שתף קטע נבחר

 

לעולם מימון ההמונים של המשחקים יש מלך אחד

מימון משחקי הווידאו חווה הצלחה מעורבת בשנה החולפת, מימון משחקים שולחניים שבר את כל השיאים - ומעל לכולם ניצב גם הפעם כותר ההרפתקאות החללי השאפתני ביותר מאז ומעולם

שנה מעניינת עברה על צמד הפלטפורמות הגדולות ביותר למימון יצירות של משחקים על ידי קהל הגולשים ברשת - Fig שמציעה השקעה בתמורה לקבלת המשחק או השקעה עם כוונת רווח אפשרית לאחר ההשקה הרשמית מצד אחד, ו-Kickstarter שתומכת במימון תרומה (בתמורה לקבלת המוצר) הן למשחקי וידאו דיגיטליים והן למשחקי קופסה מהצד השני.

 

עוד כתבות באתר HWzone:

כל החידושים של אינטל במקום אחד

נוסטלגיה במיטבה: הגיימבוי ושלט ה-Xbox המקורית חוזרים

המסכים החדשים של דל: מסגרת דקיקה ו-HDR במחיר שפוי 

 

למרות שבמבט כללי סביר להניח כי תעשיית הגיימינג במחשבים ובקונסולות גדולה פי כמה מזו של משחקי התפקידים והחברה הפיזיים שמגיעים בקופסאות מהודרות - בעולמה של קיקסטארטר המצב הוא בדיוק הפוך: כותרי הווידאו צברו מימון כולל של 17.15 מיליון דולר בשנת 2017, שמהווה ירידה מינורית לעומת הסכום שנצבר ב-2016, בעוד שמשחקי הקופסה התפוצצו עם פופולריות אדירה שהביאה למימון של לא פחות מ-137 מיליון דולר.

 

משחקי קופסה, ממש כמו בשנות השבעים והשמונים, חווים רנסנס אמיתי ברשת
משחקי קופסה, ממש כמו בשנות השבעים והשמונים, חווים רנסנס אמיתי ברשת

ההצלחה הכוללת של מימון למשחקים זינקה קדימה בשנה החולפת – אבל זה קרה בעיקר תודות למשחקי הקופסה למיניהם
ההצלחה הכוללת של מימון למשחקים זינקה קדימה בשנה החולפת – אבל זה קרה בעיקר תודות למשחקי הקופסה למיניהם

 

חלק מהסיבות לכך טמונות ללא ספק בעובדה שמשחקי קופסה נוטים להיות יקרים יותר ממשחקי וידאו (בייחוד אלו המשתייכים לז'אנר האינדי ומוצעים לרוב במימון המונים בעלויות שמתחילות בכ-20 או 30 דולר בלבד), אך הפרש של פי 8 לא מותיר לנו אפשרות אלא להכריז על נצחון חד צדדי לתחום המשחקים הקלאסי והוותיק מבין השניים, שעושה כאן קאמבק מפתיע ראוי להערצה.

 

מצידה של Fig הצעירה והרעננה יותר שנת 2017 לא הייתה מזהירה יתר על המידה, עם הכנסות כוללות של 5.6 מיליון דולר שהתחלקו כמעט שווה בשווה בין משקיעים לתורמים - לעומת סכום של כ-7.8 מיליון דולר שגוייס ב-2016. עם זאת ראוי לציין כי רוב המשחקים הגדולים ביותר שנדחפו בידי הפלטפורמה (Psychonauts 2, Pillars of Eternity 2, Wasteland 3 ואחרים) טרם הושקו רשמית, כאשר השקה מוצלחת שתהפוך את ההשקעה בהם לרווח שיכול לשלש את עצמו תוכל להשפיע באופן ניכר על המשך הדרך, עם עוד ועוד משקיעים שיבינו כי יש כאן פוטנציאל עסקי חשוב ויוקרתי.

הנתונים של Fig בשנת 2017. לא מדהים – אך יש תקוות לשנתיים הקרובות
הנתונים של Fig בשנת 2017. לא מדהים – אך יש תקוות לשנתיים הקרובות

Star Citizen: כותר אחד עם מימון כולל שגדול יותר מכל מאות משחקי הוידאו האחרים שניסו את מזלם במימון המונים השנה
Star Citizen: כותר אחד עם מימון כולל שגדול יותר מכל מאות משחקי הוידאו האחרים שניסו את מזלם במימון המונים השנה

הפיתוח של Star Citizen, עם מודולים שונים שמציעים פעולה מסוגים וזוויות שונות, עתיד להימשך עוד שנים רבות – וכנראה שגם המיליונים ימשיכו לזרום אליו בהתאם ()
הפיתוח של Star Citizen, עם מודולים שונים שמציעים פעולה מסוגים וזוויות שונות, עתיד להימשך עוד שנים רבות – וכנראה שגם המיליונים ימשיכו לזרום אליו בהתאם

 

הנתונים על התחרות בין שתי פלטפורמות המימון והגישות השונות שלהן מעניינים, אך מה שמעניין אף יותר הוא העובדה הפשוטה שההכנסות הכוללות של שתיהן יחד מתגמדות לעומת משחק אחד, שלא זקוק לשום מסגרת תומכת בכדי להצליח: סימולטור החלל Star Citizen, שנמצא בפיתוח כבר יותר משש שנים ומסתמך על מימון המונים בכדי להמשיך לצמוח.

 

המשחק השאפתני של מפתח המשחקים האגדי כריס רוברטס הוסיף לא פחות מ-35 מיליון דולר לתקציב המימון הכולל שלו בשנת 2017, וכעת נמצא קרוב מאוד לרף מימון כולל דמיוני של 180 מיליון דולר - משהו שלא היה מבייש את כותרי ה-AAA הגדולים ביותר בתעשייה, והכל כאמור ממעריצים נאמנים שמוכנים לשלם על הזכות להיות חלק מהעולם שנבנה ומתפתח סביבם ללא הרף.

 

אז בשורה התחתונה נראה כי ניתן לברך את Fig וקיקסטארטר על הישגיהן – וגם להבהיר להן שיש עוד הרבה, הרבה לאן לשאוף בשנים הקרובות.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים