שתף קטע נבחר

גרמניה: צלבי קרס יוכלו להופיע במשחקי מחשב

הגוף המפקח על משחקי המחשב הכריז שיסכים לאשר שימוש בסמלים נאציים - אם הדבר נעשה בצורה "נאותה"

משחקי מחשב שבהם מופיעים סמלים הקשורים למפלגה הנאצית, כמו צלב קרס, יוכלו לקבל אישור להפצה בגרמניה, אם הדבר נעשה בצורה "נאותה" - בדיוק כמו בתעשיית הסרטים. כך הודיע ה-USK, הגוף המפקח על משחקי מחשב במדינה.

 

צלבי קרס (צילום ארכיון: רויטרס) (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
צלבי קרס (צילום ארכיון: רויטרס)

החוק בגרמניה אוסר על שימוש בסמלים של ארגונים שקיומם מנוגד לחוקה, כמו המפלגה הנאצית, ועד כה יצרניות משחקי מחשב לא יכלו להשתמש בהם כלל. המצב גרם לסערה בשנה שעברה, כאשר משחק המחשב הפופולרי "וולפנשטיין 2" – שמתרחש בעולם בדיוני שבו הנאצים ניצחו במלחמת העולם השנייה – הופיע ללא צלבי קרס ומדמותו של היטלר הוסר השפם המזוהה איתו.

יוצרי סרטים, לעומת זאת, קיבלו לאורך השנים אישור להציג סמלים נאציים ביצירותיהם במסגרת סעיף המאפשר לעשות זאת "בצורה נאותה מבחינה חברתית" - מה שאיפשר במשך השנים לצלם ולהפיץ סרטים על התקופה הנאצית.

 

מנהלת ה-USK, אליזבת סקר, הסבירה כי לא מדובר בשינוי החוק אלא בפרשנות חדשה. לדבריה, מעתה יהיה ניתן להשתמש בסמלים נאציים אם הדבר משרת מטרה אמנותית או מדעית, או אם הדבר מסייע בתיאור אירועים אקטואליים או היסטוריים. משחקים שבהם מוצגת המפלגה הנאצית באופן שלילי, למשל, יוכלו לקבל אישור להשתמש בסמלים.

 

כל משחק שמודפס על מדיה כלשהי צריך לקבל אישור מה-USK, שמחליט אם יש צורך בהגבלת גיל. אבל עד כה יצרני משחקים שהציגו סמלים אסורים לא יכלו אפילו להגיש אותם לבדיקה. כעת הם יוכלו להגיש את המשחקים, אך יהיה עליהם להצהיר כי הם מכילים סמלים שמנוגדים לחוקה. לאחר מכן, ועדות הסיווג של הארגון יחליטו אם לאשר את הפצת המשחק – כל מקרה לגופו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים