מתיחת הפנים של יוטיוב
כשמדובר באתר שרובנו גולשים בו באופן קבוע, קצת קשה לנו לפספס את העובדה שהלוגו השתנה, והעיצוב גם הוא. אבל מה פספסנו? ומה ישתנה בעתיד?
אלו מכם שגולשים באופן קבוע באתר יוטיוב (YouTube), ודאי שמו לב שהאתר עבר מתיחת פנים מקיפה שכוללת עיצוב בשיטת הכרטיסים של שפת 'Material Design' לכולם - וכמובן - גם לוגו חדש בצבע מעט שונה. גם אפליקציית יוטיוב לטלפונים החכמים עברה שינוי עיצובי, ואמורה להפוך נוחה יותר למשתמשים.
עוד כתבות באתר ג'ירפה:
רשמי: שיאומי תכריז על ה-Xiaomi Mi Mix 2 ב-11 בספטמבר
ג'ירפה בודקת: מצלמת אבטחה וניטור Motorola Focus 86W
ג'ירפה בודקת: קונסולת המשחקים Nintendo Switch
השינוי הראשון שרואים כשנכנסים לאתר או לאפליקציית יוטיוב, הוא הסמל, שהפך לכפתור 'Play' שלצידו המילה 'YouTube' בשחור. בטלפונים החכמים, עודכנה האפליקציה ועתה מכילה עיצוב מחודש הכולל שני חלקים נוספים בתפריט הבחירה התחתון; 'ספרייה' ו-'חשבון'.
בעת צפייה בסרטונים, נוספה האפשרות להאיץ או להאט את מהירות הסרטון (אפשרות שהייתה קיימת בגרסת הדפדפן) וסרטונים מומלצים יופיעו על גבי הסרטון. בחודשים הקרובים, על פי גוגל, הנגן של יוטיוב ימשיך להשתנות ויאפשר מעבר בין סרטונים בהחלקת אצבע, ואף יתאים את גודל הסרטון לגודל מסך המשתמש. במילים אחרות, לא עוד מלבנים שחורים בצידי המסך.
בדפדפנים, יוטיוב תכלול עיצוב בשפת 'Material Design' שפותחה על ידי חברת גוגל. רבים מהמשתמשים כבר גלשו בגרסה עם עיצוב בשפה זו, אך רק מהעדכון הנוכחי העיצוב יגיע לכל הדפדפנים ולכל הגולשים.
השינוי המכרזי שנובע משפת העיצוב, הוא שיטת ה'כרטיסים' שמאפשרת גלישה מהירה באמצעות התפריט שנפתח ונסגר בלחיצה. עיצוב המוכר בעיקר בשל שימושו באפליקציות גוגל רבות כמו Gmail, מפות, כרום – וגם - אפליקציית יוטיוב על הטלפונים החכמים.