רייג' 2: זעם נגד השעמום
היוצרים של משחק הפעולה התעקשו לחזור לאותו עולם של המשחק הראשון מ-2010. וזה אומר דמויות לא מעניינות במיוחד ודיאלוגים משמימים. גם הקרבות כיפיים והנופים היפים לא מצליחים להציל את המשחק מבינוניות
אבל רגע, מה קורה פה? הנהיגה לא כיפית רוב הזמן ומעצבנת להחריד בזמן מירוצים. לא שהעולם שבו אתם נוהגים מעניין - הוא די ריק, עם משימות צד רפטטיביות. זה נראה כמו עולם פתוח שנבנה במחשבה שתעברו בו ממשימה למשימה, ולפעמים תעשו איזו משימת צד. הוא לא מזמין אתכם לחקור אותו, ובצדק. אם תתרחקו מהכבישים, לא תגלו כמעט מקומות מגניבים כמו בעולם פתוח מושקע. במקום זה, תראו נופים יפים, ריקים ומשעממים.
התחושה הזו, שמשהו חסר כאן, מלווה אותי לכל אורך המשחק. כל חומרי השיווק של רייג' הבטיחו משחק יריות מגוף ראשון בעולם מלא אקשן, כשהדמות שאל הנעליים שלה נכנסים היא של גיבור/ת פחות או יותר. ואם מסתכלים על כל מכניקה בנפרד, אז רואים שחלק ניכר מההבטחות מומשו. מכניקות הקרב? כיפיות למדי. האויבים? מטורפים למדי. יכולות העל? מגניבות למדי. אבל זה פשוט לא מתחבר לכדי שלם שאפילו מתקרב לסך חלקיו.
חלק מזה נובע מכך שהמפתחים, מאולפנים Avalanche ו-id, לא השכילו להיפטר מהמטען של רייג' 1. זוכרים את המשחק הזה? כנראה שלא. הוא ראה אור ב-2010, ולא השאיר חותם על התעשייה. המורשת העיקרית שלו היא היותו המשחק הראשון שהשתמש במנוע הגרפי id tech 5, ששימש אחר כך לפיתוח משחקים הרבה יותר טובים ממנו - וולפנשטיין ו-Dishonored 2.
אבל מפתחי רייג' 2 החליטו שהם רוצים המשכיות, והתוצאה היא חזרה לאותו עולם, עם חלק מאותן הדמויות. וזה לא שהדמויות רלוונטיות או מעניינות במיוחד, אבל הלימונדה שמצליחים כאן להכין מהלימונים של רייג' היא תפלה למדי. למעשה, לא זכור לי משחק אחר שבו הדיאלוגים היו כל כך משעממים וחסרי תכלית, שפשוט העברתי אותם רוב הזמן.
בעיה נוספת היא במגבלות שאותן הטילו על עצמם המפתחים. כדי לקבל יכולות מיוחדות חדשות, אתם צריכים למצוא מבנים שפזורים ברחבי העולם. אבל המשחק לא מכריח אתכם לחפש אותם, וכתוצאה מכך שום דבר בו לא בנוי לנצל את היכולות האלה. כן, רובן אחלה כדי להרוג אויבים, אבל גם כאן יש בעיה. זה משחק שבו ירי לראש של אויב כל כך אפקטיבי 100% מהזמן, עד שחיפוש דרכים מגוונות להרוג את אויביכם הוא בגדר משחק פנימי שאתם בונים לעצמכם - רייג' 2 עצמו לא יתגמל אתכם על כך במיוחד, ולא אכפת לו שתמשיכו לירות למוטנטים בראש מהרובה האוטומטי שלכם.
אפילו עץ השדרוגים כאן אמנם מאסיבי אבל לא נורא מעניין. היכולת הכי כיפית שתמצאו כאן תאפשר לכם לאתר ארגזים וטאבלטים חבויים. אלה יספקו לכם מטבע בו תוכלו לרכוש שדרוגים, וכן מידע על נקודות עניין. שאר עשרות היכולות לא משנות את המשחק במיוחד. יש סיכוי לא רע שבעקבות כל זה, סגנון המשחק שלכם לא ישתנה מיריית הפתיחה (תרתי משמע) ועד לאקורד הסיום (מטאפורה).
אך חרף כל הבינוניות הזו, רייג' 2 אינו משחק גרוע. מה שמציל אותו הוא הקרבות. גם אם אתם פשוט יורים לאויבים בראש, זו מכניקה כיפית ומתגמלת. בנוסף, אם תהרגו מספיק אויבים בזמן קצר, תוכלו להפעיל מצב בו אתם אפילו עוד יותר חזקים, יורים מהר יותר ומד החיים שלכם מתמלא. לולאת המשחק הזו מאוד קצרה - מספיק להרוג 2-3 אויבים מחוץ למצב הזה כדי להרוויח אותו מחדש. וזה, כנראה, מה שהופך את המנגנון לכיפי כל כך. חוץ מזה, אם כן תשקיעו במציאת יכולות מיוחדות, תוכלו לגוון במהלך הקרבות, ומגוון היכולות באמת לא רע - החל מקפיצה באוויר ונחיתה שגורמת לנזק היקפי, ועד ליכולת להטיח אויב בעוצמה בקיר (או להעיף אותו מצוק).
מעבר לכך, העולם הפוסט-אפוקליפטי של Rage 2 באמת מאוד יפה, עם נופים מגוונים למדי - ממדבר עוד לג'ונגלים. ואפילו אם לנסוע דרכו משעמם - יש מקומות אליהם תידרשו להגיע פעם אחר פעם בלי יכולת לעבור לשם באופן מיידי - לפחות יפה שם.
נכון לעכשיו, עם כל כך הרבה משחקים מצויינים על המדפים, קשה מאוד להמליץ על רכישת Rage 2 במחיר המלא שלו. אך מתישהו, די בקרוב כנראה, מחירו יירד. אז הוא כבר יספק תמורה טובה יותר למחיר שתתבקשו לשלם עליו.
זמין למחשב, פלייסטיישן 4, אקס-בוקס וואן
מחיר: 224-299 שקלים