שתף קטע נבחר

גיימרים? פייסבוק רוצה שתרוויחו אצלה כסף

הרשת החברתית נואשת לתכנים מקוריים שימלאו את פונקציית המשדרים החיים שלה ופונה עכשיו גם לגיימרים עם הצעה קצת מוזרה: מערכת שבה צופים יכולים לתת "טיפים" למי שמעביר את המשדר. אלא שביוטיוב, מיקסר וטוויצ' - כבר עושים את זה טוב יותר

אם אתם נוהגים לצפות במשדרי סטרימינג של גיימרים, או שאתם גיימרים בעצמכם, סביר להניח שלא תפנו לפייסבוק לייב כדי לעשות את זה. עכשיו הרשת החברתית הפופולרית בעולם מנסה לשנות את מעמדה בקרב גיימרים ולמשוך אליה כמה שיותר "שדרנים" וצופים, אלא שלא בטוח שהיא פיצחה את השיטה.

 

 

בפייסבוק מתגבשת יוזמה חדשה לרווחים כלכליים משידורי פייסבוק לייב, שמיועדת בעיקר למשוך אליה את קהילת הגיימינג. המערכת החדשה תאפשר לצופים - כרגע באמצעות הדסקטופ בלבד, לשלם "טיפים" עבור גיימרים שישדרו באמצעות פייסבוק לייב, בתנאי שהסכום הוא מעל לשלושה דולרים. פייסבוק עצמה תגזור כמובן נתח מסוים מההכנסות, אולם עוד לא ברור באיזה אחוז של הרווחים מדובר.

 

אלא שבמקומות אחרים כבר עושים את זה טוב יותר, ובעיקר - משתלם יותר עבור מי שמשדרים. די להביט באפשרויות הרווחים השונות, המובנות ביוטיוב למשל, כדי לראות שפייסבוק לא ממש מציעה כאן רעיון מהפכני ושמדובר, אחרי הכול, בהצעה שאפשר לסרב לה בקלות. יוטיוברים מצליחים גורפים סכומים נאים במגוון שיטות תמורה - החל מפרסומות (המודל הכלכלי המקורי של יוטיוב), דרך עסקאות פרסום, מנויים חודשיים ותגמול על בסיס הישגים. כל אלה גורמים למערכת החדשה של פייסבוק להחוויר.

 

המערכת החדשה מגיעה גם עם סט של כללי "עשה ואל תעשה", שלמען האמת נראים כאילו נכתבו עבור מי שמימיו לא חיבר מצלמת רשת והעלה סרטון בשידור חי. תחת הכותרת המיושנת "שדרו כמו בוסים" (Broadcast like a Boss) מציעים לוודא למשל שהציוד תקין, שחיבור הרשת חזק מספיק ושהתאורה מחמיאה. כל מה שיוטיובר בינוני ומטה כבר יודע לדקלם בעל פה.

 

מהקונספט החדש של פייסבוק בעיקר עולה הצורך ההולך וגובר של הרשת החברתית להציע תכנים מקוריים בווידאו - ובעיקר בשידור חי, אבל נראה שמערך התגמול החדש שלה לא עומד להביא את כל הגיימרים לחצר. כי הדשא של השכן, מה לעשות, משלם טוב יותר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
בקרוב יקבלו תשלום?
צילום: shutterstock
מומלצים