שתף קטע נבחר

מהדיכאון ועד ליציאה מהארון: המסע של כפיר

כפיר קלברס התחתן עם אישה, אך לא היה מאושר. תוך שנה בלבד השניים התגרשו, ובהמשך יצא מהארון בפני משפחתו וחבריו. כיום, אחרי תהליך ארוך של עבודה עצמית, הוא מבקש לעזור לגברים ונשים אחרים מהקהילה הגאה לאהוב את עצמם ולהרגיש טוב יותר לגבי מי שהם. צפו

(הפקה: מיכאלה חזני, כתבת: לורי שטטמאור, בימוי: אסף קוזין, צילום: אורי דוידוביץ')
 
בגיל 36 בלבד, החיים של כפיר קלברס מחולון כבר הספיקו לעבור כמה וכמה תהפוכות. הוא נישא לאישה שהיתה איתו בזוגיות של חמש שנים, והתגרש תוך שנה אחת בלבד. אחר כך התמודד עם תקופה קשה של דיכאון וחוסר קבלה עצמית, והתקשה לקבל את נטייתו המינית במשך שנים רבות וארוכות. הכול השתנה לקראת גיל 31, הגיל שבו יצא מהארון, תחילה מול הוריו ואחר כך מול שאר החברים. "אמרתי לעצמי - או שאני מחכה שהמצב ימשיך להידרדר, או שאני בוחר באושר", הוא מספר, "והחלטתי לבחור באושר".

זיהה חוסר ביטחון עצמי בקרב רבים מהקהילה. כפיר קלברס (צילום: מתוך הווידאו) (צילום: מתוך הווידאו)
זיהה חוסר ביטחון עצמי בקרב רבים מהקהילה. כפיר קלברס(צילום: מתוך הווידאו)
  

כשעבר לתל אביב, התלהב מהחופש של הקהילה הגאה, אך גם התרשם שרבים מחבריה סובלים מבעיות של חוסר ביטחון עצמי ודימוי גוף בעייתי. "שמתי לב להמון חוסר ביטחון עצמי אצל אנשים בקהילה", הוא אומר. "המקום הזה שאם אני לא חתיך ולא שרירי, אז אני לא מספיק טוב". המחשבות על כך הביאו אותו לעולם האימון והקואצ'ינג, תחילה כדי ללמוד בעצמו כיצד הוא מתנתק מהדפוסים המגבילים, ואחר כך כדי לקבל את הכלים המתאימים לעזור לאחרים.
 
כיום הוא מאמן מגוון רחב של נשים וגברים מהקהילה הלהט"בקית שמגיעים אליו לקליניקה, ומבקשים לעבור ביחד תהליך. "בסופו של דבר, המטרה של התהליך זה שהמתאמן יעשה את העבודה בעצמו, כי למתאמן יש את כל התשובות ואת כל הפיתרונות. אני פה רק כדי לשקף לו, כדי לשים לו מראה מול העיניים וללכת איתו יד ביד לעבר החלומות שלו".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מתוך הווידאו
כפיר קלברס
צילום: מתוך הווידאו
הכרויות
כתבו לנו
מומלצים