שתף קטע נבחר

 

שינויים בפיד בפייסבוק: תראו יותר את החברים שלכם

מארק צוקרברג כתב בפוסט שפרסם הלילה כי הרשת החברתית הגדולה בעולם תשנה את האלגוריתם על מנת שהמשתמשים ייראו בפיד שלהם מה קרובי המשפחה שלהם והחברים שלהם שיתפו

פחות חדשות, יותר חברים: פייסבוק החלה הלילה (יום ו') לשנות את הדרך שבה היא מסננת פוסטים וסרטונים שמופיעים במרכז פיד החדשות. זאת כחלק ממה שמארק צוקרברג, המנכ"ל והמייסד, הגדיר כסדרה של שינויים בעיצוב הרשת החברתית הגדולה בעולם. 

 

בפוסט שפרסם בדף הפייסבוק שלו, כתב צוקרברג כי הרשת החברתית הגדולה בעולם תשנה את האלגוריתם על מנת שהמשתמשים ייראו בפיד שלהם מה קרובי המשפחה שלהם והחברים שלהם שיתפו. מנגד, פייסבוק תחשוף פחות תכנים שאינם ממומנים של חברות ואתרי אינטרנט.

 

אז מה תראו עכשיו בפיד? (אילוסטרציה: Shutterstock) (אילוסטרציה: Shutterstock)
אז מה תראו עכשיו בפיד?(אילוסטרציה: Shutterstock)

 

פייסבוק, שבבעלותה ארבע מהאפליקציות הפופלריות בעולם - כולל אינסטגרם - העדיפה במשך שנים לחשוף בפני הגולשים את הפוסטים שהאלגוריתם שלה סימן ככאלו שיעוררו עניין. צוקרברג, מייסד החברה בן ה -33, כתב כי זו כבר לא תהיה המטרה. "אני משנה את ההוראה שאני נותן לצוותי המוצרים שלנו מלהתמקד בחשיפת תוכן רלוונטי, להתמקדות באינטראקציות חברתיות משמעותיות יותר", כתב מייסד פייסבוק בפוסט. צוקרברג הוסיף כי הדבר יועיל עבור המשתמשים בטווח הארוך.

 

צוקרברג כתב עוד כי בפייסבוק מרגישים אחריות כדי לוודא ששירותי החברה הם לא רק "כיפיים" עבור המשתמשים, אלא גם יביאו לתועלת לאנשים. "למדנו את המדמה הזאת בזהירות על ידי מחקר אקדמי ומחקר שלנו שערכנו עם מומחים מובילים באוניברסיטאות", הוא כתב.

 

כמובן שפייסבוק לא תתנגד שחברות ישלמו לה כדי לחשוף פוסטים של חברות מסחריות. ג'ון הגמן, סגן נשיא בפייסבוק, אמר כי הפרסום ברשת החברתית לא יושפע מהשינויים.

 

עם יותר מ -2 מיליארד משתמשים בחודש, פייסבוק היא הרשת החברתית הגדולה ביותר בעולם. בנוסף היא גם בין התאגידים הגדולים בעולם עם הכנסות של 36 מיליארד דולר ב-12 החודשים שבין אוקטובר 2016 לספטמבר 2017. רוב הכנסות החברה הן בעיקר מפרסום.

 

 

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: Gettyimages
מארק צוקרברג. שינויים ברשת
צילום: Gettyimages
מומלצים