שתף קטע נבחר

9 אתרים להיפוכונדרים

השיטות הרפואיות ההזויות ביותר בעולם, בלוג של כירורג ישראלי, ההשלכות של איבחון עצמי ואתר אחד קצת אחר. תשעה אתרים שלא מזיקים לבריאותכם

1. השיטות הרפואיות המטורפות ביותר

היפוכונדר מצוי לא סומך ב-100 על הרופא, ואולי יש בזה משהו: באתר ההומור Cracked אספו רשימה של עשרת הפרקטיקות הרפואיות המשוגעות ביותר בהיסטוריה של הרפואה - מכריתות אונה ועד הרואין כתרופה נגד שיעול.

 

2. לפענח בדיקות דם

כמה אשלגן אנחנו צריכים, מה זה האנזימים האלו ומאיפה באו האלקטרוליטים? בדיקות דם, כמו כתב היד של רופאים, כתובות בשפה עתיקה ומסתורית שזר לא יכול לפענח. לשם כך מגיש amarillomed מדריך מפורט ופשוט שמסביר מה כל סעיף בבדיקות הדם והשתן שלכם אומר, מה טווח התוצאות הרצוי במספרים ועוד. האתר אמנם נראה מיושן, אבל יש בו את כל האינפורמציה שצריך, בלי קישוטים וקשקושים. להדפיס ולשמור.

 

3. הקרנה זה לא סרט

האתר של האגודה למלחמה בסרטן מציע הרבה מאוד מידע שימושי בעברית, כנראה המאגר המקוון המקיף ביותר בארץ בנושא. יש שם מחקרים קליניים, אינדקס תרופות, מידע מניעתי, סיוע בהתמודדות ושיקום ורשימה עדכנית של כנסים ואירועים (חבל שאין עדכונים ב-RSS).

 


 

4. ההיפוכונדר הסקפטי

ההיפוכונדר הסקפטי הוא הבלוג של דייב פל, שכותב קצר ולעניין על סוגיות שקשורות למערכת הבריאות. הפוסטים שלו עוסקים בנושאים כמו האם יש לאפשר לעשירים לקנות כבד להשתלה, האם האם כדאי בכלל ללכת למיון במקרים דחופים, ולחכות שעה בתור ועד כמה מרושעות הן חברות ביטוחי הבריאות האמריקניות הידועות לשמצה. הוא דן בנושאים כותבו מעיד עליו שאם נוטלים את הבלוג כמה פעמים ביום, נהיים חכמים יותר, בריאים, יפים, בעלי שרירי פלדה ומשקפי שמש כמו בונו.

 

5. השתן שלי כתום, הצילו

קבוצת ההיפוכונדריים האינטרנטיים בקהילת הבלוגים LiveJournal מדגימה את הטרנד של החלפת הרופא בדפדפן. ב-Internet diagnoses for internet hypochondriacs מותר לכתוב (ולהוסיף תמונות) של כל מה שמגעיל לגבי בנסיבות אחרות, בלי שיפוט ערכי של הבלוגר. למי שאוהב לקרוא וידויים מרגשים כמו "השתן שלי בצבע כתום זוהר, הצילו".

 

6. איבחון עצמי ברדיו

ביום ממוצע, כשמונה מיליון גולשים מקלידים "כאבי גב", "מיגרנה" או סימפטום רפואי אחר במנוע חיפוש כלשהו. האינטרנט הפך למקום הראשון שנכנסים אליו כשמחפשים מידע רפואי, או מבררים אודות הרופא שעומדים לבקר, מה שמשפיע דרמטית על דינמיקת הרופא-חולה. תוכנית הרדיו Your Health ברדיו הציבורי האמריקני (NPR) עסקה בנושא בהרחבה לפני יותר משנה, והתוצאה - פרק בן 30 דקות - שווה האזנה.

 

7. כל התרופות

ב-Infomed יש אינדקס תרופות מקיף, מסודר, מפורט וחפיש בקלות - והכי חשוב, הכל בעברית.

 

8. איי, לא בניתוח

"ניתוח" הוא משחק שולחן שהופעל על ידי סוללות, להיט גדול משנות ה-70 שבדק את הקואורדינציה של השחקנים. במסגרת המשחק, המשתתפים התבקשו לבצע ניתוח על איברים שונים באיש הפלסטיק שהונח על השולחן. נשמע סאדיסטי משהו, אבל זה עבד.

 

גירסת האונליין הזו, מהאתר של האגודה הבריטית ללב, שונה במקצת מהפלסטיק הקלאסי המקורי, אבל היא שווה בכל זאת: Heart Operation הוא משחק פלאש שבו מבצעים השתלה, ניתוח מעקפים, החלפת שסתומים וכדומה, ואולי זה ירגיע את המנותח העתידי החרד. למשחקי לב נוספים.

 


 


9. אוכל של בתי חולים

על בתי חולים אומרים שאם המחלה עצמה לא תהרוג אותך, ארוחת הצהריים בטח כן. Hospital food הוא עמוד Tumbler (סוג של Twitter למתקדמים) שמאכלס תצלומים של אוכל של בתי חולים, המצולמים ונשלחים על-ידי גולשים ברחבי העולם.

 

רמת הגועל משתנה ממדינה למדינה ומבית חולים אחד לאחר. חשוב לדעת שאם תיפלו למשכב בסידני, אוסטרליה, תקבלו סעודת מלכים, אבל אישפוז בטרנטו שבאיטליה יניב מעין עוגה אפרפרה וצימעס.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אתרים רפואיים להיפוכונדרים ובכלל
צילום: ויז'ואל/פוטוס
מומלצים