ככה, אבל תשוקה הפכה לאחד הדברים הכי חשובים בקשר זוגי(צילום: Shutterstock)
 

הקשבה

לפעמים אנחנו זקוקים לה. בא לנו לפרוק, להתלונן ושמישהו פשוט יקשיב לנו, בלי לתת פתרונות או עצות. זה קשה, אבל בזוגיות טובה, עלינו להרגיש את הצד השני ולהבין מתי הוא מחפש תשובות, ומתי הוא פשוט רוצה להוציא החוצה את מה שיושב לו על הלב. ומה בנוגע לעסק? ובכן, העסק, בסופו של דבר, הוא מערכת יחסים חשובה מאד עם עצמינו. לפני הכל, עלינו להקשיב ל"אני הפנימי" שלנו: מה האינטואיציה שלי אומרת? האם טוב לי לעשות את הפעולה הזו? האם טוב לי לעבוד עם לקוח כזה או אחר? האם אני מרוצה מהנקודה בה אני נמצא, או שאולי עליי לפעול אחרת?

 

 

הנאה, כיף ושמחה

תכלס? ה-דבר הכי חשוב בכל מערכת יחסים. החיים קצרים מדי בשביל לסבול.  אז תעשו דברים שאתם אוהבים, לצד אנשים שאתם אוהבים. בין אם מדובר בבן/ת זוג או בעבודה שלכם לצד עצמכם, כי אין משהו שמתעלה על אהבה עצמית, כזו שמקרינה החוצה ומדביקה אליכם את כל הטוב שבעולם.

 

 

ליליה אברמוב היא כותבת תוכן ועוסקת בשיווק דיגיטלי. קוראים שאהבו את הטקסט מוזמנים לכנס "מדברות דיגיטלית", שיתקיים בחמישי הקרוב בבית ציוני אמריקה בתל אביב.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: Shutterstock
"זוגיות היא וואחד עבודה, אבל זה בהחלט משתלם"
צילום: Shutterstock
הכרויות
כתבו לנו
מומלצים