שתף קטע נבחר

אל תתבלבלו: מצעד הגאווה חשוב, אך חקיקה למען הלהט"ב חשובה עוד יותר

קרנבלים הם דבר משמח ומרגש, אבל המאבק האמיתי הוא המאבק על שינוי החוקים המפלים את הקהילה. אין כאן שוויון זכויות והגיע הזמן להיאבק על הזכויות החסרות. צדק-צדק נרדוף, ובמצעד הגאווה נצעד, אך הדרך לגאווה עוד ארוכה-ארוכה, והיא קשורה למה שקורה בישראל – כל מדינת ישראל, מדן ועד אילת, בכנסת ישראל ובבירה ירושלים

מצעד הגאווה בירושלים (צילום: רויטרס)
מצעד הגאווה בירושלים(צילום: רויטרס)

אירועי חודש הגאווה 2019 יצאו לפני שבוע לדרך, והם צפויים להיות מגוונים, שמחים וצבעוניים מתמיד. כ-120 אלף איש צפויים לצעוד במצעד הגאווה התל-אביבי ועוד עשרות אלפים יצעדו במצעדים נוספים ברחבי הארץ. סך הכול, כ-40 אירועי גאווה צפויים להתקיים ברחבי המדינה, שיא של כל הזמנים. עשרות מרפסות בתל אביב, רמת גן, באר שבע, חיפה וערים נוספות כבר התקשטו בדגלי גאווה המרחיבים את הלב.

 

להט"ב הן בכל מקום ואנחנו לא נסתתר

מתעוררים: מנהיגי הקהילה הגאה חוזרים לפעילות

 

כדאי ורצוי לחגוג ולשמוח בשלל האירועים הצפויים, ובהחלט יש על מה לשמוח: בשנה האחרונה ניכרת התקדמות משמעותית בתמיכתן של רשויות מקומיות וראשי ערים ברחבי הארץ בקהילה. תמיכה זו באה לידי ביטוי במספר אירועי הגאווה הצפויים ובפיזורם ברחבי הארץ, וגם ביחסם של ראשי הערים והרשויות לאירועים להט"בופובים בתחומם. כך לדוגמה, ניתן לציין את ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן, אשר בתגובה להשחתת דגלי גאווה בעירו הורה על תליית 10 דגלים במקום כל אחד שהושחת. כמו כן, לא פחות מ-40 ראשי רשויות חתמו על הצהרת מחויבות לערכים של שוויון זכויות לקהילת הלהט"ב.

 

במקביל, ניתן לציין את התמיכה המאסיבית של חברות מסחריות גדולות בקהילה, אשר באה לידי ביטוי בגיבוי שניתן למחאה הלהט"בית שנערכה השנה, וגם בהשקעה הכספית הניכרת באירועי חודש הגאווה. אולם אסור לקהילה להתבלבל משינויים משמחים אך קוסמטיים בעיקרם. המלחמה האמיתית אינה מתנהלת בתל אביב, רמת גן, באר שבע או בחדרי הישיבות של משרדי הפרסום. את המאבק הנחוש ואת מירב האנרגיות צריכה הקהילה להפנות לירושלים: למשכן הכנסת ולבית המשפט העליון.

 

כי גם בשנת 2019 להט"בים אינם יכולים להינשא בארץ (ולא - תעשיית כרטיסי הפלסטיק אינה תחליף ראוי לנישואים). כי גם ב-2019 להט"בים אינם יכולים לאמץ, ורבים מאיתנו נאלצים לבחור בין הזכות להורות לזכות לקניין, ולפנות לפונדקאות בחו"ל בעלות מינימלית של חצי מיליון שקלים. כי למרות הייצוג המתרחב של להט"בים מוצהרים בכנסת ישראל, גם בקדנציה האחרונה של הכנסת (לא זו שפוזרה בטרם עת) לא נרשמו לזכות הקהילה הישגים מרשימים בחקיקה, וכי גם בבית המשפט העליון שבעבר תמך בקהילה עם פסקי דין בולטים, ניכרת נסיגה בשמירה ופנייה לשמרנות.

 

אז כן, קרנבלים זה חשוב ומשמח ומרגש, אבל המאבק האמיתי הוא המאבק על שינוי החוקים המפלים את הקהילה. אין כאן שוויון זכויות והגיע הזמן להיאבק על הזכויות החסרות. צדק-צדק נרדוף, ובמצעד הגאווה נצעד, אך הדרך לגאווה עוד ארוכה-ארוכה, והיא קשורה למה שקורה בישראל – כל מדינת ישראל, מדן ועד אילת, בכנסת ישראל ובבירה ירושלים.

 

עו"ד שני הוא שותף בפירמת עו"ד ומגשרים א. זיסמן שני המתמחה בדיני משפחה וירושה, לשעבר מנהל הלשכה המשפטית באגודת הלהט"ב

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עמית שאבי
"נישואים אזרחיים בישראל עכשיו". שלט שהונף במצעד הגאווה ירושלים
צילום: עמית שאבי
הכרויות
כתבו לנו
מומלצים